15 اسفند 1402 - 4:00 ب.ظ

نیروگاه شهید منتظری مازوت می‌سوزاند

یاقوت نیوز- مازوت سوزی در نیروگاه شهید منتظری اصفهان در چند روز اخیر بر اساس تصمیمات ملی شروع و در نتیجه آلودگی هوای اصفهان تشدید شده است.

به گزارش یاقوت نیوز؛ منصور شیشه فروش در پاسخ به چرایی افزایش آلودگی هوای اصفهان طی روزهای اخیر افزود: متاسفانه بعد از اینکه در کشور شرایط افت دما پیش آمد، وزارت نیرو و نفت تصمیم گرفت نیروگاه شهید منتظری اصفهان مازوت بسوزاند.

وی اظهار داشت: پاییز امسال برای عدم مازوت سوزی در اصفهان مقاومت شد اما وزارت نفت و نیرو بر اساس یک تصمیم ملی به دلیل شدت کاهش دما در مناطق شمال کشور و تامین گاز خانگی تصمیم گرفتند که در نیروگاه شهید منتظری به طور موقت مازوت مصرف شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان تاکید کرد: کمیته اضطرار آلودگی هوای اصفهان تاکید دارد که شرکت ملی گاز و وزارت نفت با توجه به شرایط خاص آلودگی هوای اصفهان به گونه ای برنامه ریزی کنند که تامین گاز نیروگاه شهید منتظری در اولویت قرار بگیرد و اصفهان مجبور به مازوت سوزی نباشد.

شیشه فروش گفت: به اداره کل حفاظت محیط زیست استان ابلاغ شده است که با پیگیری های لازم در مراجع ملی و با تشریح شرایط خاص آلودگی هوای اصفهان مانع ادامه مازوت سوزی در نیروگاه شهید منتظری شود.

بنا به گفته شیشه فروش از اوایل همین ماه (اسفند) نیروگاه شهید منتظری اقدام به مازوت سوزی کرده است.

کد خبر: 88744

نویسنده: : زینب ظهیری

منبع: یاقوت نیوز

برچسب ها: , , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0