مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان:

ارائه 5 محصول دانش بنیان صنعت برق استان همدان در نمایشگاه و فن بازار تخصصی صنعت برق

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان از ارائه پنج محصول دانش بنیان صنعت برق توسط این شرکت در نمایشگاه و فن بازار تخصصی صنعت برق خبر داد.

به گزارش یاقوت نیوز؛ فرهان پور همدان؛ از روابط عمومی شرکت توزیع نیروی بر استان همدان، علی سهرابی بیدار با اشاره به برگزاری جشنواره و فن بازار تخصصی صنعت برق که با حضور  مشارکت شرکت‌های دانش بنیان، استادان، محققان و فناوران به همراه سازمان‌ها و شرکت‌های دخیل در صنعت بر کشور با هدف معرفی نیازهای فناورانه شرکت‌های تابع وزارت نیرو برای احصا و رفع آن توسط واحدهای فناور، از 23 تا 26 آبان ماه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار شد، اظهار کرد: غرفه‌ای نیز در این نمایشگاه به شرکت توزیع نیروی برق استان اختصاص داده شد که توانستیم پنج محصول از محصولات فناورانه حوزه صنعت برق را که توسط متخصصان و اندیشمندان مطرح استان طراحی و تولید شده بود، در معرض دید عموم مردم به خصوص فعالان و صاحبنظران این عرصه در سطح کشور قرار دهیم.

وی افزود: سه محصول فناورانه با عنوان «RTU و مودم مانيتورينگ و كنترل پست‌هاي زميني»، «مودم قرائت ديتالاگر»، «تابلو كنترل و مانيتورينگ كليدهاي هوايي» از سوی شرکت دانش بنیان سما انرژی سینا و دو محصول فناورانه دیگر با عناوین «توربین بادی محور عمودی شهری» و «چراغ اضطراری هوشمند 5 وات ایرسانور» به ترتیب از سوی شرکت‌های دانش بنیان؛ افرا توربین انرژی پاک شهری و رابو تک الوند ایرسانور، پنج عنوان محصول دانش بنیانی بودند که برای اولین بار و توسط شرکت توزیع نیروی برق استان همدان امکان ارائه در بیست و سومین نمایشگاه صنعت برق در کنار فن بازار تخصصی را پیدا کردند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان گفت: «RTU و مودم مانيتورينگ و كنترل پست‌هاي زميني» محصولی فناورانه و منحصر به فرد است که با استفاده از ورودي‌ها و خروجي‌هاي خود مي‌تواند تمام پارامترهاي پست‌هاي زميني (وضعيت كليدها، جريان، ولتاژ و …) را مانيتورينگ و كنترل کند.

وی ادامه داد: دومین محصول فناورانه شرکت سما انرژی سینا نز «مودم قرائت ديتالاگر»، محصولی است که قابليت دريافت اطلاعات اندازه‌گيري شده توسط ديتالاگر و ارسال آنها به سامانه اسكادا را داشته و همچنين قابليت كنترل روشنايي معابر و حفاظت پست هوايي در برابر سرقت را دارد.

سهرابی بیدار با اشاره به محصول سوم این شرکت، «تابلو كنترل و مانيتورينگ كليدهاي هوايي» که در نمایشگاه نیز مورد توجه قرار گرفت قابليت مانيتورينگ پارامترهاي كيفيت توان و وضعيت كليد را داشته كه با استفاده از مودم GPRS خود با سامانه اسكادا در ارتباط است و ارسال فرمان از راه دور به كليد را امكان‌پذير مي‌كند.

وی عنوان کرد: محصول چهارم که در غرفه این شرکت رونمایی شد «توربین بادی محور عمودی شهری» بود که با توجه به مزايايي چون عدم وابستگي به جهت وزش باد، توليد انرژي در كمترين دور چرخش، وزن سبك، نصب آسان و عدم وجود گيربكس، قابل استفاده در انواع كاربري‌هاي شهري و روستايي و معابر برون شهري برای تامين انرژي الكتريسيته از طريق جريان باد است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با اشاره به ویژگی اصلی «چراغ اضطراری هوشمند 5 وات ایرسانور» نیز گفت: مهمترین ویژگی این محصول بهره‌گیری از تکنولوژی برد یکپارچه است که به پشتوانه آن مدار شارژ و دشارژ را به صورت کاملا هوشمند انجام می‌دهد و این امر سبب افزایش طول عمر مفید باطری و در نهایت محصول است.

وی در خصوص اقدامات صورت گرفته برای حضور پر رنگ و موثر در رویداد تخصصی صنعت برق گفت: طی هماهنگی‌های صورت گرفته با دو دانشگاه مطرح و مرجع استان در حوزه آموزش برق؛ دانشگاه بوعلی سینا و دانشگاه صنعتی بیش از 100 دانشجو این رشته برای بازدید از این نمایشگاه راهی تهران شدند و همچنین با تمهیدات در نظر گرفته شده امکان حضور بیش از  170 نفر از کارشناس برق در نمایشگاه فراهم شد.

سهرابی بیدار یادآور شد: بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری راه توسعه همه جانبه به خصوص اقتصادی در اتکا به دانش و نیروی جوانان متخصص این سرزمین در کنار تلاش شبانه‌روزی و جهادی خلاصه می‌شود و شرکت توزیع نیروی برق استان نیز خود را مکلف به حمایت همه جانبه از متخصصان عرصه صنعت برق می‌داند و در این عرصه مهم از انجام هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد.

کد خبر: 85014

نویسنده: : منیژه فرهان پور

برچسب ها: , , , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0