8 بهمن 1402 - 10:00 ق.ظ

آغاز هفتمین همایش بین‌المللی «تغییر اقلیم» از فردا

دبیر اجرایی هفتمین همایش بین المللی تغییر اقلیم از برگزاری این کنفرانس در روزهای نهم و دهم بهمن ماه به میزبانی سازمان هواشناسی کشور خبر داد.

به گزارش یاقوت نیوز؛ از وزارت راه و شهرسازی، «بهزاد لایقی» اظهار داشت: این همایش به مدت ۲ روز برگزار و از فردا دوشنبه (۹ بهمن) با حضور جمعی از وزرا و اعضای هیات دولت و سخنرانی سحر تاجبخش معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان هواشناسی کشور در محل سالن همایش‌های کتابخانه ملی ایران آغاز می‌شود و تا سه‌شنبه (۱۰ بهمن) ادامه دارد.

معاون توسعه پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات جوی سازمان هواشناسی گفت: این همایش به عنوان بزرگترین رویداد دوره‌ای منطقه شناخته می شود و در موضوع اصلی «تغییر اقلیم و پیامدهای آن» برگزار خواهد شد.

لایقی یادآور شد: در حاشیه این همایش بین‌المللی، میزگردها و نشست‌های تخصصی با موضوعات «تغییرات اقلیمی و تاب آوری اجتماعی»، «پایش فرونشست با استفاده از سنجش از دور راداری»، «سیاست‌ها، قوانین و چشم‌اندازهای مرتبط با تغییر اقلیم در سطح ملی و بین‌المللی»، «رد پای کربن در مراکز بهداشتی و درمانی» و «هوش مصنوعی مکانی، رویکردی به منظور ارزیابی اثرات تغییر اقلیم بر سلامت انسان» برگزار می‌شود.

پیشتر رئیس سازمان هواشناسی کشور گفت: رخداد پدیده تغییر اقلیم در کره زمین سبب وقوع شرایط ناپایدار و ناهنجار جوی شده است؛ به طوری که سال گذشته آبی بارها شاهد تغییرات آب و هوایی شدید و رکوردهای دمایی جدید در کشور بودیم.

«سحر تاج‌بخش مسلمان» افزود: همان‌طور که سازمان‌های بین المللی اعلام کردند، تابستان ۲۰۲۳ گرمترین تابستان از زمان ثبت رکوردهای جوی بوده است. این بدان معناست که اتمسفر زمین گرم‌تر شده و تعادل بین جو و اقیانوس از بین رفته است.

وی ادامه‌داد: این شرایط سبب وقوع مکرر پدیده‌های حدی و رکوردار در دنیا شده است. در کشور ما نیز این اتفاق رخ داده است. برای نمونه با وجود اینکه سال گذشته پوشش برف قابل ملاحظه‌ای نداشتیم، اما یکی ۲ بارش در کشور اتفاق افتاد که در سال‌های اخیر بی‌سابقه یا کم سابقه بود.

کد خبر: 87358

برچسب ها: , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0