2 شهریور 1402 - 4:00 ب.ظ

تور بازدید شهردار وسایر مسئولین حوزه شهرداری مدیریت فضای شهری و شورای شهرشهرکرد همراه با خبرنگاران

باز دید از 13 پروژه فعال شهرداری شهرکرد

در تور بازدید شهردار وسایر مسئولین حوزه شهرداری مدیریت فضای شهری و شورای شهرشهرکرد همراه با خبرنگاران  محمدحسین واحدیان شهردارشهرکرد توضیحات جامعی را در رابطه با این پروژه ها و اعتبار تخصیص یافت و روند انجام هریک بیان داشتند

یاقوت نیوز؛مهوش نوری زاده-استان چهار محال و بختیاری

در تور بازدید شهردار وسایر مسئولین حوزه شهرداری مدیریت فضای شهری و شورای شهرشهرکرد همراه با خبرنگاران  محمدحسین واحدیان شهردارشهرکرد توضیحات جامعی را در رابطه با این پروژه ها و اعتبار تخصیص یافت و روند انجام هریک بیان داشتند با حضور در  پروژه اتصال جاده نمایشگاه به میدان حضرت قمربنی‌هاشم(ع) اظهار داشتند: این پروژه به منظور تسهیل بار ترافیکی خیابان فارابی و خیابان های متصل به آن تا میدان قمر بنی هاشم (ع) امسال آغازگردید  و تاکنون عملیات خاکبرداری و نخاله‌برداری به مساحت40 هزارمترمربع شامل 5 هزار سرویس و خاکریزی و دپو شن خاکی و سنگ انفجاری به مساحت 64 هزار مترمکعب شامل 8 هزار سرویس انجام شده است.

وی با بیان اینکه عملیات زیرسازی شامل پخش شن خاکی، سنگ انفجاری، آب و غلطک به مساحت 8500 مترمربع انجام شده است، افزود: پیشرفت فیزیکی این پروژه 40 درصد براورده شد و به صورت امانی انجام می‌شود.

شهردار شهرکرد در خصوص پروژه آرامستان بیان کرد: در راستای ساماندهی مشاغل واقع در آرامستان و ارائه هرچه بهتر خدمات به شهروندان، غرفه‌های خدماتی جدید از طریق مشارکت با سرمایه گذاری در قالب قرارداد BOLT انجام شد.

واحدیان با بیان اینکه غرفه‌ها شامل گل فروشی، سنگ تراشی و تشریفات هستند، خاطرنشان کرد: این پروژه به مساحت 102 مترمربع و با اعتباری بالغ‌بر یک میلیارد تومان در سال جاری اجرا شد.

در ادامه بازدید از محله منظریه واحدیان ضمن  اشاره به پروژه احداث زمین چمن مصنوعی منظریه گفت: این پروژه به مساحت 1318 مترمربع با یک میلیارد تومان اعتبار در سال جاری انجام شد.

در بازدید تور خبری  از اجرای پروژه اتصال بلوار امام علی(ع) به بلوار جهاد شهردار بیان داشت : در این پروژه عملیات 5500 مترمکعب سنگ‌بری و کوه‌بری و 150 متر جدول و پیاده‌رو کار شده است.

شهردار شهرکرد  با بیان اینکه4500 متر مربع زیرسازی و با استفاده از 650 تن آسفالت نوسازی شده است، تصریح کرد:این پروژه به صورت امانی و با 5 میلیارد تومان اجرا خواهد شد.

با حضور تور خبری در محل خبرنگاران از روند اجرای پروژه بوستان آفتاب مطلع شدند  واحدیان با اشاره به احداث بوستان آفتاب گفت: این پروژه به مساحت 15000 مترمربع با پیشرفت 50 درصدی همراه است و در حال حاضر مجموعه بازی پلی اتیلن تهیه و نصب شده است.همچنین  600 میلیون تومان اعتبار برای محوطه بازی و 300 میلیون تومان اعتبار برای سیستم روشنایی و یک میلیارد و 250 میلیون تومان برای عملیات عمرانی شامل جدول کاری، سنگ کاری و بلوک فرش هزینه شده است.

