10 دی 1402 - 10:30 ق.ظ

بزودی در همدان انجام می‌شود؛

راه‌اندازی ۳ بازارچه دائم صنایع‌دستی در استان همدان 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان از راه‌اندازی سه بازارچه دائم صنایع‌دستی در سطح استان همدان در راستای حمایت از هنرمندان این دیار خبر داد.

به گزارش یاقوت نیوز؛ فرهان پور همدان؛ از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان، محسن معصوم‌علیزاده مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان گفت: بحث بازارچه فروش صنایع دستی از اولویت‌های مهم و دستور رئیس جمهور بوده که بر این اساس استاندار همدان تصمیم ویژه‌ای را برای ایجاد و راه‌اندازی بازارچه موقت و دائم دارد و به همین منظور در حال حاضر راه‌اندازی سه بازارچه دائم در شهرستان‌های همدان، نهاوند و ملایر هستیم.

وی افزود: ۱۹ بازارچه موقت تابستانی نیزدر سطح استان همدان دارای فعالیت است.

معصوم علیزاده با اشاره به فعالیت ۴۵ هزار نفر در حوزه صنایع دستی در سطح استان همدان ادامه داد: در حال حاضر دو شهر جهانی لالجین در حوزه سفال و سرامیک و ملایر در حوزه مبلمان منبت در استان همدان به شهرهای صنایع دستی جهانی معروف هستند.

وی با تأکید بر اینکه باید صنایع دستی را به گونه‌ای تولید کنیم که مورد نیاز مردم باشد، گفت: توجه به آموزش در حوزه صنایع‌دستی یکی از ضرورت‌هاست که در همین رابطه توسط اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان برای شاغلان صنایع دستی سه دوره مدیریت تولید، برندسازی و فروش و بازاریابی برگزار شده است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان با اشاره به اینکه آموزش هر چه بیشتر موجب تربیت هنرمندان بیشتر خواهد بود، خاطرنشان کرد: در حوزه حضور در نمایشگاه‌ها به عنوان یکی از مهمترین کار هنرمندان صنایع دستی، هنرمندان با حضور در نمایشگاه قادر خواهند بود آثار خود را معرفی کرده و رقبای خود را ببینند و ایده‌های جدید پیدا کنند.

 

 

کد خبر: 86054

نویسنده: : منیژه فرهان پور

برچسب ها: , , , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0