22 مهر 1402 - 1:00 ب.ظ

داروهای جانبازان اعصاب و روان را تامین می‌کنیم

معاون سلامت و توانمندسازی اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه به خاطر تحریم‌ها یک وقفه کوتاه در تامین داروهای مورد نیاز جانبازان اعصاب و روان پیش آمده بود، گفت: به هر نحوی شده سعی می‌کنیم داروهای مورد نیاز این بیماران را فراهم کنیم.

به گزراش یاقوت نیوز؛ محمدمیرزابیگی بیان کرد: ۶۲ نفر از جانبازان اعصاب و روان که از ابتدای مجروحیت در کشور آلمان تحت مداوا قرار گرفتند برای تسکین دردهایشان از داروهای مسکن قوی خارجی استفاده می‌کنند که ما آنها را با مجوز یا بی‌مجوز از مسیرهای رسمی و غیر رسمی به صورت سفارشی، چمدانی و تک نسخه‌ای وارد می‌کنیم.

وی افزود: ما اسامی و کد ملی این جانبازان را داریم، داروها را به اسم آنها بسته بندی و به آنها تحویل می دهیم قبلا داروها برای مصرف ۶ ماه در اختیار آنها قرار می‌گرفت اما اکنون به خاطر کمبود، داروها را به اندازه مصرف سه، چهار روزه و یا یک هفته در اختیار آنها قرار می‌دهیم به همین دلیل این بیماران نگران هستند دارو به موقع به دست آنها نرسد.

میرزابیگی تاکید کرد: ما تمام تلاش خود را برای تامین به موقع دارو این قشر از جامعه به کار می گیریم.

معاون سلامت و توانمندسازی اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه داروهای این نوع از جانبازان اعصاب و روان که در شهرستان هستند برایشان پست می‌شود، گفت: جانبازان اعصاب و روان تزریق داروهای خود را در تهران بیمارستان‌های ساسان و خاتم انجام می‌دهند.

میرزابیگی در خصوص اینکه چرا این نوع داروها در کشور تولید نمی شود، نیز توضیح داد: چون میزان مصرف این نوع داروها در کشور محدود است تولید آن برای شرکت های دانش بنیان اقتصادی نیست.

کد خبر: 82640

برچسب ها: , , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0