18 مرداد 1400 - 8:06 ق.ظ

دبیر انجمن داروسازان ایران

کمبود دارو‌های کرونایی در داروخانه‌ها

دبیر انجمن داروسازان ایران با انتقاد از کمبود دارو‌های کرونا در داروخانه‌ها گفت: کمبود دارو نشان می‌دهد که مسوولین مربوطه، برنامه ریزی و آینده نگری لازم را برای رویارویی با پیک پنجم کرونا و گونه دلتا نداشته اند.

به گزارش پایگاه خبری یاقوت وطن، دبیر انجمن داروسازان ایران افزود: به هرحال سیاستی که در پیش گرفته شده برای مدیریت اوضاع، این است که این اقلام از طریق داروخانه‌های دولتی توزیع شود که سبب تراکم بیماران و افراد سالم در این داروخانه‌ها شده که به کلی با اهداف و اصول اصلی پیشگیری و درمان کرونا، مغایرت دارد.

وی ادامه داد: باوجود سامانه تی تک و سایر ابزار‌های مدیریتی، بهتر است مسؤولین از پتانسیل داروخانه‌های بخش خصوصی بهره برداری کنند و شرایط را برای این‌که ازدحام مردم کمتر شود، فراهم کنند.

دبیر انجمن داروسازان ایران وی گذران دوران قرنطینه هستند و نیز بیمارانی که در کلینیک‌های بیرون از بیمارستان‌ها در حال شیمی درمانی هستند، بدون سرم با مشکل روبرو می‌شوند و بهتر است در این خصوص، سرم در داروخانه‌های بخش خصوصی نیز توزیع شود.

سعیدلو عنوان کرد: به طور کلی سیاست متمرکز کردن. دارو در داروخانه‌های بخش دولتی، سیاستی نادرستی است چرا که موجب ازدحام مردم و تشدید همه گیری می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: ما دارای ۱۳ هزار داروخانه هستیم و الان که مردم مراجعه می‌کنند و داروخانه‌ها نمی‌توانند دارو‌های آن‌ها را تامین کنند، اتفاق تلخ و گزنده‌ای است که دلیل آن، عدم توزیع دارو در داروخانه‌ها است و باید مسؤولین در این رابطه هرچه سریعتر تجدید نظر کنند امیدوارم با تدبیر مدیران، اوضاع پیک پنجم کرونا هرچه سریعتر سامان یابد و مسئولین فرصتی پیداکنند که با آینده نگری و پیش بینی‌معطوف به واقعیت، شرایط بهتری را برای مردم و بیماران فراهم کنند.

206

کد خبر: 28803

منبع: فارس

برچسب ها:

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0