30 مرداد 1402 - 8:00 ق.ظ

آرزومندی: شرایط گذشته موجب عقب‌ماندگی بسکتبال ایران شد

مربی تیم ملی بسکتبال در آستانه جام‌جهانی گفت: شیب ملایم رشد بسکتبال در مقطعی باعث مشکلاتی شد و از تیم‌های دیگر عقب ماندیم و اکنون باید این عقب‌ماندگی را جبران کنیم.

به گزارش یاقوت نیوز؛ علی آرزومندی در خصوص نتایج اخیر تیم ملی بسکتبال ایران در راه جام‌جهانی اظهار کرد: در هر شرایطی باید به دنبال ایده‌آل‌ترین نتیجه باشیم اما نباید بر اساس این نتایج تصمیم گرفت. به عبارتی دیگر کسب نتیجه خیلی مهم است و همه دنبال آن هستند اما سیاست‌گذاری فدراسیون بسکتبال نباید بر این اساس باشد. گاهی ممکن است یک تیم در دوره‌ای نتایج خوبی بگیرد اما مسیر درست نباشد و بر عکس، شما نتیجه نمی‌گیرید اما شیب صعودی داشته و بر اساس یک اشتباه یا اتفاق نتیجه را واگذار می‌کنید.

او ادامه داد: واقعیت این است که بسکتبال ما در مقطعی نسبت به سایر کشورها رشد کمتری داشته که این به عوامل مختلفی از جمله پشتوانه‌سازی، سرمایه‌گذاری و سیاست‌های مدیریتی باز می‌گردد، البته این رشد همواره وجود داشته اما روند آن نسبت به سایر کشورها با شیب ملایم‌تری همراه بوده و برای همین است که امروز با مشکلاتی مواجه هستیم. در چند سال اخیر موفقیت‌های بسکتبال موجی از شادی را به جامعه هدیه می‌داد و باید دوباره آن روزهای خوب به بسکتبال باز گردد.

وی در مورد جام‌جهانی بسکتبال هم خاطر نشان کرد: به شخصه خوشبین هستم چرا که جوانان کشورمان می‌توانند نتایج خوبی رقم بزنند، ما حداکثر تلاشمان را می‌کنیم که بهترین نتیجه را بگیریم و اولویت کار ما ارائه بازی‌های خوب و البته کسب سهمیه المپیک است، این موفقیت می‌تواند با صعود از گروه‌مان میسر شود و یا به عنوان بهترین تیم‌ آسیا راهی پاریس شویم.

آرزومندی: شرایط گذشته موجب عقب‌ماندگی بسکتبال ایران شد/ حدادی رکورد زد

آرزومندی در پاسخ به این سئوال که با توجه به شکست در دیدارهای دوستانه، این نگرانی وجود ندارد که ملی‌پوشان کشورمان به شکست عادت کنند، گفت:‌ این نگرانی را داریم اما باید بدانیم در بازی دوستانه اولویت نتیجه نیست با این وجود کسب نتیجه هم مهم است. در هر بازی ما به دنبال برد هستیم ولی نباید بازی گذشته با سرمربیگری دمیر را ملاک ارزیابی قرار دهیم و این بررسی باید حداقل برای ۲۰ دیدار گذشته انجام شود تا روند تیم به درستی قابل بررسی باشد.

او یادآور شد: همه تیم‌ها در بسکتبال کار کرده و به دنبال ارتقای توان فنی خود هستند، هیچ‌کس کنار نمانده و اگر در این شرایط به خوبی سیاست‌گذاری و مدیریت نشود بدون شک در رقابت با تیم‌ها برای رسیدن به هدف مشکلاتی را شاهد خواهیم بود. این به سیاست‌گذاری، منابع انسانی و عوامل مختلفی باز می‌گردد. البته منظور من یک دوره خاصی نیست اما در ورزش نباید فقط امروز را دید و اگر می‌خواهیم روی نوار موفقیت گام برداریم باید از امروز ۱۰ سال آینده را هم ببینیم.

