30 خرداد 1402 - 3:18 ب.ظ

شورای گسترش با تأسیس پردیس علم و فناوری دانشگاه امام خمینی(ره) موافقت کرد

شورای گسترش آموزش عالی با تأسیس پردیس علم و فناوری در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) موافقت کرد.

به گزارش یاقوت نیوز از وزارت علوم، این دانشگاه در راستای تحقق اقتصاد دانش‌بنیان و اشتغال‌زایی فارغ‌التحصیلان دانشگاهی با مشارکت پارک علم و فناوری قزوین، پردیس علم و فناوری را راه‌اندازی می‌کند.

مجوز تخصیص ۵.۵ هکتار از اراضی دانشگاه برای استقرار پردیس از هیات امنای دانشگاه اخذ شده است. به علاوه قرارگیری پردیس علم و فناوری در محیط دانشگاه، دسترسی شرکت‌های فناور را به نیروی انسانی توانمند دانشگاه تسهیل می‌کند.‌

راه‌اندازی پردیس علم و فناوری دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) تحول خوبی را برای افزایش اشتغال دانش‌پایه در منطقه ایجاد خواهد کرد. مجوز مربوطه با پیگیری‌های بیش از یک‌ساله دانشگاه از وزارت علوم اخذ شده است.

پردیس و پارک های علم و فناوری به عنوان یکی از ساختارهای مؤثر در امر توسعه فناوری است. توسعه اقتصاد دانش بنیان و اشتغال‌زایی تخصصی محیط هایی مناسب برای استقرار و حضور گروه های فناوری به خصوص شرکت های کوچک و متوسط هستند که در تعامل سازنده با یکدیگر و جامعه به فعالیت‌های فناورانه بپردازند.

پردیس فناوری سازمانی است که هدف اصلی آن افزایش ثروت در جامعه از طریق ارتقای نوآوری و فناوری است. برای دستیابی به این هدف یک پردیس فناوری، جریان دانش و فناوری را میان شرکت‌های خصوصی و بازار به حرکت انداخته و مدیریت می کند.

کد خبر: 77292

برچسب ها: , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0