10 دی 1402 - 6:00 ب.ظ

نگاهی آماری به لیگ برتر بسکتبال؛ صدرنشینی شهرداری و درخشش ذوب‌آهن و مهرام

در پایان نیم فصل اول لیگ برتر بسکتبال تیم شهرداری گرگان در صدر ایستاد و تیم‌های ذوب‌آهن و مهرام در بازی‌های خانگی و خارج از خانه خوش درخشیدند.

به گزارش یاقوت نیوز؛ نیم فصل نخست لیگ برتر بسکتبال در شرایطی به پایان رسید که شاگردان مصطفی هاشمی در شهرداری گرگان با ۲۱ امتیاز قهرمان نیم فصل شده تا با انگیزه‌ای مضاعف خود را آماده حضور در نیم فصل دوم کنند. آنها در اولین گام و در ادامه این مسابقات باید دوشنبه ۱۱دی ماه در دیداری خارج از خانه به مصاف لیموندیس شیراز بروند. دیداری که طبق برنامه از ساعت ۱۶ آغاز می‌شود و قهرمان نیم فصل برابر نماینده شیراز به میدان خواهد رفت.

هر چند در نیم فصل اول شهرداری گرگان با ۲۱ امتیاز و با ۱۰ برد و یک شکست در صدر جدول جای گرفت و تیم‌های ذوب آهن اصفهان و مهرام هم با ۱۰ و ۸ پیروزی در رده‌های بعدی جای گرفتند اما در آمارهای ارائه شده می‌بینیم که در دیدارهای خانگی، ذوب‌آهن اصفهان و در دیدارهای خارج از خانه مهرام بهترین عملکرد را از خود نشان داده‌اند. در بازی‌های خانگی شاگردان مهران حاتمی در اصفهان از ۶ بازی برگزار شده ۶ پیروزی را کسب کردند و بعد از آن شهرداری گرگان با ۵ و صنعت مس رفسنجان، آورتا ساری و کاله با ۴ برد در رده‌های بعدی جای گرفتند.

در بازی‌های خارج از خانه هم یاران فرزاد کوهیان از ۶ دیداری که به عنوان میهمان به زمین رفتند ۵ برد را به دست آورده و نسبت به سایر تیم‌های لیگ برتری عملکرد بهتری داشتند هر چند تیم‌های شهرداری گرگان و طبیعت هم همین تعداد برد را در کارنامه خود ثبت کردند و در رده‌های بعدی جای گرفتند.

در انتهای جدول هم فولاد هرمزگان بدون پیروزی و رعدپدافند هم تنها با یک برد، رده‌های یازدهم و دوازدهم جدول را از آن خود کرده‌اند و بدون شک کار بسیار سختی در نیم فصل دوم دارند.

یکی از نقاط قوت لیگ برتر بسکتبال در فصل جاری به حضور بازیکنان خارجی تاثیرگذار آنهم از ابتدای لیگ باز می‌گردد، بازیکنانی که بدون شک در ارتقای سطح کیفی لیگ تاثیرات مثبتی خواهند داشت و باید منتظر بود تا در نیم فصل دوم، لیگی به مراتب زیباتر و تماشایی را دنبال کنیم.

کد خبر: 86095

برچسب ها: , , , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0