30 آبان 1402 - 2:00 ب.ظ

معرفی استان‌های کشور در «هفته‌های ایرانی» رادیو

مدیر شبکه رادیویی ایران گفت: «هفته های ایرانی» رادیو ایران از ابتدای فصل پاییز آغاز شده و هر هفته آن متعلق به یک استان کشور است.

به گزارش یاقوت نیوز؛ مهدی آذرمکان بیان کرد: با توجه به سند تحول سازمان صدا و سیما در دوره جدید ریاست این سازمان که بر محوریت هویت محوری و عدالت گستری تأکید شده است، تصمیم گرفتیم که از ابتدای فصل پائیز همزمان با تغییر جدول پخش رادیو ایران طرح ویژه «هفته های ایرانی» را در این شبکه اجرایی کنیم. وسعت جغرافیایی و تنوع فرهنگی در این کشور پهناور اقتضاء می کند ظرفیت های فراوان و منحصر به فرد هر خطّه با تمرکز بیشتری به عموم مخاطبان معرفی شود. از این رو طرح «هفته های ایرانی» در رادیو ایران از ابتدای مهرماه آغاز به کار کرد.

وی افزود: در این طرح تلاش شد براساس هویت محوری، (فرهنگ، آداب و رسوم و ظرفیت های فرهنگی و اجتماعی و حتی اقتصادی) هر استان را هر هفته به صورت ویژه در برنامه های گوناگون معرفی کنیم و بر اساس عدالت گستری تلاش شد، به همه استان ها و همه شهرستان ها، امکان ارائه و معرفی استان و شهر خود و ظرفیت های موجود در آن استان و شهرستان را در آنتن سراسری رادیو ایران فراهم کنیم.

مدیر رادیو ایران ادامه داد: در همین راستا از ماه ها قبل جلساتی با معاونت امور استان ها برگزار و مقدمات این طرح فراهم شد. در طرح «هفته های ایرانی» از ابتدای هفته در برنامه های مختلف با رویکردهای مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و ورزشی به مسائل استان پرداخته می شود و همچنین دغدغه های مردم که با ما در میان می‌گذارند مطرح می شود و از مسئولان استانی مسائل را پیگیری می‌کنیم و روزهای پنج شنبه و جمعه با حضور در استان ضمن هم افزایی، برنامه مشترک ۲ ساعته با صدای مرکز استان به نام زیر آسمان ایران اجرا می شود. در کنار این برنامه های مشترک، یک کارگاه آموزشی هم برای ایرانیاران رادیو ایران به منظور تولید محتوای باکیفیت تر برگزار می شود.

معرفی استان‌های کشور در «هفته‌های ایرانی» رادیو

آذر مکان تصریح کرد: بدین ترتیب هر هفته رادیو ایران به یک استان اختصاص دارد و آن استان می تواند به صورت کامل ظرفیت های خود را برای عموم مخاطبان سراسر کشور و حتی خارج از کشور به اشتراک بگذارد. در این راستا تاکنون ۸ استان کردستان، گلستان، اردبیل، ایلام ، مرکزی، آذربایجان غربی، سمنان و خراسان رضوی از این ظرفیت بوجود آمده در رادیو ایران در راستای هویت محوری و عدالت گستری استفاده کرده اند.

وی در پایان از حمایت و عنایت رئیس سازمان صدا و سیما، معاون صدا، معاون امور استان ها و مدیران کل مراکز صدا و سیما در اجرای طرح «هفته های ایرانی» تشکر و قدردانی کرد.

کد خبر: 84486

برچسب ها: , , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0