در دیدار با روسای کانونهای کارگری استان مطرح شد:

رسیدن میانگین تعداد عمل جراحی از 37 به 48 عمل از سال 1400 تا کنون در استان

دکتر رجالی با اشاره به این مطلب که دو مشکل بزرگ وجود دارد و اگر بنیادی حل نشود نمی توان گفت یک درمان خوب داریم گفت: با وجود کارهای خوب زیادی که در این مدت در بستر درمان بیمه شدگان انجام شده است اما مشکلاتی وجود دارد از جمله اینکه به دلایل مختلف نمی توانیم نیروی متخصص پزشک جذب کنیم. وزارت بهداشت تقریبا 90% حوزه تخصصی خود را با نیرو های اجباری طرح پر می کند

به گزارش یاقوت نیوز؛ از روابط عمومی و امور فرهنگی مدیریت درمان؛ دیدار با روسای کانونهای بازنشسته استان که به میزبانی اداره کل تامین اجتماعی استان اصفهان با حضور مدیر کل و مدیر درمان تامین اجتماعی و دیگر اعضای جلسه در سالن جلسات اداره کل تشکیل شد.
در این جلسه دکتر رجالی با اشاره به این مطلب که دو مشکل بزرگ وجود دارد و اگر بنیادی حل نشود نمی توان گفت یک درمان خوب داریم گفت: با وجود کارهای خوب زیادی که در این مدت در بستر درمان بیمه شدگان انجام شده است اما مشکلاتی وجود دارد از جمله اینکه به دلایل مختلف نمی توانیم نیروی متخصص پزشک جذب کنیم. وزارت بهداشت تقریبا 90% حوزه تخصصی خود را با نیرو های اجباری طرح پر می کند ولی ما هیچ وسیله ای برای انجام این کار نداریم. با نمایندگان مجلس صحبت کرده ایم که در حال حاضر 15% درمان کشور بعهده ماست و بایستی به این نسبت نیرو های طرحی را به ما اختصاص بدهند تا بتوان معضل موجود را تا اندازه ای برطرف کنیم.
دکتر رجالی گفت از سال گذشته حد اقل 40 متخصص به سیستم تزریق کرده ایم و مقرر شده حد اقل یک روز در هفته شهرستانهای اطراف و راه دور را پوشش دهد و این در حالی است که از 60 دندانپزشک 20 نفرشان رفته اند.در استان اصفهان نسبت به 10 سال پیش تعداد متخصصین باید سه برابر می شده ولی متاسفانه این تعداد به نصف تقلیل یافته است. در سال 89 با 2000 متخصص در استان قرارداد داشته ایم ولی اکنون این رقم به 990 نفر رسیده است و حدود 140
وی در خصوص نیروی پرستار گفت: حدود 140نیروی پرستار گرفته ایم تا بخشی از  نیروی تخصصی بیمارستانها تامین شود.
مدیر درمان تامین اجتماعی اصفهان اظهار داشت: در حوزه سرپایی در 18 ماه اخیر تعداد ویزیت سرپایی از 8 میلیون به 10 میلیون نفر رسیده است ولی متقاضیان حدود 25 میلیون نفر هستند. در حوزه بستری تلاش می کنیم  هزینه بیمه شدگان کاهش یابد به این صورت که اعمال جراحی از اواخر سال 1400 تا الان میانگین از 37 عمل جراحی در استان به 48 عمل جراحی رسیده ایم و 11 هزار عمل اضافه شده که این رقم حدود 20% اعمال جراحی استان می باشد.
وی افزود بخش جراحی قلب را با وجود کمبود نقدینگی در مدت 8 ماه ساختیم و در حال حاضر 220 عمل جراحی قلب در بیمارستان شریعتی انجام شد و امیدواریم زمانی برسد بیمه شده تامین اجتماعی بیرون از سازمان عمل نکند. در بیمارستان شریعتی تیم خوبی از جراحان مغز تشکیل شده و امکانات آن هم در حال فراهم شدن است.

کد خبر: 85333

برچسب ها: , , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0