11 شهریور 1402 - 10:30 ق.ظ

نشست خبری نماینده مردم شهرستان بروجن در مجلس شورای اسلامی با اصحاب رسانه

استقرار ۴۳ درصد صنایع استان درنواحی شهرستان بروجن

استقرار ۴۳ درصد صنایع چهارمحال و بختیاری در شهرک‌ها و نواحی صنعتی بروجن از جمله   کارخانه‌های تولید فولاد، تولید ورق خودرو، تولید موکت و بزرگ‌ترین صنایع نساجی کشور و استان در این منطقه از دلایل کافی برای  ایجاد این زنجیره تولید در استان می باشد .

یاقوت نیوز؛ مهوش نوری زاده – چهار محال و بختیاری

حجت‌الاسلام امیرقلی جعفری نماینده مردم شهرستان بروجن در مجلس شورای اسلامی در نشست خبری با اصحاب رسانه  تکمیل زنجیره تولید را  از مهم‌ترین نیازها در حوزه صنایع استان به منظور حمایت از صنایع موجود در چهارمحال و بختیاری و شهرستان بروجن، برشمرد و افزود : استقرار ۴۳ درصد صنایع چهارمحال و بختیاری در شهرک‌ها و نواحی صنعتی بروجن از جمله   کارخانه‌های تولید فولاد، تولید ورق خودرو، تولید موکت و بزرگ‌ترین صنایع نساجی کشور و استان در این منطقه از دلایل کافی برای  ایجاد این زنجیره در این بخش می باشد .

جعفری ضمن  اشاره به اجرای طرح‌های انتقال آب بین‌‍‌حوضه‌ای کشور به‌ویژه از چهارمحال و بختیاری به فلات مرکزی ایران در سال‌های گذشته گفت: اجرای این طرح‌ها به‌صورت غیرعلمی و غیرکارشناسی باعث بروز پدیده خشکسالی نه تنها در این استان بلکه در کل کشور  شده است.به همین منظورتامین آب پایدار برای بخش‌های مختلف آشامیدنی، صنعت و کشاورزی به‌ طور خاص در دستور کار نمایندگان استان در مجلس قرار دارد.وی به لزوم استفاده پساب برای تامین آب مورد نیاز در تمامی صنایع آب‌بَر اشاره نمود و بیان داشت : هم اکنون استفاده از پساب فاضلاب برای  کارخانه‌های فولاد و ورق خودرو در سفیددشت محقق شده است .

وی گفت: در سال‌جاری آسفالت و بازسازی ۲۵ کیلومتر راه روستایی شهرستان بروجن  در دستور کار قرار گرفت که هم اکنون  در حال اجرا است.

نماینده بروجن  یکی از مهم‌ترین و بزرگ‌ترین ظرفیت‌های توسعه‌ای چهارمحال و بختیاری را کشاورزی و دامپروری برشمرد و در ادامه بیان داشت : در چهار دهه گذشته نسبت به این موضوع غفلت شد اما در دولت سیزدهم توسعه گلخانه‌ها، تامین زیرساخت‌های لازم مانند آب و برق در مجتمع‌های گلخانه‌ای و دامپروری و اجرای روش‌های آبیاری نوین در دستور کار قرار گرفته و به آن توجه جدی شده است تا به توسعه ی بخش کشاورزی در استان  کمک شود .

نماینده مردم شهرستان بروجن در مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره  به عقب‌ماندگی‌های تاریخی در حوزه آموزش عالی، بهداشت و درمان این شهرستان اعلام داشت : با تلاش و پیگری مجوز ارتقای دانشکده پرستاری بروجن به دانشکده علوم‌پزشکی پس از ۳۱ سال صادر شد.

جعفری اعلام نمود : استقرار  یک دستگاه ام. آر. آی. (MRI) در بیمارستان بروجن از مهمترین اقدامات   حوزه بهداشت و درمان در این بخش با توجه به نیاز مردم بود که با پی گیری های لازم و تخصیص اعتبار حدود یک سال پیش انجام پذیرفت.وی همچنین یاد آور شد : در سفر وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به شهرستان بروجن مقرر شد سایر تجهیزات مورد نیاز بیمارستان بروجن تامین شود.

نماینده مردم شهرستان بروجن در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مسکن مهر در محله‌های منظریه شهرکرد و الهیه بروجن از ۱۵ سال قبل آغاز شد اما هنوز زیرساخت‌های الهیه با بیش از هفت هزار نفر جمعیت در برخی امور مانند شبکه جمع‌آوری فاضلاب انجام نشده و هم‌اکنون در حال اجرا است.

وی افزود: تزریق  ۱۹۴ میلیارد ریال از ردیف‌های اعتباری مختلف به ورزش شهرستان بروجن، تخصیص  یک‌هزار تُن سیمان ویژه طرح‌های عمرانی شهرستان بروجن وسرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف چهارمحال و بختیاری و شهرستان بروجن مانند بخش مسکن، جاده‌سازی، طرح‌های انتقال آب، راه‌آهن، صنعت، توسعه روستاها و شهرها، برق‌رسانی، گازرسانی در سه سال اخیر به‌ویژه در دولت سیزدهم از اهم اقدامات انجام شده می باشد . همچنین یاد آور شد توسعه نیروگاه‌های خورشیدی با هدف تولید انرژی پاک و به‌منظور کاهش مصرف گاز و جلوگیری از قطع گاز واحدهای تولیدی در زمستان با جدیت در حال پیگیری و اجرا می باشد .هشتم شهریور

 

کد خبر: 80558

نویسنده: : مهوش نوری زاده

برچسب ها: , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0