22 آبان 1402 - 12:28 ق.ظ

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان:

آغاز بسیج ملی غربالگری دیابت و فشار خون

معاون بهداشتی دانشگاه و رئیس مرکز بهداشت استان از آغاز بسیج ملی غربالگری دیابت و فشارخون بالا، به مدت ۲ ماه برای افراد بالای ۱۸ سال خبر داد.

به گزارش یاقوت نیوز؛ فرهان پور همدان؛ فاطمه ترکمان اسدی معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی همدان در سومین جلسه هماهنگی برگزاری پویش ملی غربالگری دیابت و فشارخون در استان اظهار کرد: بسیج ملی غربالگری دیابت و فشارخون بالا برای افراد بالای ۱۸ سال با هدف افزایش نسبت شناسایی، مراقبت و درمان در بیماران مبتلا به دیابت و پرفشاری خون است.

وی افزود: افزایش آگاهی جامعه در خصوص عوامل خطر، پیامدها و اهمیت تشخیص زودرس و کنترل این بیماری‌ها برای تمامی افراد ۱۸ سال و بالاتر و بانوان باردار در همه گروه های سنی همزمان با سراسر کشور در استان اجرا خواهد شد.

ترکمان با بیان اینکه در حال فراهم کردن زیر ساخت های لازم برای برگزاری هر چه بهتر این طرح هستیم گفت: این طرح در سطح پایگاه‌های سلامت، خانه های بهداشت، مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی، بیمارستان‌ها،مراکز تجمعی و ادارات به صورت فعال اجرا خواهد شد.

گفتنی است در این جلسه هماهنگی های لازم در خصوص صدور ابلاغ اعضا کمیته های هماهنگی این طرح، فراخوان و اطلاع رسانی در خصوص آموزش ها، تجهیزات مورد نیاز و‌چک لیست ها انجام شد.

 

 

کد خبر: 84099

نویسنده: : منیژه فرهان پور

برچسب ها: , , , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0