26 خرداد 1403 - 2:11 ب.ظ

با قهرمانی در جام حذفی؛

شاگردان مورایس در اندیشه شکستن طلسم یازده ساله

یاقوت نیوز- تیم‌ فوتبال سپاهان پس از شروع طوفانی لیگ‌برتر و ظهور اتفاقات عجیب، حال با گذر از برهه حساس انتخاب مدیرعامل و روی کار آمدن مهدی آذربایجانی عزمش را برای فتح جام حذفی جزم کرده و می‌توان گفت امیدها در رسیدن به جام لیگ خلیج فارس را به جام حذفی موکول کرده است‌. سپاهانی ها امشب در نیمه نهایی جام حذفی در ورزشگاه نقش جهان از گل گهر سیرجان پذیرایی می کنند.

به گزارش یاقوت نیوز؛ سپاهان که با کسب نتایج دور از انتظار در لیگ برتر، صدر جدول را به استقلال و پرسپولیس واگذار کرد هم‌اکنون بیش از هر زمان دیگری نیازمند قهرمانی در جام حذفی است. طلایی پوشان دیار زاینده رود که از سال 1382 تا 1392 چهار بار عنوان قهرمانی در جام حذفی کشورمان را به دست آورده، 11 سال است که قهرمان جام حذفی نشده است بر همین اساس قهرمانی برای سپاهان در این مسابقات اهمیت زیادی دارد.  سپاهان آخرین بار در فصل ۹۸-۱۳۹۷ با هدایت امیر قلعه‌نویی با شکست مس کرمان در ضربات پنالتی به نیمه نهایی جام حذفی رسیده بود. نیمه نهایی‌ای که با شکست طلایی پوشان مقابل پرسپولیس در آخرین دقیقه از وقت‌های اضافه بازی همراه شد تا این تیم موفق به کسب جام در آن فصل نشود. سپاهان بعد از استقلال و پرسپولیس در کنار ذوب آهن چهار بار به مقام قهرمانی این رقابت‌ها رسیده و در مجموع شش بار هم در نیمه نهایی حاضر بوده است.

روی کاغذ سپاهان شانس خوبی برای قهرمانی دارد و تیمی پرمهره‌تر و مدعی‌تر از سایر صعود کننده‌ها محسوب می‌شود. طلایی‌پوشان اصفهانی که تنها تیم دارای تجربه قهرمانی در مرحله نیمه‌نهایی جام حذفی در فصل جاری هستند، در صورت رسیدن به مقام قهرمانی می‌توانند به تنهایی، سومین تیم پرافتخار تاریخ جام حذفی شوند و هم گامی بلند در مسیر رسیدن به رکورد سرخابی‌های پایتخت بر می‌دارند. از بین سه تیم دیگر آلومینیوم اراک دو سال قبل به فینال این رقابت‌ها راه یافت اما به نساجی باخت و قهرمان نشد. گل گهر و مس رفسنجان هم که هر دو متعلق به یک استان هستند فینال این رقابت‌ها را تجربه نکرده‌اند.

همچنین مصاف سپاهان و گل گهر دیداری است که برای هر دو سرمربی خارجی این تیم اهمیت زیادی دارد چرا که آنها می خواهند ناکامی های لیگ بیست و سوم را در جام حذفی جبران کند. مسئولان باشگاه گل‌گهر هنوز اظهارنظری درباره ادامه یا قطع همکاری با سرمربی یونانی خود نداشته‌اند و همه چیز را به بعد از رقابت‌های جام حذفی موکول کرده‌اند. بی‌شک اگر اوزونیدیس بتواند از پس سپاهان بر بیاید و با گل‌گهر به فینال جام حذفی صعود کند، کار بزرگی انجام داده و احتمال ادامه همکاری با وی بیشتر خواهد شد. احتمالی که برای مورایس سرمربی سپاهان هم قابل پیش بینی است چرار که هواداران این تیم بعد از اتفاقات لیگ برتر فقط در رقابت های جام حذفی از تیمشان قهرمانی می خواهند و به کمتر از آن راضی نیستند.

امید اول و اصلی گلزنی مارینوس اوزونیدیس برای باز کردن دروازه سپاهان در این دیدار و در ورزشگاه نقش جهان اصفهان، یک جوان ۲۰ ساله است. خرید ابتدای فصل گل گهر از هوادار تهران که این فصل در سیرجان درخشید و به نوعی ستاره سرمه‌ای پوشان بود. سعید سحرخیزان مهاجم جوان گل گهر که حتی سابقه حضور در اردوی تیم ملی را دارد، این روزها دور از اردوی ملی پوشان در حال تمرین با تیم باشگاهی خود است تا با درخشش احتمالی در جام حذفی باز هم نظر مثبت امیر قلعه‌نویی را جلب کند. مهاجم جوان اردبیلی در فصل جاری در ۲۸ بازی لیگ برتری ۸ گل به ثمر رسانده و ۴ پاس گل داد و در سه بازی جام حذفی هم موفق به دو بار گلزنی شده و امید اول سرمربی یونانی در بازی نیمه نهایی با سپاهان خواهد بود. طلایی پوشان اصفهانی هم مهره های مهم و زهرداری از جمله رضا اسدی، رامین رضاییان و شهریار مغانلو را در ترکیب دارند که اگر روز زوط آنها باشد کار برای گل گهری ها در ورزشگاه نقش جهان سخت می شود. حالا باید منتظر ماند و دید که چه نتیجه ای در اصفهان رقم می خورد و باتوجه به این نتیجه نیمکت های کدام تیم دستخوش تغییرات می شود.

لازم به ذکر است، تیم های گل گهر سیرجان، مس رفسنجان و آلومینیوم اراک تیم های دیگری هستند که در نیمه نهایی جام حذفی حضور دارند. تیمهایی که متعلق به نسل نوین فوتبال کشورمان هستند و 10 سال قبل هیچ کس باور نداشت این تیم ها می توانند در مسابقات جام حذفی با شکست دادن پرسپولیس و استقلال، راهی مرحله نیمه نهایی جام حذفی شوند.

کد خبر: 91693

برچسب ها: , , , , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0