31 مرداد 1402 - 2:31 ب.ظ

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان خبرداد:

شرکت ۱۴۵ تعاونی در هجدهمین جشنواره تعاونی های برتر استان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان از برگزاری هجدهمین جشنواره تعاونی برتر در استان همزمان با سراسر کشور خبر داد و گفت: ۱۴۵ تعاونی در این جشنواره شرکت کردند و برای نخستین بار ۱۱ تعاونی استان توانستند به مرحله کشوری راه پیدا کنند.

به گزارش یاقوت نیوز؛ فرهان پور همدان، یوسف شعبانی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان امروز در نشست خبری به مناسبت هفته تعاون با بیان اینکه سهم تعاون از اقتصاد کشور باید ۲۵ درصد باشد اظهار کرد: در راستای تحقق اهداف تشکیل شورای بخش تعاون در دستور کار قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه برای توسعه تعاون در استان با محوریت استاندار برنامه سه ساله پیش‌بینی‌ شده است گفت: این طرح از سال گذشته آغاز شده و در ادامه نیز برنامه‌هایی پیش‌بینی شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان از وجود یک‌هزار و ۲۹۳ تعاونی فعال در استان خبر داد و افزود: از این تعداد ۷۲۸ تعاونی یعنی ۵۷ درصد در حوزه تولید، ۱۸۵ واحد یعنی ۱۴ درصد در حوزه تعاونی‌های توزیعی و ۳۸۰ یعنی ۳۰ درصد در حوزه خدمات فعال هستند.

وی با تاکید به اینکه در سند توسعه بخش تعاون پیش‌بینی شده ۲۰ درصد اشتغال و ۲۵ درصد سهم فعالیت‌های اقتصادی را تعاون بر عهده گیرد گفت: نحوه توزیع کالا و خدمات، فقرزدایی و توسعه فرهنگ عادلانه، بهبود کسب و کار و … جزو سیاست‌هایی است که برای این هدف مهم مورد توجه است.

شعبانی به برگزاری هجدهمین جشنواره تعاونی برتر در استان همزمان با سراسر کشور اشاره کرد و گفت: ۱۴۵ تعاونی در این جشنواره شرکت کردند و برای نخستین بار ۱۱ تعاونی استان توانستند به مرحله کشوری راه یابند که قابل توجه است.

وی با بیان اینکه ۱۷ تعاونی با اشتغال ۱۸۱ نفر و سرمایه‌گذاری ۷۸۷ میلیارد ریال از فردا افتتاح می‌شود گفت: ۹ تعاونی در حوزه تولید، ۶ تعاونی توزیعی و دو تعاونی در حوزه خدمات راه‌اندازی می‌شود.

مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان با بیان اینکه سال گذشته ۵۰۰ میلیارد تومان به ۴۹ طرح تعاونی تسهیلات پرداخت شد عنوان کرد: امسال ۴۴ تعاونی برای دریافت ۲۲۰ میلیارد تومان تسهیلات به بانک‌ها معرفی شدند.

وی با اشاره به اینکه در راستای هدایت تعاونی‌ها آموزش‌ها و ارتقای مدیریت آنها مورد توجه است عنوان کرد: از موضوعات مهم توجه به بخش صادرات تولیدات بخش تعاون است که سال گذشته ۴۸ میلیون دلار صادرات داشتیم.

شعبانی یادآور شد: هدف گذاری امسال ۵۹ میلیون دلار صادرات است که ۱۰ میلیون دلار آن محقق شده  است.

وی با اشاره به اینکه نخستین روز از هفته دولت نخستین روز هفته تعاونی است گفت: برای تمام روزهای هفته تعاون برنامه‌هایی نظیر افتتاح تعاونی‌ها، بازدید و سرکشی از تعاونی‌ها، تشکیل میز خدمت و تجلیل از تعاونی‌های برتر در نظر گرفته شده است.

مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان با بیان اینکه در حال حاضر تولیدات استان به هفت کشور آسیای میانه، عراق، کشورهای حاشیه خلیج فارس و تعدادی کشورهای اروپایی است گفت: در سهم اقتصاد، استان همدان و کشور تک رقمی هستند و خوش‌بینانه‌ترین حالت هفت درصد فعالیت اقتصادی شامل بخش تعاونی است در حالی که ظرفیت بالاست و نتوانستیم هدف‌گذاری ۲۵ درصد را محقق کنیم.

وی با بیان اینکه بالغ بر ۱۵ هزار و ۶۴۹ فرصت شغلی در اختیار تعاونی‌هاست افزود: از زمان قانون ایجاد بخش تعاونی بالغ بر ۴ هزار تعاونی در استان ثبت شده‌ که عمر بخشی از این تعاونی‌ها تمام شده و برخی دچار اختلاف شدند و به تعطیل و بلاتکلیفی کشیده شده‌اند.

شعبانی با بیان اینکه کمک به پایداری تعاونی‌های فعلی و فعال‌ سازی تعاونی راکد نیازمند در دستور کار ماست عنوان کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۲۲ تعاونی با هدف حمایت از آنها، احیا شده‌اند.

وی با بیان اینکه در حوزه تعاونی‌های مسکن همدان جزو استان‌هایی است که بالغ بر ۹۸ درصد با حدود ۸ هزار و ۶۴۷ واحد مسکن‌های مهر را محقق کرده است خاطرنشان کرد: پرونده  مساکن مهر در همدان بسته شده و جزو استان‌های برتر در حوزه تحقق مساکن مهر شناخته شده است.

 

 

 

 

کد خبر: 79728

نویسنده: : منیژه فرهان پور

برچسب ها: , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0