15 مهر 1402 - 3:00 ب.ظ

عضویت ۲.۵ میلیون روستایی در صندوق بیمه اجتماعی روستاییان

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور گفت: از جمعیت ۹میلیون نفری جامعه روستاییان و کشاورزان و عشایر کشور ۲.۵میلیون نفر به عضویت صندوق بیمه اجتماعی عشایر درآمدند.

به گزراش یاقوت نیوز؛ «بیت اله برقراری» در یگ گفت‌وگوی رادیویی اظهار داشت: از زمان استقرار دولت سیزدهم ۶۰۰ هزار نفر به عضویت صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و کشاورزان و عشایر درآمدند و ۹۰ درصد اعضا نیز به تمدید بیمه‌نامه خود اقدام کردند.

وی افزود: دو میلیون و ۷۰۰ هزار نفر از واجدین شرایط بیمه اجتماعی به عضویت صندوق درآمدند و انتظار می‌رود با اطلاع رسانی‌هایی که از طریق سازمان شهرداری‌ها و دهیاری کشور، نماز جمعه‌ها و سفرهای راستانی می‌شود، مشارکت مردم برای عضویت از خدمت رسانی این صندوق بیشتر شود.

برقراری این بیمه را اختیاری دانست و ادامه داد: دولت در بودجه امسال ۱۶۵ درصد بودجه این صندوق را افزایش داده است که نشانه عزم دولت برای توسعه خدمت رسانی به روستاییان، کشاورزان و عشایر کشور بوده است.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر تصریح کرد: کسانی که عضو صندوق بیمه اجتماعی می‌شوند مستمری بازنشستگی و اگر در حین کار مشکلی برایشان اتفاق بیفتد از مستمری از کارافتادگی و در صورت فوت، خانواده از حقوق بازماندگی این صندوق استفاده خواهند کرد.

وی شرایط عضویت در صندوق بیمه اجتماعی را ۱۸ تا ۵۰ سال عنوان کرد و گفت: اعضا در این صندوق در ۸ سطح تعیین شده از حداقل ماهیانه ۵۰ تا حداکثر ۲۵۰ هزار تومان پرداخت عضویت خواهند داشت تا به تناسب درآمد خود از خدمات این صندوق بهره ببرند.

کد خبر: 82209

برچسب ها: , , , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0