5 تیر 1402 - 4:00 ب.ظ

تقابل سختی با ژاپن و استرالیا داریم

سرمربی تیم دختران زیر ۱۶ سال ایران با اشاره به حضور شاگردانش در نخستین دوره مسابقات رده‌سنی قاره آسیا گفت: همه کشورها شرایط یکسانی دارند. با این حال تقابل سختی با ژاپن و استرالیا داریم.

به گزارش یاقوت نیوز؛  آخرین تمرین تیم والیبال دختران زیر ۱۶ سال ایران پیش از حضور در مسابقات رده‌سنی قاره آسیا- چین ظهر امروز دوشنبه ۵ تیرماه برگزار شد.

فرزانه شعبان‌خمسه سرمربی تیم دختران زیر ۱۶ سال ایران در تشریح آخرین وضعیت شاگردانش پیش از اعزام به نخستین دوره مسابقات رده‌سنی قاره آسیا در جمع خبرنگاران اظهار داشت: قرار است دختران ما برای نخستین بار در این رده سنی در رقابتی در سطح آسیا شرکت کنند. آخرین اردوی آماده‌سازی زیر ١٦ سال پیش از حضور در مسابقات درحالی برگزار شد که طی آن بچه‌ها به آمادگی لازم رسیدند و امیدوارم با موفقیت در این مسابقات حاضر شویم.

وی افزود: برای انتخاب ترکیب تیم، استعدادیابی در کل کشور انجام شد و از بین بازیکنان متعدد، ٢٠٠ نفر انتخاب شدند و از فهرستی ٣٠ نفره که در اختیار ما گذاشتند، بهترین‌ها را انتخاب کنیم و به ترکیب ٢٥ نفره و درنهایت ترکیب ١٢ نفره تیم رسیدیم.

سرمربی تیم زیر ١٦ سال گفت: برای نخستین بار است که مسابقات رده سنی در قاره آسیا برگزار می‌شود به همین دلیل همه کشورها شرایط یکسانی با ما دارند. در جریان این رقابت‌ها، تقابل سختی با ژاپن و استرالیا داریم. با این حال تمام تلاش‌مان را برای صعود از گروهمان انجام می‌دهیم.

نیازی: شناختی از تیم‌های حاضر در رقابت‌های چین نداریم

بهاره نیازی مربی تیم ملی والیبال دختران زیر ۱۶ سال ایران هم گفت: نخستین اردوی آماده‌سازی تیم از هفتم فروردین ماه آغاز شد و پس از آن چند مرحله اردو در تهران داشتیم. سرمربی پیشین یکسری از بازیکنان را انتخاب کرده بود و به همین دلیل کار راحتی برای انتخاب بازیکن داشتیم ولی از لحاظ مهارت فردی نیاز به زمان داشتیم و حتیب به دلیل تشابه آب‌وهوایی به اردوی جزیره خارک رفتیم تا به آمادگی لازم برسیم.

وی افزود: در اردوی تایلند سه بازی با تیم زیر ١٦ سال تایلند انجام دادیم. هشت بازی تدارکاتی با تیم ملی بزرگسالان انجام دادیم و شرایط آمادگی‌مان بسیار خوب است و تنها مشکل ما زمان کوتاه است و اگر فرصت بیشتری داشتیم، به مهات فردی بیشتری می‌رسیدیم. با توجه به اردوی تیم‌ها در تایلند، مشخص شد سرعت بازی سایر تیم‌ها در مقایسه با تیم ایران و تفکر حاکم در رده بزرگسالان و پایه یکی است.

نیازی گفت: از آن‌جا که نخستین دوره رقابت‌ها برگزار می‌شود، شناخت کافی از همه تیم‌ها نداریم و تیم‌ها دیگر هم متقابلا شناختی از تیم ایران ندارند. البته در اردوی تایلند توانسیم به شناخت نسبی به تیم این کشور برسیم. با این حال امیدوارم بهترین‌ها برای دختران ایران رقم بخورد.

قدمی: به قهرمانی در چین فکر می‌کنیم

معصومه قدمی کاپیتان تیم والیبال دختران زیر ١٦ سال درخصوص هدف تیم ایران برای حضور در نخستین دوره رقابت‌های رده‌سنی قاره آسیا گفت: ژاپن یکی از تیم‌های بسیار خود حاضر در این رقابت‌هاست و تنها به برد این تیم و قهرمانی فکر می‌کنیم.

وی درباره انتخابش به‌عنوان کاپیتان تیم ایران افزود: با این‌که از مسابقات کشوری خط خوردم اما از طرف یکی از مربیانم به تیم ملی معرفی شدم و در پست دریافت‌کننده قدرتی کارم را شروع کردم. طی این مدت انگیزه خود را از دست ندادم و هر روز تلاش کردم تا درنهایت کاپیتان تیم شدم. من همیشه به بالاترین رده‌ها فکر می‌کنم و برای رسیدن به اهدافم، روزی دو بار تمرین دارم.

سرمربی تیم والیبال دختران زیر ۱۶ سال: تقابل سختی با ژاپن و استرالیا داریم

سهرابی: در اردوی تایلند متوجه سرعت بالای بازی تیم‌ها شدیم

کیمیا سهرابی لیبروی تیم والیبال دختران زیر ١٦ سال با ابراز رضایت از کیفیت اردوهای برگزار شده گفت: شرایط اردوها از همه لحاظ عالی بود و کادر فنی توجه کاملی به تمامی بازیکنان داشت. فدراسیون والیبال درحالی اردوی تدارکاتی با تایلند را برایمان تدارک دید که طی این اردو متوجه سرعت بالای بازی تیم‌ها شدیم و درنهایت در تمرینات به چابکی بیشتری رسیدیم.

وی افزود: با توجه به این که نخستین دور رقابت‌های رده‌های سنی برگزار می‌شود، شناختی از تیم‌ها نداریم اما وقتی با تایلند بازی کردیم، متوجه شدیم که چیزی از رقبا کم نداریم و حالا امیدواریم در این رقابت‌ها نتیجه لازم را کسب کنیم.

لیبروی تیم دختران زیر ۱۶ سال گفت: ٥ سال است والیبال را آغاز کرده‌ام و تنها یکسال است که لیبروی تیم هستم. از آن‌جا که مدرسه می‌روم مدیران تصمیم گرفتند به دلیل حضور در تیم امتحاناتم را شهریور برگزار کنند.

سرمربی تیم والیبال دختران زیر ۱۶ سال: تقابل سختی با ژاپن و استرالیا داریم

کد خبر: 77458

برچسب ها: , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0