آغاز طرح ارتقای کیفیت خدمات روانشناختی در مراکز مشاوره دولتی
مدیرکل دفتر مشاوره و امور روانشناختی معاونت سلامت اجتماعی سازمان بهزیستی کشور از آغاز طرح ارتقای کیفیت خدمات مشاوره و روانشناختی مراکز مشاوره و خدمات روانشناختی دولتی (تلفنی و حضوری) خبر داد.
به گزارش یاقوت نیوز؛ از سازمان بهزیستی کشور، معصومه توکلی روز شنبه افزود: نخستین مرحله از طرح ارتقای کیفیت خدمات مشاوره و روانشناختی مراکز مشاوره و خدمات روانشناختی تلفنی و حضوری دولتی در قالب برگزاری دوره آموزش تخصصی مهارتهای مصاحبه و ارزیابی بالینی آغاز شد.
وی افزود: بکارگیری روانشناسان و مشاوران با صلاحیت و توانمند در مراکز مشاوره (حضوری/ تلفنی) از دغدغههای مهم دفتر مشاوره و امور روانشناختی سازمان بهزیستی است که روانشناسان و مشاوران با بکارگیری مداخلات درمانی موثر و کاربردی میتوانند خدمات تخصصی بهموقع و اثربخشی را به گروههای مخاطب خود ارائه کنند.
دانش، مهارت و مسئولیت پذیری سه مولفه اساسی صلاحیت حرفه ای روانشناس است
توکلی، صلاحیت حرفهای روانشناس و مشاور را شامل سه مولفه اساسی دانش، مهارت و مسئولیت پذیری دانست که با توجه به سیاست دفتر مشاوره وامور روانشناختی (در زمینه ساماندهی مراکز و خدمات مشاوره وروانشناختی) هر سه مولفه از طریق تدوین و برگزاری دورههای بازآموزی تخصصی حرفهای و اخلاقی مورد توجه و اقدام قرار گرفته است.
وی افزود: نخستین مرحله اجرای طرح با برگزاری دوره آموزشی تخصصی با موضوع مهارتهای مصاحبه و ارزیابی تشخیصی در استان آذربایجان شرقی برگزار شد که در این دوره آموزشی با حضور نزدیک به ۳۰۰ نفر از روانشناسان و مشاوران مراکز مشاوره دولتی استانها ۱۳ تا ۱۵ آبان جاری، روانشناسان مراکز مشاوره دولتی استان آذربایجان شرقی و استان های همجوار (به صورت حضوری) و روانشناسان سایر استان ها (به صورت برخط در فضای اسکای روم) حضور داشتند و در سه روز مباحث مربوط به مصاحبه و ارزیابی تشخیصی به طور کامل و به صورت کارگاهی برای آنها بیان شد.
توکلی گفت: برگزاری پنج کارگاه آموزشی تخصصی دیگر در سطح کشور و در استان های تهران، کرمانشاه، اصفهان، خراسان رضوی و هرمزگان و با موضوعات مورد نیاز در زمینه اخلاق حرفهای و مسائل حقوقی مرتبط با خدمات روانشناختی و مشاوره، تشخیص و سایر مداخلات تخصصی روانشناختی و خدمات مشاوره مرحله بعدی اجرای این طرح است.
سال گذشته یک میلیون و ۷۰۰ هزار مشاوره تلفنی با صدای مشاور بهزیستی با شماره تماس ۱۴۸۰ از سوی این سازمان با هدف کاهش اختلالات روان به مردم ارائه شد همچنین ۳۳۰۰ مرکز غیردولتی مشاوره و روانشناسی با نظارت سازمان بهزیستی در اقصی نقاط کشور خدمات سلامت روان ارائه میدهند.
ارسال دیدگاه
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد