20 مهر 1402 - 4:00 ب.ظ

آزمون کارشناسان استاندارد در سراسر کشور برگزار شد

اداره کل استاندارد استان تهران از برگزاری آزمون دریافت پروانه کارشناس رسمی استاندارد در سراسر کشور با حضور سه هزار و ۷۶۵نفر داوطلب خبر داد و اعلام کرد: در این آزمون از استان های تهران و البرز بیش از هزار و ۱۵۰ نفر شرکت کردند.

به گزراش یاقوت نیوز؛ از اداره‌کل استاندارد استان تهران، بر اساس ماده ۲۱ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، سازمان ملی استاندارد ایران می‌تواند برای انجام وظایف خود، اشخاص حقیقی، حقوقی و تشکل‌های تخصصی ذی‌صلاح را به عنوان کارشناس رسمی استاندارد انتخاب و از آنها استفاده کنند که در دوره تحولی، سازمان در ارجاع و بکارگیری کارشناسان استاندارد، برنامه‌ریزی‌ها و سیاست‌های جدیدی انجام شد.

آزمون دریافت پروانه کارشناس رسمی استاندارد که امروز (پنجشنبه) در چهار زمینه ارزیابی انطباق، استانداردسازی، اندازه‌شناسی و تایید صلاحیت برگزار شد، در بخش ارزیابی انطباق ۲ هزار و ۱۸۰ داوطلب برای صدور اولیه و ۴۴ داوطلب برای افزایش دامنه شرکت کردند.

براساس این گزارش، در موضوع استانداردسازی ۲ هزار و ۵۵ نفر داوطلب شرکت کردند که در صدور اولیه ۵۷ داوطلب برای افزایش دامنه شرکت کردند، در موضوع اندازه‌شناسی هم ۴۰۴ نفر برای صدور اولیه و در شاخه تایید صلاحیت ۹۳۶ نفر برای صدور اولیه و ۱۸ نفر برای افزایش دامنه در این آزمون شرکت کردند.

براساس اعلام اداره کل استاندارد استان تهران، کل شرکت‌کنندگان در این آزمون سه هزار و ۷۶۵ نفر شامل ۲ هزار و ۳۰۰ مرد و هزار و ۴۶۵ نفر زن هستند که از این تعداد ۹۴۷ نفر در استان تهران (۶۱۹ نفر مرد و ۳۲۸ نفر زن) و ۲۰۵ نفر استان البرز (۱۲۹ نفر مرد و ۷۶ نفر زن) هستند.

این آزمون اولین آزمون پس از ابلاغ روش اجرایی جدید از سوی سازمان ملی استاندارد ایران است که شرایط ثبت نام برای متقاضیان صدور اولیه و افزایش دامنه، پیش از این اعلام شده بود. برنامه‌ریزی برای برگزاری آزمون نوبت دوم نیز تا قبل از پایان سال جاری نیز در دست اقدام است.

براساس اعلام اداره کل استاندارد استان تهران، پاسخ آزمون ۱۰ تا ۱۵ روز پس از انجام آزمون اعلام می شود.

کد خبر: 82593

برچسب ها: , , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0