2 فروردین 1400 - 9:09 ب.ظ

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از طرف‌های توافق هسته‌ای ایران خواست از فرصت ۳ ماهه توافق این سازمان با کشورمان برای حفظ برجام بهره ببرند.

گروسی خواستار استفاده طرف‌های برجام از فرصت ۳ ماهه تفاهم با ایران شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، در مصاحبه با نشریه اسپانیایی «ال‌پائیس» تصریح کرد که اعضای برجام هرچه سریع‌تر از پنجره دیپلماتیک و فرصت سه ماهه تفاهم با ایران برای حفظ این توافق استفاده کنند.

او در ادامه افزود: «تفاهم به دست آمده با ایران یک راهکار موقت برای تداوم بازرسی‌ها از مراکز اتمی است تا حداقل‌ها حفظ شود.»

شایان ذکر است، ایران از ماه گذشته بازدید‌های بازرسان آژانس از مراکز اتمی خود را محدود کرده است. البته بر اساس توافق لحظه آخر مدیر آژانس با مقامات ایرانی همچنان مقداری از بازرسی‌ها ممکن است.

بر اساس توافق ایران با مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، تهران دیگر فیلم‌های دوربین‌های نصب شده در تاسیسات خود را در اختیار آژانس نخواهد گذاشت. با این حال بر اساس این تفاهم، ایران قبول کرده است تا سه ماه از پاک کردن فیلم‌ها خودداری کند و در صورت رفع تحریم‌ها در این سه ماه، فیلم‌ها را در اختیار آژانس قرار دهد. ایران تهدید کرده است در صورت عدم رفع تحریم‌ها،  که فیلم‌ها را پاک خواهد کرد.

کد خبر: 27501

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0