رئیس دنشگاه دولتی شهرکرد بیان داشت

کسب رتبه ۱۰۰۰ تا ۱۲۰۰ تایمز توسط دانشگاه دولتی شهرکرد

دانشگاه شهرکرد در بین ۲ هزار و ۶۷۳ دانشگاه از ۱۲۰ کشور که شرایط شرکت در رتبه‌بندی تایمز را دارند رتبه ۱۰۰۰ تا ۱۲۰۰ را دارد.

به گزراش یاقوت نیوز؛ مهوش نوری زاده – چهار محال و بختیاری؛ دکتر یاسر پیرعلی رئیس دانشگاه شهرکرد با بیان گزارشی از فعالیت ها ی دانشگاه در زمینه پژوهشی،گفت: افتتاح مرکز نوآوری شماره ۲ با هدف ارتباط دانشگاه با صنعت ، حمایت از پایان نامه ها و…، بهبود ژنتیکی مرغ لاین در پژوهشکده پرندگان دانشگاه شهرکرد، افزایش انعقاد تفاهم نامه ها با صنعت ، کسب رتبه های بین المللی، جذب  ۲۶۱ دانشجوی بین‌الملل برای اولین بار در دانشگاه شهرکرد که اکثراً از کشور عراق هستند و در حوزه علوم انسانی، بیشتر در رشته حقوق خصوصی و جزا و در رتبه‌های بعدی تربیت بدنی، فنی و کشاورزی و… مشغول به تحصیل خواهند شد را از اقدامات صورت گرفته عنوان کرد.

دکتر یاسر پیرعلی بر ارتباط بیشتر دانشگاه با صنعت تاکید کرد و خاطر نشان کرد: راه‌اندازی دفتر منطقه‌ای فولاد مبارکه، سفیددشت، تاراز، پتروشیمی لردگان، صنایع سیمان و شیر خشک پگاه در دانشگاه از جمله اقدامات صورت گرفته در این زمینه بوده است.

رییس دانشگاه شهرکرد با بیان اینکه دانشگاه شهرکرد در بین ۲ هزار و ۶۷۳ دانشگاه از ۱۲۰ کشور که شرایط شرکت در رتبه‌بندی تایمز را دارند رتبه ۱۰۰۰ تا ۱۲۰۰ را دارد، بیان داشت: با کسب این رتبه ، شرایط جذب دانشجوی خارجی را به دست آورده ایم و تعداد دانشجوی خارجی که می‌توانیم جذب کنیم به ۴۵۰ تا ۵۰۰ دانشجو رسید.

دکتر یاسر پیرعلی  افزود: دانشجویان بین‌الملل بورسیه نبوده و شهریه پرداز هستند هزینه اسکان و غذای خود را باید پرداخت کنند اما در این دانشگاه ۴۸ خدمت دریافت می‌کنند.

رییس دانشگاه شهرکرد از انجام مذاکرات برای پرواز مستقیم به بغداد و نجف خبر داد و گفت: در سفر ریاست جمهور به این استان ۹۰ میلیارد اعتبار دریافت کرده که به‌طور کامل جذب شد و پنج مصوبه از جمله خوابگاه فارسان،مجموعه لرزه نگاری دانشگاه، پارکینگ پانل های خورشیدی، راه اندازی آزمایشگاه های دامپزشکی و تصفیه خانه دانشگاه درراستای مدیریت سبز را به انجام رساندیم.

رییس دانشگاه شهرکرد با اشاره به اینکه رشته های دانشگاهی باید با توجه به نیاز جامعه تعریف شود گفت: در همین راستا دانشگاه شهرکرد نیز رشته های جدیدی را در مقاطع مختلف تحصیلی به رشته های قبلی افزوده است که علاوه بر توسعه علمی دانشگاه، برای دانشجویان نیز پیوست اشتغال دارند.

دکتر یاسر پیرعلی با اشاره به امضای تفاهم‌نامه میان دانشگاه شهرکرد، دانشگاه فرهنگیان و وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: بر اساس این تفاهم‌نامه، دانشجومعلم‌ها بعد از فارغ‌التحصیلی، در آموزش و پرورش مشغول می‌شوند.

رئیس دانشگاه شهرکرد از برگزاری کنگره شهدای دانشجو خبرداد و یادآور شد: بوستان شهدای دانشجو با نصب المان تکمیل می‌شود.

دکتر یاسر پیرعلی گفت: دانشگاه شهرکرد در حوزه آموزش در زمان کرونا در بین ۱۱۰ دانشگاه سراسر کشور رتبه پانزدهم را کسب کرد.

حجت‌الاسلام مالک حسنی  نیز فعالیت رسانه ها را بسیار مهم خواند و گفت: با در نظر گرفتن این موضوع که دانشگاه، نسل آینده‌ مدیران را تربیت می‌کند و باید به جوانان امید تزریق شود، رسانه‌ها نقش مهمی در این زمینه دارند.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه شهرکرد افزود: علاوه بر اینکه مشکلات و نقدها از سوی رسانه‌ها باید منتشر شود که به جا و موثر هم است باید کارهای انجام شده را به گوش مردم و جوانان برسانیم تا در دل آن‌ها امید زنده شود‌.

عزیزالله مولوی، رویکرد فرهنگی در دانشگاه را رویکردی تحولی خواند و  گفت: هشت کانون فعال در دانشگاه به انجام فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی مشغول هستند.

معاون فرهنگی – اجتماعی دانشگاه با اشاره به نقش تشکل‌ها و دانشجویان فرهنگی در مسائل جامعه افزود: تقریبا برای اولین بار است که دانشجویان به مناسبت‌های مختلف ازجمله روز کارگر، روز پدر و … در میادین شهر حاضر می‌شوند و با مردم تعامل می‌کنند.

دکتر عزیزالله مولوی  از راه‌اندازی تالار گفت و گو برای اولین بار در بین دانشگاه‌های استان خبر داد و گفت: این تالار در مواجه با مسائل روز ایجاد شده است، به این صورت که به دانشجویان پیامی محترمانه برای گفت و گو ارسال و از آنان دعوت می‌شود تا در این تالار حضور پیدا کنند و تعامل صورت گیرد.

دکتر محمدعلی نظری، معاون دانشجویی دانشگاه نیز به انعکاس پیشرفت ها و اقدامات انجام شده در دانشگاه توسط اصحاب رسانه تاکید کرد.

دکتر احمد کیوانی، معاون پژوهشی دانشگاه از برگزاری دومین مدرسه کار آفرینی در دانشگاه خبر داد و گفت: در سال گذشته توانستیم از همین طریق، کار آفرینی برای متقاضیان داشته باشیم.

در پایان نشست دکتر یاسر پیرعلی به سوالات خبرنگران پاسخ داده و ازآنان با اهدا لوح  و هدیه تجلیل کرد.

 

کد خبر: 81949

برچسب ها: , , , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0