دکتر ارسلان خالدی فر در آیین گرامیداشت روز آمار و برنامه‌ریزی اظهار داشت:

برنامه‌ریزی برای آینده در گرو آمار دقیق و علمی

بی تردید امروزه پیشرفت کشورها و جوامع با برنامه ریزی دقیق و علمی، منطبق بر واقعیت ها امکان پذیر است.

به گزراش یاقوت نیوز؛ مهوش نوری زاده – چهار محال و بختیاری؛ دکتر ارسلان خالدی فر در آیین گرامیداشت روز آمار و برنامه‌ریزی اظهار داشت: بی تردید امروزه پیشرفت کشورها و جوامع با برنامه ریزی دقیق و علمی، منطبق بر واقعیت ها امکان پذیر است.

وی افزود: کاهش مشکلات و چالش ها و دستیابی به بهترین نتیجه مستلزم براورد و تحلیل آمار دقیق است.

وی با بیان اینکه بدون داشتن آمار دقیق، برنامه ریزی دقیق امکان پذیر نخواهد بود گفت: پیشرفت و توسعه یک مجموعه، سازمان، جامعه و کشور نیازمند آمار دقیق و علمی است.

دکتر خالدی فر خاطرنشان کرد: باید یافته ها را به صورت علمی استخراج و با تحلیل درست، چالش ها را آنالیز و برای آینده برنامه ریزی کرد که این امر خطیر به حوزه آمار سپرده شده است.

 

وی از تلاش ها و دستاوردهای مطلوب حوزه آمار و نظام سلامت دانشگاه تقدیر کرد و تصریح کرد: باید با دقت و حساسیت بیشتر در جمع آوری آمار و تحلیل و ارائه آن که تعیین کننده آینده مجموعه است، تلاش شود.

وی یادآو شد: موفقیت های کنونی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد مرهون دسترسی به آمار درست، دقیق و علمی است که استفاده از این آمار و تحلیل درست آن، نتیجه و اتفاقات مطلوبی را رقم خواهد زد.

شایان ذکر است: آیین گرامیداشت روز آمار و برنامه‌ریزی، با حضور دکتر خالدی‌ فر ریاست دانشگاه، معاون بهداشت و رییس مرکز بهداشت استان، معاون غذا و دارو، معاون آموزشی، معاون تحقیقات و فناوری،مدیر روابط عمومی و اطلاع رسانی دانشگاه، مدیر آمار و فناوری اطلاعات، رییس دانشکده بهداشت و مدیر گروه آمار و جمعی از تلاشگران حوزه آمار و نظام سلامت و رابطین آماری شاغل در دانشگاه روز دو‌شنبه یکم آبان‌ماه ۱۴۰۲ در سالن اجتماعات حاج قاسم سلیمانی مجتمع آموزشی پردیس رحمتیه برگزار شد.

امسال روز ملی آمار و برنامه ریزی با شعار ” حکمرانی داده محور در نظام آماری نوین” برای بیان اهمیت نقش پیوستگی جهان با داده‌های قابل اعتماد گرامی داشته شد.

برای اولین بار بیش از ۱۷۰ شاخص آماری در اطلس بهداشت استان چهارمحال و بختیاری تا سطح روستاها و محلات تحت پوشش خانه های بهداشت و مراکز جمع اوری گردیده است.

 

کد خبر: 83164

نویسنده: : مهوش نوری زاده

برچسب ها: , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0