18 شهریور 1402 - 7:00 ب.ظ

رقابت شیرشاه در دوئل ششم با جادوگر + فیلم

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد در صفحه شخصی خود در خصوص ژنرال هشت ستاره کشورمان در پیکارهای جهانی نوشت: برای خنک کردن جهنم حتی به اندازه چند درجه سانتی‌گراد. برای باطل‌کردن طلسم جادوگران دوره‌گرد، ما آماده‌ایم.

به گزراش یاقوت نیوز؛ پژمان درستکار سرمربی تیم ملی کشتی آزاد در آستانه پیکارهای قهرمانی جهان در بلگراد با انتشار پست‌های انگیزشی در صفحه شخصی خود به معرفی نمایندگان کشورمان در این پیکارها پرداخت.

او در پست‌های انگیزشی با القابی از جمله شکارچی، رضا جنگی، پلنگ سیاه خلیل شهر، سرسپرده، عقاب زاگرس، سمج پرطاقت و شیرشاهِ من از شاگردان خود یاد کرد.

وی در پست جدید خود در مورد حسن یزدانی نوشت: «اینجا جهنم است». لابلای بارش کری‌های تند و رجزهای کم‌قیمتی که بعد از آن مسابقه از ردیف‌ سکوهای اشتارک آرنا (محل برگزاری پیکارهای کشتی قهرمانی سال ۲۰۲۲ بلگراد) به زمین پرت می‌شد، این جمله را با خودم برداشتم. برای امروز حسن جان. که یکسال سخت و جهنمی را پشت قدم‌هایت لمس کردی. تا دیگر فرصت شنیدن حرف‌های دوپهلو را به گوش‌ات ندهی. تویی که نه به کسی شبیه می‌شوی و نه هیچ شباهت اغراق‌آمیز دیگری را می‌پذیری. دردی نیست. استعاره، تشبیه و کنایه‌ و آرایه‌های ادبی را به کتاب‌ها می‌سپاریم. ما به ادبیات دل نمی‌بندیم. تو سنگینی زجرها را کشیدی، تلخی رنج‌ها را نوشیدی. حتی نمک به زخم‌هایت پاشیدی، تا امروز روی پاهایت بایستی و دوباره پرچم را به سینه بفشاری. تا دوباره با یک بوسه‌ی آشنا خودت را به آغوش ایران و ما را به قلبت گره بزنی. حالا ما آماده‌ایم، برای خنک کردن جهنم حتی به اندازه چند درجه سانتی‌گراد. برای باطل‌کردن طلسم جادوگران دوره‌گرد. ما آماده‌ایم برای یک کودتا، علیه «فراموشی». برای ذهن کم‌حافظه تشک‌ها، که شاید صفحه‌ی اول شناسنامه شیرشاهِ من را از یاد برده باشد.

حسن یزدانی که کاپیتان تیم ملی کشتی آزاد ایران را برعهده دارد یکی از با تجربه‌های تیم ملی، امید زیادی به کسب مدال طلا دارد. یزدانی با نقره جهانی ۲۰۲۲ بلگراد تعداد مدال‌های جهانی و المپیک خود را به عدد ٨ رساند و با عبور از جهان پهلوان تختی که ۷ مدال جهانی و المپیک داشت، مرد شماره یک کشتی ایران در تعداد مدال شد.

یزدانی دو مدال المپیک و ۶ مدال قهرمانی جهان را در کارنامه‌اش ثبت کرده است، مدال نقره قهرمانی جهان ۲۰۱۵ در لاس و گاس، مدال طلای قهرمانی جهان ۲۰۱۷ در پاریس، مدال برنز قهرمانی جهان ۲۰۱۸ در بوداپست، مدال طلای قهرمانی جهان ۲۰۱۹ در نورسلطان و مدال طلای قهرمانی جهان در ۲۰۲۱ اسلو و مدال نقره جهانی۲۰۲۲ بلگراد را در کارنامه دارد. طلای المپیک ۲۰۱۶ ریو و نقره المپیک ۲۰۲۰ توکیو هم دو مدال المپیک حسن یزدانی است تا در کنار ۶ مدال جهانی، او با ۸ مدال پرافتخارترین کشتی‌گیر کشورمان بحساب آید.

