29 بهمن 1402 - 9:00 ق.ظ

تحلیلگر جهان عرب:

ترس در قاموس یمنی‌ها جایی ندارد/ روزهای آتی آکنده از غافلگیری است

یاقوت نیوز- «عبدالباری عطوان» تحلیلگر جهان عرب به تمجید از موضع یمنی‌ها در حمایت از غزه پرداخت و آنها را ملتی سلحشور دانست و گفت: ترس در قاموس یمنی‌ها جایی ندارد.

به گزارش یاقوت نیوز؛ به نقل از رای الیوم، عطوان با اشاره به برگزاری راهپیمایی های باشکوه یمنی ها در حمایت از غزه و فلسطین و هدف قرار دادن نفتکش انگلیسی در مسیر حیفا، بر صلابت مواضع آنها در حمایت از ملت ستمدیده غزه تاکید کرد.

وی در ادامه به موضع «مهدی المشاط» رئیس شورای عالی سیاسی یمن مبنی بر ایستادگی یمن بر روی مواضعش هم پرداخت.

عطوان نوشت: هنگامی که از یکی از مسئولان یمنی درباره واکنش به اقدامات آمریکا علیه یمن و تصمیم قرار دادن آن در فهرست تروریسم پرسیدیم، با لحنی تمسخرآمیز این موضع آمریکا را بی ارزش خواند و گفت که «این موضع گیری برای ما اهمیتی ندارد، همانطور که چند سال قبل برای ما اهمیتی نداشت و دولت آمریکا مجبور به لغو آن تصمیم شد. آمریکا که مرتکب کشتار جنگی در غزه شده، تروریست است. ما شاید تنها طرفی در جهان عرب و اسلام باشیم که با آمریکا مقابله می کنیم و روزهای آینده آکنده از غافلگیری است.»

این تحلیلگر ادامه داد: موضع گیری این مقام یمنی نشان دهنده احساس خالصانه یمنی‌هاست. آنها روی فلسطین اتفاق نظر دارند. یمنی‌ها جدا از جنگ خونینی بیش از هشت ساله، تنها کسانی هستند که هراسی از آمریکا و ناوها و نیروها و جنگنده های آن ندارند. ترس در قاموس یمنی‌ها جایی ندارد و آنها همه متجاوزان را با بدون استثنا شکست داده اند.

وی در ادامه به هزینه سنگین اقدامات ارتش یمن از حیث اقتصادی که به غرب و رژیم صهیونیستی وارد می کند، اشاره کرده و آن را دهها و چه بسا صدها میلیارد دلار دانست.

عطوان اضافه کرد: برای ما دردآور است که کشورهای عربی در راستای به شکست کشاندن دستاوردهای بزرگ یمنی که با جانفشانی میسر می شود، حرکت کرده و پل زمینی از هند تا امارات، عربستان و اردن به بندر حیفا برقرار کنند تا هرآنچه اشغالگران از طریق دریای سرخ نمی توانند به دست آورند از طریق این پل به دست آورند و این تفاوت فاحش ارزشهای اخلاقی و ملی میان این کشورهای همسو با کشتار و جنگ پاکسازی در غزه را با ملت یمن و رهبران آن نشان می دهد که در کنار غزه ایستاده اند.

وی نوشت: یمن سربلند خارج خواهد شد و آمریکا و متحدانش تاوان سنگینی به خاطر ایستادن در کنار دشمن صهیونیست علیه ساکنان غزه خواهند پرداخت.

کد خبر: 87972

برچسب ها: , , , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0