16 خرداد 1401 - 7:00 ب.ظ

جراحی نادر تعویض و ترمیم سه دریچه قلب در کاشان با موفقیت انجام شد

عمل جراحی پیچیده و نادر تعویض و ترمیم سه دریچه قلب با موفقیت کامل در این مرکز انجام شد.

 

ابوالفضل شجاعی رییس مرکز آموزشی درمانی شهید بهشتی کاشان گفت: عمل جراحی پیچیده و نادر تعویض و ترمیم سه دریچه قلب با موفقیت کامل در این مرکز انجام شد.

شجاعی افزود: بیمار یک مرد ۷۳ ساله مبتلا به نارسایی سه دریچه قلب شامل تنگی شدید دریچه های میترال و آئورت و نارسایی شدید دریچه سه لتی قلب بوده و به دلیل مراجعه دیرهنگام به پزشک، دچار افت شدید قدرت انقباضی قلب و کاهش آن به 20 درصد شده بود، با نظر متخصصان قلب، عروق و جراح قلب، نامزد عمل جراحی شد.

وی با بیان اینکه عمل جراحی قلب بیمار به علت افت قدرت قلب، بسیار پرخطر و حساس بود، اضافه کرد: تیم جراحی قلب مرکز شهید بهشتی کاشان شامل محمدصادق پورعباسی فوق تخصص و جراح قلب باز، سیدمهدی موسوی فوق تخصص بیهوشی قلب و کارکنان بخش اتاق عمل قلب در یک عمل موفقیت آمیز توانستند در کوتاه ترین زمان ممکن، این بیمار را همزمان تحت عمل جراحی تعویض دریچه میترال، دریچه آئورت و ترمیم دریچه سه لتی قرار دهند.

رییس مرکز آموزشی درمانی شهید دکتر بهشتی کاشان، با بیان اینکه این نوع عمل جزو عمل‌های پیچیده و سخت جراحی قلب است، اظهار داشت: بیمار پس از عمل جراحی با علایم حیاتی پایدار و هوشیار از اتاق عمل خارج و برای گذراندن دوران نقاهت و درمان به بخش آی سی یو قلب منتقل شد تا روند درمان خود را تا بهبودی کامل طی کند.

شجاعی افزود: بخش جراحی قلب مرکز آموزشی درمانی شهید دکتر بهشتی کاشان مجهز به امکانات و تجهیزات پزشکی و به روز است و با انجام انواع عمل‌های جراحی قلب، پس از حدود ۱۱ سال فعالیت، بیش از ۲۵۰۰ عمل جراحی قلب باز در آن انجام شده است.

وی بیان داشت :  این بخش آماده خدمت‌رسانی به بیماران شهرستان‌های کاشان، آران و بیدگل، نطنز ، بادرود، اردستان و دلیجان و سایر شهرها و استان‌های همجوار است.

جمعیت نزدیک به ۵۰۰ هزار نفری شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل زیرپوشش خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی کاشان قرار دارد.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر در فاصله حدود ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان و شهرستان آران و بیدگل با بیش از ۱۰۳ هزار نفر جمعیت در حدود ۲۱۵ کیلومتری اصفهان قرار دارد.‌

کد خبر: 70499

برچسب ها: , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0