آرزومندی: شرایط گذشته موجب عقب‌ماندگی بسکتبال ایران شد/ حدادی رکورد زد

مربی تیم ملی بسکتبال ایران تاکید کرد: در بسکتبال نباید به گونه‌ای کار کرد که با واژه تغییر نسل مواجه شویم چرا که باید پشتوانه‌سازی به گونه‌ای باشد که همواره امکان حضور و تزریق بازیکنان جوان به تیم اصلی مهیا باشد؛ وقتی این کار به درستی انجام شود شما در یک برهه خاص مجبور می‌شوید تغییرات کلی ایجاد کنید که این خوب نیست و الان تمام تلاش کادر فنی این است که شایسته‌ترین‌ها در خدمت تیم ملی باشند.

وی در خصوص شناخت دمیر در این مدت از تیم ملی بسکتبال و بازی‌های سخت ایران در جام‌جهانی گفت: طبیعی است نگاه دمیر با سایر کارشناسان تفاوت‌هایی داشته باشد چرا که او در مدت زمان کمتری نسبت به برخی دیگر از کارشناسان، نفرات ما را می‌شناسد اما بعد از بازی‌هایی که داشتیم نگاه او و شناختش به بسکتبال ایران بهتر شده و از زاویه‌ای دیگر شرایط را مورد بررسی و آنالیز قرار می‌دهد. در جام‌جهانی هیچ دیداری آسان نیست چرا که بهترین‌ تیم‌های جهان جواز حضور در این رویداد را به دست آورده و شما شاهد رقابت ۳۲ تیم برتر دنیا هستید. گروه ایران هم مانند سایر گروه‌های دیگر سخت است اما من در کل نگاه مثبتی داشته و به اتفاقات پیش رو خوش‌بین هستم.

آرزومندی: شرایط گذشته موجب عقب‌ماندگی بسکتبال ایران شد/ حدادی رکورد زد

او در خصوص بازگشت دوباره کاپیتان تیم ملی بسکتبال تاکید کرد: حامد حدادی یک رکورد زد، چرا که وقتی یک بازیکن از ناحیه آشیل دچار مصدومیت می‌شود شرایط خاصی دارد و خیلی سخت است که خودش را به مسابقه برساند اما همه شاهد بودند او با تمرینات سخت و منظم شرایط را به گونه‌ای رقم زد که در کوتاه‌ترین زمان ممکن امکان بازی را پیدا کند. حامد در این موضوع یک رکورد جدید را ثبت کرده است، البته او وزن زیادی را از دست داده و به نوعی ریسک بزرگی کرده اما می‌خواهد با حضور خود به تیم ملی کمک کند.

گفتنی است شاگردان هاکان دمیر قبل از حضور در جام‌جهانی در تورنمنت پیک حضور یافته تا با تیم‌های سودان و ونزوئلا دیداری دوستانه برگزار کند، تیم ایران بعد از بازی با سودان که با شکست ۷۷ بر ۷۱ ایران همراه بود ۳۰مرداد ماه به مصاف ونزوئلا خواهد رفت. بعد از این دو دیدار دوستانه تیم ملی بسکتبال کشورمان ۳۱ مردادماه کشور چین را به مقصد جاکارتا محل برگزاری مسابقات گروه G جام‌جهانی ترک می‌کند.

جام‌جهانی بسکتبال از ۳ تا ۱۹ شهریور به میزبانی ۳ کشور ژاپن، فیلیپین و اندونزی برگزار خواهد شد که طی آن آسمان‌خراش‌های ایرانی باید چهارم شهریور به مصاف برزیل بروند و دو روز بعد یعنی ششم این ماه رو در روی ساحل عاج قرار بگیرند. آخرین بازی ایران در مرحله مقدماتی هشتم شهریور خواهد بود که طی آن ملی‌پوشان کشورمان برابر اسپانیا صف‌آرایی خواهند کرد، بعد از این رویداد تیم بسکتبال ایران آماده حضور در بازی‌های آسیایی هانگژو خواهد شد.

کد خبر: 79596

برچسب ها: , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0