25 مرداد 1402 - 12:00 ق.ظ

اجاره اتوبوس‌های خارجی برای تسهیل تردد زائران

سازمان راهداری و حمل‌و نقل جاده‌ای امسال با اجاره اتوبوس‌های خارجی و استفاده از ناوگان دستگاه‌های اجرایی به دنبال افزایش ناوگان حمل‌و نقل عمومی برای تسهیل تردد زائران است.

به گزارش یاقوت نیوز؛ از وزارت راه، «حسین مذنب» دبیر قرارگاه اربعین درباره اقدامات انجام شده توسط شرکت‌ها و سازمان تابعه وزارتخانه برای جابجایی زایران اربعین گفت: به دلیل اشتیاق زائران حسینی و تقاضای چند برابری سفر در برابر ناوگان موجود، سازمان راهداری و حمل‌و نقل جاده‌ای پویش راه نجات را برای استفاده حداکثری از خودروهای شخصی و کاهش تراکم آن و سفر اشتراکی راه اندازی کرده است که معرفی خواهد شد.

مذنب ضمن تشکر از مدیران استانی ادارات تابعه وزارت راه و شهرسازی افزود: تمام ظرفیت‌های استانی این وزارتخانه در استان‌های مرزی ایلام، خوزستان، کرمانشاه، آذربایجان‌غربی، سیستان‌وبلوچستان و کردستان برای تسهیل حداکثری زائران آماده و مورد استفاده قرار خواهد گرفت و سایر استان‌ها معین این استان‌ها خواهد بود.

به گفته وی، مسیرهای ریلی اربعین در کرمانشاه و نقده برای دسترسی بهتر به پایانه‌های مرزی خسروی و تمرچین در دست بهسازی است. همچنین، سازمان راهداری و حمل‌و نقل جاده‌ای امسال با اجاره اتوبوس‌های خارجی و استفاده از ناوگان دستگاه‌های اجرایی به دنبال افزایش ناوگان حمل و نقل عمومی برای تسهیل تردد زائران است.دبیر قرارگاه اربعین گفت:

وی درباره بخش هوایی گفت: از حداکثر ظرفیت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران هم برای سفرهای داخلی و هم خارجی زائران استفاده خواهد شد. در سفر هیات هوایی کشورمان به بغداد و نجف برای بررسی وضعیت تردد زائران هماهنگی‌ها انجام شده است. همچنین آمادگی فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) نیز در داخل کشور مورد بررسی مجدد قرار گرفت که حداکثر رفاه و تسهیل زائرین مد نظر است.

دبیر قرارگاه اربعین وزارت راه و شهرسازی توضیح داد: شرکت راه‌آهن برنامه‌ریزی برای استفاده از تمام ظرفیت‌ها را انجام داده است که به دلیل کمبود لکوموتیو پیگیر رفع مشکلات سفرهای ریلی هستیم.

وی تاکید کرد: سال گذشته در سفرهای اربعین مشکلاتی برای زائران وجود داشت که تلاش خواهیم کرد تا امسال سفری ایمن برای زائران رقم بخورد و زائران بتوانند با کمترین مشکل به سفرهای خود ادامه دهند.

کد خبر: 79278

برچسب ها: , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0