تیلور و یزدانی تا کنون پنج بار برابر هم قرار گرفتند که حاصل آن چهار برد برای جادوگر آمریکایی و یک برد برای یزدانی بود. یزدانی و تیلور در مرحله نهایی انتخابی تیم ملی کشتی ۲ کشور برنده و پیش‌بینی می‌شود که در بلگراد، جهانیان شاهد دوئل ششم آنان باشند.

همچنین درستکار سرمربی تیم ملی کشتی آزاد در خصوص یونس امامی نوشت: برای همه این فقط وزن ۷۴ کیلوگرم کشتی آزاد است، برای ما اما چشم دوختن به کشتی‌های پسرمان؛ یونس. این‌بار نوبت شماست یونس جان. که خودت راوی قصه‌های قهرمانی باشی. که جماعتی را وادار به تحسین‌ و احترام کنی. که دیگر اجازه ندهی تلاطم سرنوشت اختیار جمله‌بندی رویاهایت را به دست هق‌هق ثانیه‌ها بسپارند. تردیدی نیست، که خورشید قهرمانی از پشت نام بلندت از پشت بام مرتفع‌ترین سکوهای بلگراد بی‌غروب‌تر از همیشه طلوع خواهد کرد. این یک سال زجرآور فرصتی برای تو؛ برای کمی عقب‌نشینی و فاصله از حادثه‌های گذشته بود. برای لحظه‌ای که دوباره به آن عکس نفرینی خیره شوی و با خودت بگویی «اینجا، هرگز جایگاه من نیست». تا دوباره برگردی و از نو بسازی. تا حالا خانه‌ات را روی مساحت سکوی اول پهن کنی. وسیع و دلباز. تو می‌رسی یونس. دوباره به پاهای کایل دیک. اما این‌بار بدون بخشش و ترحم. بدون فرصت فرار. تو می‌رسی پسرم؛ وقتی اشک‌ها راه زلال‌تری نشان‌مان می‌دهند. برای تو، برای عقاب زاگرس «فراموشی» نامانوس‌ترین واژه‌ست؛ و «انتقام» پاداش تمام اشک‌های تنهایی. این حق تو و البته انتخاب ماست؛ طلای بلگراد، طلای بلگراد، طلای بلگراد.

وی همچنین در پستی دیگر خطاب برای دیگر شاگرد خود یعنی محمد نخودی ملی‌پوش وزن ۷۹ کیلوگرم نوشت: بزرگترین موفقیت ما زمین نخوردن نیست. بزرگترین افتخار وقتی شکل می‌گیرد که بعد از هربار زمین خوردن بلند شویم و به راه ادامه دهیم. مثل امروز که بعد از دو بار تلاش ناموفق حالا راهی جز موفقیت مقابل نگاه گیرات نمی‌بینی. اینکه شکارچی‌ها با شکار، عقربه‌ها به دویدن، دونده‌ها به رسیدن و راننده‌های رالی به کورس گذاشتن بر سر خط پایان خو گرفتند، تو با سماجت برای تصاحب طلا پشت‌ دوبنده‌ها آرام می‌گیری. به فولاد ماندن پشت ضربه‌های پتک‌های آهنی. شبیه به «محمد»ی که بهتر از همیشه می‌شناسیم‌اش. پسر سخت‌گیر، سختکوش، جان‌سخت و ماجراجو. پسری که صبر، تا بخواهید دارد. پسری که در عین آرامش به تشک‌ها حکم طوفان می‌دهد؛ که نفس را در ریه‌های عثمان‌اف حبس می‌کند. که دوباره درب‌های خروج را به مارستلر نشان می‌دهد. این، داستانِ «جنگجوی خونسرد» من است. هر چقدر هم روزگار راه سعادت را با مسیرهای انحرافی به تعویق بیاندازد، محمد شیوه ترسیم رویاها را از بر است. او قصه‌ها را از نو می‌نویسد. با خطی خوش. قصه‌ی هزار و یک شب. از کتاب «محمد؛ یک سمجِ پرطاقت».

گفتنی است که یونس امامی و محمد نخودی در رقابت جهانی ۲۰۲۲ بلگراد توانسته بودند مدال برنز و نقره را در اوزان ۷۴ و ۷۹ کیلوگرم برای کشورمان به ارمغان بیاورند.

کد خبر: 80908

برچسب ها: , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0