4 شهریور 1402 - 6:00 ب.ظ

اعلام لیست اولیه وزنه‌برداری قهرمانی جهان

لیست اولیه شرکت کنندگان و زمان رسمی مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی ۲۰۲۳ جهان به عنوان یکی از مراحل اصلی گزینشی بازی‌های المپیک پاریس در عربستان اعلام شد.

به گزراش یاقوت نیوز؛ مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی سال ۲۰۲۳ جهان به عنوان یکی از اصلی‌ترین گزینشی‌های المپیک از ۱۷ شهریورماه در شهر ریاض آغاز می‌شود. تیم مردان ایران با ترکیب کامل و تیم بانوان نیز با چهار وزنه‌بردار به این دوره از پیکارها اعزام خواهند شد. حسین سلطانی، میرمصطفی جوادی، رضا دهدار، امیرحقوقی، سیدرسول معتمدی، مهدی کرمی ، پیمان جان، علی داودی و آیت شریفی نمایندگان ایران در این دوره از رقابت‌ها هستند.

در مسابقات جهانی عربستان ۳۶۵ پولادمرد از ۱۰۵ کشور جهان حضور دارند. ۳۵۴ زن از ۹۴ کشور نیز برای حضور در رقابت‌های جهانی، راهی عربستان خواهند شد. در بخش مردان تیم‌های بلغارستان، کلمبیا، گرجستان، ایران، کره‌جنوبی، عربستان، تایلند و آمریکا با ترکیب کامل حضور خواهند داشت.

اعلام لیست اولیه وزنه‌برداری قهرمانی جهان؛ دهدار بالاتر از قهرمان المپیک

از مهمترین نکات این دوره از مسابقات حضور سیدرسول معتمدی در گروه D دسته ۱۰۲ کیلوگرم است. معتمدی عنوان قهرمانی جهان و آسیا را در کارنامه دارد.

رقابت وزنه‌برداران مرد ایران از روز بیستم شهریور و با رقابت‌های دسته ۸۱ کیلوگرم آغاز می‌شود. در این دسته ۹ وزنه‌بردار حضور دارند که حسین سلطانی با ۳۵۸ کیلوگرم رکورد ورودی در جایگاه دوم قرار دارد. اسکار مارتینز از ایتالیا با ۳۶۰ کیلوگرم در جایگاه نخست قرار گرفته است.

اعلام لیست اولیه وزنه‌برداری قهرمانی جهان؛ دهدار بالاتر از قهرمان المپیک

دسته ۸۱ کیلوگرم غیر المپیکی و نماینده ایران در این دسته شانس رسیدن به سکو را دارد.

در دسته ۸۹ کیلوگرم میرمصطفی جوادی نماینده ایران است که کادر فنی رکورد ورودی ۳۸۷ کیلوگرم را برای او اعلام کرده است. در این دسته ۱۱ نفر حضور دارند که کیدومار والنیلا از ونزوئلا، آنتونیو پیزولاتو از ایتالیا و تیان تائو از چین با رکورد ورودی ۳۹۰ کیلوگرم حریفان جدی جوادی هستند. لی داین از چین قهرمان آسیا و یکی از رکوردداران این دسته با ۳۸۵ کیلوگرم پائین‌تر از جوادی قرار دارد.

کارلوس ناسار بلغارستانی رکوردار این دسته به دلیل مصدومیت در گروه A حضور ندارد و به احتمال زیاد فقط وزن‌کشی خواهد کرد. این دسته به خاطر المپیکی بودن اهمیت زیادی برای مدعیان دارد. همچنین کیانوش رستمی دارنده ۲ مدال المپیک در این دوره از رقابت‌ها حضور ندارد.

رقابت‌های دسته۸۹ کیلوگرم ساعت ۱۹:۳۰ روز بیستم شهریورماه برگزار می‌شود.

اعلام لیست اولیه وزنه‌برداری قهرمانی جهان؛ دهدار بالاتر از قهرمان المپیک

در وزن ۹۶ کیلوگرم ایران ۲ نماینده دارد. امیر حقوقی با رکورد ورودی ۳۹۲ کیلوگرم و محمد زارعی با رکورد ورودی ۳۷۳ کیلوگرم باید با ۹ پولادمرد دیگر رقابت کنند. حقوقی با ۳۹۲ کیلوگرم در صدر این گروه قرار دارد.

رقابت نمایندگان ایران در این دسته ساعت ۱۷ روز ۲۲ شهریورماه برگزار خواهد شد.

رضا دهدار و سیدرسول معتمدی در دسته ۱۰۲ کیلوگرم دیگر نمایندگان کشورمان هستند. رضا دهدار با رکورد ورودی ۴۰۶ کیلوگرم بالاتر از فارس الباخ از قطر، هوان هوا لیو از چین، گاسپاریان و کاراپتیان از ارمنستان ایستاده است. معتمدی نیز گروه D این دسته باید به مصاف رقبا برود. در این گروه ۱۸ وزنه‌بردار حضور دارند و رکورد ورودی معتمدی ۳۳۰ کیلوگرم است.

معتمدی در گروه D مسابقات ساعت ۹:۳۰ دقیقه روز ۲ شهریور به روی تخته رقابت می‌رود. همچنین رقابت رضا دهدار در گروه A ساعت ۱۹:۳۰ روز ۲۳ شهریور برگزار خواهد شد.

اعلام لیست اولیه وزنه‌برداری قهرمانی جهان؛ دهدار بالاتر از قهرمان المپیک

جدال سخت مهدی کرمی و پیمان جان با غول‌های وزنه‌برداری ازبکستان از مهمترین جذابیت‌های دسته ۱۰۹ کیلوگرم به شمار می‌رود. در این دسته روسلان نورالدین‌اف و اکبر ژورائف ازبکستانی حضور دارند و رکورد ورودی آنان نیز ۴۱۰ کیلوگرم اعلام شده است. رکورد ورودی مهدی کرمی ۴۰۷ کیلوگرم و پیمان جان ۴۰۱ کیلوگرم است.

مهدی کرمی و پیمان جان از ساعت ۱۹:۳۰ روز ۲۵ شهریور ماه به مصاف حریفان خود می‌روند.

اعلام لیست اولیه وزنه‌برداری قهرمانی جهان؛ دهدار بالاتر از قهرمان المپیک

رقابت‌های دسته فوق‌سنگین نیز با حضور علی داودی، آیت شریفی، لاشا تالاخادزه، لالایان و سیمون مارتروسیان ارمنستانی، گورمیناسیان بحرینی و ادوارد زیازولین برگزار خواهد شد. در این دسته تالاخادزه با رکورد ورودی ۴۶۵ کیلوگرم قدرت بلامنازع است. رکورد ورودی گورمیناسیان و لالایان نیز ۴۶۰ کیلوگرم است. علی داودی با رکورد ورودی ۴۵۵ و آیت شریفی با رکورد ورودی ۴۴۵ کیلوگرم باید رقابت سختی با غول‌های دنیا داشته باشند.

علی داودی و آیت شریفی از ساعت ۱۷ روز ۲۶ شهریور باید با مدعیان دسته فوق سنگین رقابت کنند.

اعلام لیست اولیه وزنه‌برداری قهرمانی جهان؛ دهدار بالاتر از قهرمان المپیک

کد خبر: 80126

برچسب ها: , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0