11 بهمن 1402 - 12:30 ق.ظ

کشورهای موافق قطع کمک به «آنروا» در تصمیم خود تجدیدنظر کنند

امارات خواستار تجدیدنظر فوری در تصمیم کشورهایی شد که حمایت مالی خود از آژانس امدادرسانی سازمان ملل به آوارگان فلسطینی (آنروا) را قطع کرده‌اند.

به گزارش یاقوت نیوز؛ به نقل از «الخلیج آنلاین»، امارات به قطع کمک برخی کشورها به آژانس امدادرسانی سازمان ملل به آوارگان فلسطینی واکنش نشان داد

امارات از کشورهای کمک کننده ای که حمایت مالی خود از آنروا را قطع کرده‌اند خواست که در این تصمیم خود به شکل فوری تجدید نظر کنند و در راستای ماموریت بشردوستانه، به حمایت از این آژانس امدادرسانی ادامه دهند.

این موضع امارات در جریان تماس تلفنی وزیر خارجه امارات با کمیسر عالی آژانس امدادرسانی آنروا اتخاذ شد.

در این تماس تلفنی بر ضرورت تضمین رسیدن کمک های بشردوستانه و پزشکی به ملت فلسطین به شکل فوری، انبوه، امن و بدون هیچ مانعی تاکید شد.

به گزارش ایرنا، تاکنون شماری از کشورهای اروپایی کمک‌های مالی خود را به آنروا در پی اتهام‌پراکنی رژیم صهیونیستی علیه این نهاد بین‌المللی به حالت تعلیق درآورده‌اند.

هفته پیش یک مقام ارشد سازمان ملل اعلام کرد که مقامات صهیونیستی، اطلاعاتی را در مورد ادعای دخالت چند کارمند آنروا در حملات ۷ اکتبر در اختیار این نهاد قرار داده‌اند که تحقیقات درباره این افراد آغاز شده است.

در همین حال، «سیگرید کاگ»هماهنگ‌کننده کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل در غزه و امور فلسطینیان در این باره گفت: آنروا را نمی توان جایگزین کرد و این آژانس همچنان برای غزه حیاتی است.

کد خبر: 87485

برچسب ها: , , , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0