3 اسفند 1402 - 5:00 ب.ظ

جوایز هشتمین دوره جام باشگاه های کشتی آزاد جهان اعلام شد

یاقوت نیوز- جوایز تیم های اول تا سوم هشتمین دوره جام باشگاه های کشتی آزاد جهان در شهرستان تنکابن به گفته دست اندرکاران برگزاری این مسابقات بین المللی در مجموع ۴۰ هزار دلار در نظر گرفته شد.

به گزارش یاقوت نیوز؛ مسابقات جام باشگاه های کشتی آزاد جهان با حضور ۷۵ کشتی گیر خارجی از هشت کشور مطرح جهان و ۵۰ کشتی گیر در قالب ۲ تیم داخلی در روزهای شنبه و یکشنبه (پنجم و ششم اسفند) به میزبانی استان مازندران در شهرستان تنکابن آغاز می شود.

طبق اعلام مسوولان برگزار کننده این رقابت های جهانی ۱۲۵ کشتی گیر برتر ۹ کشور جهان در هشتمین دوره مسابقات جام باشگاه های کشتی آزاد جهان در شهرستان تنکابن مازندران برای کسب عنوان قهرمانی روی تشک می روند.

دبیر هیات کشتی استان مازندران روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت : برای تیم های اول تا سوم هشتمین دوره جام باشگاه های کشتی آزاد جهان مدال، کاپ قهرمانی، جوایز نقدی به ترتیب ۲۷ و هشت و پنج هزار دلار در نظر گرفته شد.

غلام رضا نوری زاد از آمادگی کامل استان برای برگزاری هشتمین دوره جام باشگاه کشتی آزاد جهان در تنکابن خبر داد.

وی تصریح کرد: وزن کشی این مسابقات فردا جمعه چهارم اسفند در خانه کشتی شهرستان تنکابن با حضور همه عوامل مربوط انجام می شود.

به گفته وی محل اسکان و دیگر ایاب و ذهاب مربوط برای مربیان، داوران و ناظران و کشتی گیران خارجی و داخلی مشخص شده و هیج مشکلی در این ارتباط وجود ندارد.

 

قضاوت ۱۲ داور بین المللی

دبیر هیات کشتی استان مازندران تصریح کرد : ۱۲ داور بین المللی داخلی اعم از کشوری و مازندرانی این مسابقات را قضاوت می کنند.

نوری زاده تشویق و ترغیب ارتقای کشتی مازندران و ایران را از پیامدهای برگزاری این مسابقات بین المللی برشمرد و گفت: به خاطر حضور اعضای تیم های ملی کشورهای مدعو، برگزاری این مسابقات دارای اهمیت زیادی است و خروجی خوبی برای ورزش کشتی کشور و استان خواهد داشت.

وی زمان برگزاری فینال این مسابقات جهانی را ساعت ۱۱ صبح روز یکشنبه ششم اسفند و زمان اختتامیه آن بعد از فینال در خانه کشتی شهرستان تنکابن اعلام کرد.

دبیر هیات کشتی مازندران بیان کرد: در این رویدادهای ورزشی علاوه بر نماینده فدراسیون جهانی کشتی، مسوولان کشوری و استانی نیز حضور دارند.

کشتی یکی از قدیمی‌ترین ورزش‌ها محسوب می‌شود که قدمت آن به ۱۵ هزار سال قبل باز می‌گردد، این ورزش جذاب در سراسر دنیا طرفداران زیادی دارد، این ورزش در سال ۱۸۹۶ جزو ورزش‌های بنیادی المپیک نامگذاری شده است.

در این دور از رقابت‌های بین المللی علاوه بر ۲ تیم داخلی، تیم هایی از کشورهای گرجستان، قزاقستان، هند، قرقیزستان، ارمنستان، الجزایر، بلاروس و روسیه حضور دارند که محکی خوبی برای همه کشتی گیران در این آوردگاه جهانی است.

به گفته مسوولان دست اندکار شهرستان تنکابن میزبان این آوردگاه جهانی، هشت تیم های خارجی مدعو این رقابت های بین المللی امروز چهارشنبه وارد تنکابن می شوند.

 

رقابت ۱۲۵ کشتی‌گیر خارجی و داخلی

رییس هیات کشتی تنکابن روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهارداشت: ۷۵ کشتی‌گیر خارجی و ۵۰ کشتی‌گیر ایرانی در این آوردگاه جهانی به میزبانی تنکابن با یکدیگر رقابت می کنند.

سهراب لاریجانی افزود : اقدامات و هماهنگی‌های لازم برای برگزاری شایسته این بازی‌ها انجام شده است و تماشای این بازی‌ها برای عموم علاقه‌مندان به رشته کشتی رایگان است.

هشتمین دوره مسابقات جام باشگاه های آزاد جهان در ۲ نوبت صبح از ساعت ۹:۳۰ تا ۱۳ و عصر از ساعت ۱۴ تا ۱۶:۳۰ روزهای شنبه و یکشنبه برگزار می‌شود.

صاحبنطران ورزشی برگزاری رویداد جهانی در تنکابن را عاملی برای ایجاد انگیزه در بین کشتی‌گیران جوان ‌و نوجوان منطقه معرفی کردند و گفتند: جوانان و استعدادهای کشتی منطقه زمانی که بهترین‌های کشتی جهان از نزدیک می بینند و با عناوین آنها آشنا می‌شوند ناخود آگاه این باور در ذهنشان شکل می‌گیرد که آنها توانایی کسب عنوان قهرمانی را دارند.

در این رویدادهای ورزشی علاوه بر نماینده فدراسیون جهانی کشتی، مسوولان کشوری و استانی حضور دارند.

نخستین دوره جام باشگاههای کشتی آزاد جهان در سال ۲۰۱۴ میلادی با حضور ۱۱ تیم خارجی و چهار تیم ایرانی در جویبار با قهرمانی تیم بیمه رازی و نایب قهرمانی تایتان مرکوری آمریکا پایان یافت.

 

به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، اسامی ناظران، داوران، جدول نویسان و نمایندگان دعوت شده برای حضور در این مسابقات به شرح زیر است:

سرپرست مسابقات: محمود فرهنگ رنجبر (تهران)
نماینده سازمان لیگ: بهرام موسوی (مازندران)
سرپرست فنی: نیما صادقی (مازندران)
ژوری: رضا علی اصغری (گیلان)

مسئول اجرایی سازمان لیگ: آرین زمان پور (خوزستان)

نماینده کمیته انضباطی: مهدی بابایی (تهران)

مسئول روابط عمومی سازمان لیگ: سید حسن بازیار (تهران)
مدیر هماهنگی مسابقات: محمدعلی اعتماد (مازندران)
مسئول پشتیبانی: سهراب لاریجانی (مازندران)
داوران درجه یک بین المللی: غلامرضا طاهرخانی (قزوین) غلامرضا محمدنژاد (مازندران) ابراهیم رادمرد (گیلان) مسعود رستمی پور (تهران) ابراهیم یزدان پناه (آذربایجان غربی) داود خوش منظر (تهران) علی پورکریم (تهران) حسام امامی (خراسان رضوی) حسن گلدشتی (مازندران) دانیالبابایی (مازندران)
داوران درجه دو بین المللی: محمدعلی احمدی (مازندران) سید میثم ساداتی (مازندران)

کد خبر: 88272

برچسب ها: , , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0