1 مهر 1402 - 5:00 ب.ظ

تیم ملی کشتی فرنگی بخت نخست قهرمانی در بلگراد

کسب ۶۰ امتیاز از چهار وزن نخست مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی جهان شانس ایران را برای فتح سکوی بلگراد افزایش داده است.

به گزراش یاقوت نیوز؛ روز سوم مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی جهان امروز (شنبه) با رقابت‌های سه وزن پایانی پیگیری می‌شود. ایمان محمدی، محمدرضا گرایی و ناصر علیزاده نمایندگان ایران در روز سوم مسابقات قهرمانی جهان هستند. در پایان رقابت‌های فینال و رده‌بندی چهار وزن نخست، امین میرزازاده موفق به کسب مدال طلا شد، علیرضا مهمدی به مدال نقره رسید و پویا دادمرز نشان برنز این دوره از رقابت‌ها را از آن خود کرد. محمدعلی گرایی کاپیتان تیم ملی کشتی فرنگی اولین حذف شده ایران در مسابقات جهانی بود.

در سه وزن دوم این مسابقات سیددانیال سهرابی با شکست برابر علی ارسلان حذف، اما محمدهادی ساروی و مهدی محسن‌نژاد امروز برای کسب نشان برنز مسابقات جهانی و سهمیه المپیک به مصاف حریفان خود می‌روند.

در پایان چهار وزن نخست مسابقات قهرمانی جهان فرنگی‌کاران ایران با کسب ۶۰ امتیاز در جایگاه دوم جدول رده‌بندی تیمی قرار دارند. جمهوری آذربایجان با ۷۰ امتیاز در جایگاه نخست قرار گرفته است. ترکیه نیز با ۳۸ امتیاز در جایگاه سوم این جدول است. ازبکستان و گرجستان نیز ۳۱ و ۳۰ امتیاز کسب کردند. کسب ۶۰ امتیاز از چهار وزن نخست موجب شده تا ایران یکی از مدعیان اصلی کسب عنوان قهرمانی رقابت‌های جهانی لقب گیرد.

تیم ایران امروز در بهترین حالت ممکن ۳۰ امتیاز و در بدترین شرایط ۲۰ امتیاز کسب خواهد کرد و با توجه به غیبت نمایندگان آذربایجان در دیدار نیمه‌نهایی و فینال سه وزن دوم، فرنگی‌کاران ایران می‌توانند به صدر جدول امتیازات تیمی برسند. در فینال سه وزن دوم رقابت‌های فرنگی کاران جمهوری آذربایجان و ترکیه حضور ندارند بلکه نمایندگانی از قرقیزستان، ژاپن، فرانسه، لهستان، ارمنستان و کوبا به فینال رسیدند.

در رده‌بندی مسابقات ۷۲ کیلوگرم سلجوق جان از ترکیه حضور دارد و به مصاف علی ارسلان از صربستان خواهد رفت.

به نظر می‌رسد که ابتکار عمل برای کسب قهرمانی در رقابت‌های کشتی قهرمانی جهان در دست ایران است و اگر سه نماینده کشورمان در روز پایانی موفق به حضور در جمع چهار نفر پایانی اوزان خود قرار بگیرند کار ایران برای فتح سکوی جهانی بیش از پیش راحت خواهد شد.

تیم ایران امروز در بدترین حالت ممکن امتیازی می تواند اندوخته خود را به عدد ۸۰ برساند و اگر ۲ نماینده ایران موفق به کسب نشان برنز شوند امتیاز ایران به ۹۰ خواهد رسید و فاصله امتیازی شاگردان حسن رنگرز با تیم جمهوی آذربایجان بیشتر و ممکن است به ۲۰ امتیاز برسد.

تیم ملی کشتی فرنگی برای نخستین مرتبه در سال ۲۰۱۴ عنوان قهرمانی را بدست آورد و دو نایب قهرمانی در سال‌های ۲۰۰۹ و ۲۰۲۱ دو مقام سومی در سال‌های ۲۰۱۱ و ۲۰۱۷ در کارنامه این تیم وجود دارد. پیش از جهانی سال ۲۰۲۳ بلگراد در کشتی فرنگی ۴۴ مدال شامل ۱۶ مدال طلا، ۸ نقره و ۲۶ برنز در مسابقات جهانی نصیب فرنگی‌کاران ایرانی شده است.

کد خبر: 81555

برچسب ها: , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0