1 شهریور 1402 - 5:00 ب.ظ

احمدوند: مسیر پیشرفت برای جامعه کتاب‌خوان هموارتر است

معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه مسیر پیشرفت برای جامعه کتاب‌خوان هموارتر است، ادامه داد: امیدوارم شبکه اینترنتی کتاب با پوشش رویدادهای این حوزه در اطلاع‌رسانی به جامعه کمک کند.

به گزراش یاقوت نیوز؛ نشست خبری آغاز به کار رسمی شبکه کتاب در تلوبیون چهارشنبه یکم شهریور ۱۴۰۲ در معاونت فضای مجازی صدا و سیما برگزار شد. شبکه تلویزیونی کتاب از هفته کتاب سال ۱۴۰۱ به طور آزمایشی فعالیت می‌کند.

در این مراسم یاسر احمدوند معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، غلامرضا نوری معاون فضای مجازی صدا و سیما، علی رمضانی مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات و مجید صحاف مدیر شبکه کتاب حضور داشتند.

احمدوند با بیان اینکه همواره کتاب موضوع قابل اهتمام سازمان صدا و سیما بوده است، گفت: کتاب کالای فرهنگی است که همه مردم به شکل عمومی از آن استفاده می‌کنند. نماد توجه مردم به کتاب، استقبال عمومی از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران است که در دنیا مانند ندارد. بزرگترین اجتماع دنیا در موضوع کتاب در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران اتفاق می‌افتد.

معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: این سطح از اشتیاق مردمی نیاز به رسانه عمومی دارد تا همه مردم بتوانند از آن استفاده کنند. از طرفی شاهد تولیدهای با کیفیت در شبکه اینترنتی کتاب هستیم که برای مخاطبان حرفه‌ای و عمومی تولید شده است.

معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه مسیر پیشرفت برای جامعه کتاب‌خوان هموارتر است، ادامه داد: امیدوارم این شبکه با پوشش رویدادهای کتاب به اطلاع‌رسانی به جامعه کمک کند.

به گفته او سالانه حدود ۱۱۰ هزار عنوان کتاب در کشور تولید می‌شود، شبکه کتاب می‌تواند برای این کتاب‌ها برنامه داشته باشد. همه افرادی که از ایده تا مصرف در حوزه کتاب فعالیت دارند می‌توانند موضوع این شبکه باشند.

احمدوند افزود: امیدوارم اهتمام بیشتری در مراکز فرهنگی برای توجه و پشتیبانی از این شبکه انجام شود تا بتواند فعالیت کند.

انقلاب شبکه‌های مجازی در رویکرد اطلاع‌رسانی

نوری نیز با اشاره به اینکه نقش اصلی تولید محتوای اثر بخش در شبکه اینترنتی کتاب بر عهده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بوده است، ادامه داد: فضای مجازی انواعی از تحولات را در دنیا به وجود آورده است، حوزه رسانه هم از فضای مجازی بسیار تاثیر پذیرفت، یکی از نتایج این تحول خلق آثار جدیدی در حوزه رسانه است، که نمونه‌های آن را می‌توان شبکه‌های مجازی نامید که انقلابی در رویکرد اطلاع‌رسانی به وجود آورد.

معاون فضای مجازی صدا و سیما ادامه داد: در شبکه‌های تلوبیون سعی می‌کنیم به محتوای رسانه‌ها اضافه کنیم، ما در قالب معتبر و رسمی محتوایی منتشر می‌کنیم که می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد، کاربران در توزیع و استفاده بسیار مهم اند و تلوبیون نقش تاثیرگذاری در فضای مجازی دارد.

احمدوند: مسیر پیشرفت برای جامعه کتاب‌خوان هموارتر است

در پایان این نشت احمدوند و نوری قرارداد همکاری میان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان صدا و سیما را امضا کردند.

کد خبر: 79864

برچسب ها: , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0