شهردار شهرکرد با اشاره به اجرای  پروژه  مسیل بلوار فرهنگ میرآباد بیان کرد: در سال گذشته نیز برای این پروژه 2 میلیارد تومان و در سال جاری 3 میلیارد تومان تخصیص داده شده است که مدت زمان قرارداد پیمانکار در سال جاری 3 ماه می‌باشد.

واحدیان اجرای پروژه جاده تپه نورالشهداء را یکی دیگر از پروژه‌های  مهم شهر در شهرداری عنوان و بیان کرد: در این پروژه 500 متر مکعب بیس ریزی، 1000 متر مکعب زیرسازی، 1600 متر مکعب سنگ بری و کوه بری به طول 500 متر به صورت امانی انجام شد.

وی با اشاره به اجرای پروژه جاده سلامت از سال 98 و پیشرفت 80 درصدی آن گفت: پروژه جاده سلامت با 15 میلیارد تومان اعتبار در حال حاضر به پیشرفت 80 درصدی رسیده است. در این پروژه محور دوچرخه سواری به طول 1.6 کیلومتر و محور پیاده‌رو به طول 6 هزار مترمربع پیش‌بینی شده است.

واحدیان با اشاره به عملیات زیرسازی و آسفالت این پروژه بیان کرد: عملیات خاکریزی به طول 32 هزار متر مکعب، اجرای ساب بیس 3 هزار و 840 متر مکعب، اجرای آسفالت 25 هزار و 600 متر مربع و اجرای جدول به طول 6 هزار و 400 متر و اجرای عملیات کف پوش نیز به طول 6 هزار و 400 متر انجام شده است.

وی با بیان اینکه عملیات برق رسانی در این پروژه نیز انجام شده است، ادامه داد: اجرای لوله گذاری به طول 4 هزار متر و کابل کشی به طول 1200 متر و 70 تیر روشنایی و 140 سرچراغ نصب نیز انجام شده است.

شهردار شهرکرد با اشاره به اجرای اصلاح تقاطع‌ها تصریح کرد: بیش از 30 تقاطع در شورای ترافیک استان و شهرستان مصوبه اخذ نموده که نیاز به اصلاح هندسی دارند که امسال شهرداری شهرکرد در نظر دارد 20 تقاطع را با 6 میلیارد تومان اعتبار اصلاح نماید.

وی افزود: تاکنون 4 تقاطع شامل میدان آیت‌الله دهکردی، تقاطع طالقانی و جاده سلامت، ورودی اشکفتک و تقاطع بلوار قدس و شهید استکی با یک میلیارد تومان اعتبار اصلاح شده است.

واحدیان با بیان اینکه پروژه عقب نشینی بلوار رهبر محدوده پست برق به پیشرفت 85 درصدی رسیده است، خاطرنشان کرد: این پروژه در سال گذشته به طول 180 متر با 2 میلیارد و 400 میلیون تومان اعتبار اجرا شد.

واحدیان ازپروژه احداث گلخانه خبر داد و افزود: سازه این واحد گلخانه‌ای، لوله گالوانیزه گرم در ابعاد 80/28 * 50 استفاده شده است و براساس استانداردهای گلخانه سازی ساخته می شود.

وی بیان کرد: در این واحد گلخانه ای، گل و گیاهان زینتی ازجمله بنفشه، همیشه بهار، کلم زینتی، آهار، میخک، اطلسی و … تولید خواهد شد و زمینه اشتغالزایی ۵ نفر را به صورت مستقیم فراهم می‌کند.

شهردار شهرکرد با بیان اینکه این پروژه اسفندماه سال گذشته شروع شد، اضافه کرد: این پروژه  به مساحت 1550 مترمربع و با 2 میلیارد تومان اعتبار اجرا شده است.

وی گفت: سیستم فن و پد گلخانه، سیستم مه پاش، سیستم سرمایشی و گرمایشی، سیستم برق و تاسیسات آبیاری ازجمله تجهیزات این پروه می‌باشد.

کد خبر: 80533

نویسنده: : مهوش نوری زاده

برچسب ها: , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0