26 شهریور 1402 - 10:02 ق.ظ

فعالیت‌های ستاد توسعه زیست فناوری در حوزه دانش آموزی اعلام شد

ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری تولید محتوای مکتوب و تصویری، تولید دوره های آموزشی و مدیریت و برگزاری ششمین کار سوق ملی مهندسی ژنتیک ویژه مدارس سمپاد را از جمله فعالیت های ترویجی این ستاد در حوزه دانش آموزی اعلام کرد.

به گزراش یاقوت نیوز؛ منظور از ترویج زیست فناوری، فراهم نمودن بستر فرهنگی مناسب و ارتقا سطح آگاهی سطوح مختلف جامعه و گروه های مرتبط با زیست فناوری با هدف تقویت زمینه های علمی و فرهنگی مورد نیاز برای فعالیت هماهنگ و منسجم این گروه ها در مسیر توسعه زیست فناوری است.

براساس اعلام ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، از جمله فعالیت های ترویجی در حوزه دانش آموزی می توان به تولید محتوای مکتوب، تولید محتوای تصویری، تولید دوره های آموزشی و مدیریت و برگزاری ششمین کار سوق ملی مهندسی ژنتیک ویژه مدارس سمپاد اشاره کرد.

تولید محتوای مکتوب

با توجه به آغاز فعالیت های باشگاه دانش آموزی زیست فناوری از ابتدای سال تحصیلی ۱۳۹۹-۱۳۹۸، تولید محتوای آموزشی در حوزه زیست فناوری در دستور کار قرار گرفت لذا با توجه به ترجمه متون اصلی زیستشناسی در حوزه دانش آموزی محتوای طبقه بندی شده در زیست فناوری در اولویت قرار گرفته و در سال ۱۴۰۱-۱۴۰۰ محتوای هشت حوزه زیست فناوری شامل دارویی، پزشکی، غذایی و …در حجم ۱۳۰۰ صفحه تدوین و در سایت باشگاه دانش آموزی به نشانی stbioclub.ir بارگزاری گردید.

تولید محتوای تصویری

با توجه به تولید طیف گسترده ای از محتوا های آموزشی و لزوم ارائه مطلوب آن به دانش آموزان و معلمان مقرر گردید محتوا های کتب درسی درمقطع متوسطه اول و دوره ابتدایی تکمیل گردید. به همین منظور محتوای کتب درسی با بهرا گیری از اساتید مجرب و معرفی کاربرد ها و تکنیک های زیست فناوری متناسب با محتوای کتب درسیبه صورت غیر مستقیم تولید گردید وبر روی سایت باشگاه دانش آموزی بارگذاری شد. در همین راستا تدوین دوره های میکروسکوپی بر اساس کتب درسی و تولید کارگاه های آموزشی آفلاین در حدود ۵۰۰ دقیقه انجام پذیرفت.

تولید دوره های آموزشی

در این بخش به تولید دوره های متناسب با سنین مختلف از ابتدایی تا متوسطه دوم برای رشته گرایش های مسابقات و همچنین تولید کارگاه های متناسب با دیگر مسابقات تلاش برای ارتقای سطح دانش و مهارت دانش آموزان انجام می شود. مخاطب این طرح دانش آموزان برگزیده دیگر رقابت های دانش آموزی زیست فناوری و متقاضیان شرکت در مسابقاتی همچون مسابقات پژوهش سرا ها، رویداد لیگ زیست فناوری، ، کار سوق مهندسی ژنتیک در مقطع دانش آموزی هستند.

مدیریت و برگزاری ششمین کار سوق ملی مهندسی ژنتیک ویژه مدارس سمپاد

کارسوق مهندسی ژنتیکی به عنوان ششمین کارسوق مهندسی ژنتیک در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ در شرایط حضوری بودن مدارس سمپاد در کشور برگزار شد. این کار سوق از پاییز سال ۱۴۰۱ با ارسال فراخوان و برگزاری جلسات معرفی برای مسوولین سمپاد آغاز به کار کرد. در این زمان بستر برگزاری دوره های مجازی نیز آماده و تست شد.

کد خبر: 81227

برچسب ها: , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0