18 آذر 1402 - 9:30 ق.ظ

قدرت همچنان در دست حماس است؛ اعتراف صهیونیست‌ها

رسانه‌های صهیونیستی اعلام کردند که جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) تضعیف نشده و همچنان قدرت در غزه دست این جنبش است.

به گزارش یاقوت نیوز؛ به نقل از رسانه‌های صهیونیستی، ارتش رژیم اسراییل تا این لحظه نتوانسته به جنبش حماس آسیب وارد کند و این جنبش کنترل نوار غزه را از دست نداده است.

در پی اظهارات «یو آو گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی مبنی بر اینکه حماس در حال فروپاشی است، «الیور لیوی» متخصص امور فلسطین در شبکه صهیونیستی «کان» تاکید کرد که قدرت اصلی حماس هنوز تضعیف نشده است.

وی گفت که قدرت حماس در مناطق جنوبی غزه به طور ویژه آسیب ندیده است.

در این راستا، رسانه های صهیونیستی تاکید کردند که مقاومت فلسطین از زمان آغاز عملیات «طوفان الاقصی» تا این لحظه، همچنان راکت و خمپاره به سمت شهرک‌های صهیونیست‌نشین شلیک می‌کند.

«نیردفوری» خبرنگار نظامی شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی نیز گفت که شلیک راکت از نوار غزه به سمت غلاف غزه هیچ‌گاه متوقف نشده است.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه(هفتم اکتبر) عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ ( ۲۴ نوامبر) میان اسرائیل و حماس آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا برقرار شد.

به دنبال پایان آتش ‌بس‌موقت چهار روزه، قطر به عنوان یکی از کشورهای میانجی اعلام کرد که توافق حماس و تل آویو برای تمدید آتش بس به مدت ۴۸ ساعت حاصل شده است. حماس هم اعلام کرد که با قطر و مصر در مورد تمدید آتش‌بس بشردوستانه موقت برای ۲ روز دیگر، بر اساس همان شروط آتش‌بس قبلی به توافق رسیده است.

صبح جمعه ۱۰ آذر( اول دسامبر) آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.

کد خبر: 85149

برچسب ها: , , , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0