5 خرداد 1401 - 12:00 ق.ظ

لنجان- عصمت شریفی

همکاری و مشارکت همه جانبه ذوب آهن اصفهان در رویداد فناورانه گام دوم

دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان در راستای اجرای این رویداد با همکاری و مشارکت همه جانبه ذوب آهن اصفهان در رویداد فناورانه گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی بسیار موفق تر خواهد بود.

 

سیدمسعود داودی با دعوت از شرکت سهامی ذوب آهن اصفهان به عنوان شرکت صنایع مادر کشور در رویداد ملی گام دوم تاکید کرد: دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان در راستای اجرای این رویداد با همکاری و مشارکت همه جانبه ذوب آهن اصفهان در رویداد فناورانه گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی بسیار موفق تر خواهد بود.

به گزارش خبرنگار لنجان سید مسعود داودی در نشست تعاملی با مدیران ارشد ذوب‌آهن اصفهان که در همان شرکت برگزار شد با تشریح رویداد گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: پس از ابلاغ بیانیه گام دوم توسط مقام معظم رهبری، دانشگاه آزاد اسلامی، برنامه‌ریزی مدون خود را آغاز کرد که منتج به تهیه و تدوین سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی شد و عملاً با این ابلاغ، دانشگاه آزاد اسلامی وارد گام دوم شد. ازاین‌رو این دانشگاه به‌عنوان مولود انقلاب، همگام با برنامه‌ها و اهداف انقلاب، تمدن را مدنظر قرارداد و در تلاش است با تقویت علم و فناوری از طرح‌های دانش‌بنیان حمایت نماید و بسترساز اشتغال دانش‌بنیان شود. رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر عزم ملی و همکاری صنایع بزرگ و کوچک در این رویداد بزرگ تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی با ایجاد همگرایی بین بخش‌های مختلف کشور، رویدادی را تحت عنوان رویداد گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی با شعار «هزار گروه پژوهشی و زیرساخت، هزار ایده و استارت و هزار شرکت فناوری و خلاق» برنامه‌ریزی کرده است.

مرتضی شیرین پرور نیز با تأکید بر بومی‌سازی صنایع تصریح کرد: توسعه و مدون کردن دانش فنی در راستای بومی‌سازی، ازجمله اهداف ذوب‌آهن اصفهان است تا در صورت تسهیل امکان واردات قطعات و تجهیزات در آینده، توان رقابتی برای شرکت‌های داخلی وجود داشته باشد. ازاین‌رو پیشنهاد می‌شود آموزش عالی در کشور از اساتید معروف دنیا برای تدریس و مهارت افزایی دانشجویان دعوت به همکاری کنند. مدیر تحقیق و توسعه ذوب‌آهن اصفهان  با تأکید بر واگذاری پروژه‌هایی که قابلیت ساخت داشته باشند به کارشناسان داخلی و پژوهشگران اظهار کرد: شرکت سهامی ذوب‌آهن اصفهان در صورت نیاز از توانمندی و پتانسیل شرکت‌های دانش‌بنیان و موسسه‌های تحقیقاتی و دانشگاه‌ها استفاده می‌کند و پروپوزال‌های پژوهشگران بر اساس معیارهای مشخص امتیازبندی خواهند شد. وی بابیان اینکه شرکت سهامی ذوب‌آهن اصفهان با همکاری دانشگاه، نیرو‌های متخصص را تربیت نموده و گام‌های بلندی در راستای بومی‌سازی در صنعت فولاد بر خواهد داشت خاطرنشان کرد: شرکت سهامی ذوب‌آهن همواره در مسیر بومی‌سازی منشان خدمات بسیار ارزنده‌ای به کشور بوده و حلقه‌های وابستگی به خارج را کاهش داده است. شیرین پرور با تأکید بر ارتباط صنعت با دانشگاه‌های برتر کشور تصریح کرد: قراردادهای باز بر اساس نیازهای شرکت تعریف‌شده است تا در فرایند همکاری دانشگاه با صنایع تسریع شود.

وی ادامه داد: استادان، پژوهشگران و مبتکران می‌توانند با مراجعه به سایت ذوب‌آهن اصفهان، قسمت تحقیق و توسعه، بخش نمایشگاه مجازی، پس از مشاهده نیازهای ذوب‌آهن اصفهان، بر اساس اطلاعات طرح‌شده، رزومه توانمندی‌های خود را بارگذاری نمایند. معاون برنامه‌ریزی و توسعه ذوب‌آهن اصفهان نیز با تأکید بر اینکه دانشگاه از صنعت حمایت کند بیان کرد: ارتباط دانشگاه و صنعت باهدف دستیابی به موفقیت‌های بیشتر ایجاد می‌شود و دراین‌ارتباط، دانشگاه و صنعت با همکاری دوجانبه تلاش می‌کنند تا برخی از فعالیت‌های علمی و عملی خود را به‌طور مشترک و هماهنگ به انجام رسانند. لذا در این میان دانشگاه آزاد می‌تواند بااعتباری که در کشور دارد و تعاملات بسیار خوب خود، دیدگاه‌ها را به ذوب‌آهن تغییر داده و از صنعت استان دفاع کند. علیرضا رضوانیان با تأکید بر محکم‌تر شدن زنجیره دانشگاه و صنعت اظهار کرد: شرکت سهامی ذوب‌آهن اصفهان با دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان همکاری نموده و ضمن حمایت از طرح‌های کاربردی که منتج به هزینه کمتر و همچنین واردات کمتر شود؛ برای شرکت در رویداد گام دوم نیز در کنار دانشگاه خواهیم بود و حمایت می‌کنیم.

کد خبر: 69986

برچسب ها: , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0