20 خرداد 1403 - 3:00 ب.ظ

چرا صنعت نفت آبادان سقوط کرد؟

یاقوت نیوز- بررسی کل اتفاقات لیگ برتر فوتبال برای تیم صنعت نفت آبادان.

به گزارش یاقوت نیوز؛ صنعت‌نفت آبادان با قرار گرفتن در قعر جدول رده بندی لیگ بیست و سوم با ۴ بار سقوط از لیگ برتر به لیگ یک در تاریخ مسابقات رکورددار شد. برزیل فوتبال ایران این اتفاق تلخ را در لیگ‌های دوم، هفتم، دوازدهم و بیست‌وسوم متحمل شده است. آن‌ها پس از سقوط در دوره دوم، پنج فصل بعد به لیگ برتر بازگشتند و پس از افتادن در لیگ هفتم، مجددا در دهمین دوره به لیگ برتر راه پیدا کردند. سقوط دوره دوازدهم نیز منجر به صعود در شانزدهمین دوره شد. صنعت‌نفت که فصل پیش هم به دراماتیک‌ترین شکل ممکن در لیگ برتر ماند، لیگ بیست‌وسوم را با عبداله ویسی استارت زد اما ماجرا برای‌شان خوب پیش نرفت. نفتی ها با هدایت ویسی در نیم‌فصل اول تنها ۱۱ امتیاز کسب کردند و در رتبه چهاردهم جدول قرار گرفتند.

در ادامه و از ابتدای نیم‌فصل دوم سهراب بختیاری‌زاده هدایت برزیل ایران را به عهده گرفت ولی حضور بازیکن اسبق تیم ملی ایران هم روی نیمکت طلایی‌پوشان دوام نداشت و نوبت به فراز کمالوند رسید تا برای دومین‌بار در دوران سرمربیگری‌اش هدایت نماینده استان خوزستان را در دست بگیرد. با حضور کمالوند شاهد تغییراتی در صنعت‌نفت بودیم. آن‌ها ابتدا با نتیجه 2 بر یک از سد سپاهان گذشتند تا نخستین پیروزی خانگی‌شان را جشن بگیرند اما در بازی بعدی، باختی تلخ را در دقایق پایانی برابر استقلال خوزستان تجربه کردند. رقابتی که طلایی‌پوشان در آن فرصت‌های خوبی را به هدر دادند وگرنه می‌توانستند با امتیاز از آن خارج شوند. نفتی ها در ادامه شکست های خود مقابل پرسپولیس و هوادار هم تن به  شکست دادند

شاگردان کمالوند که عنوان ضعیف‌ترین میزبانِ لیگ بیست‌وسوم را یدک می‌کشیدند در هفته بیست و ششم با پیروزی مقابل مس رفسنجان و در ادامه با تساوی بیرون از خانه برابر آلومینیوم، امیدهای خود را برای بقا زنده نگه داشتند. در واقع برزیل فوتبال ایران در حالی که کم‌ترین شانس را برای ماندن در لیگ برتر داشت؛ سعی داشت اتفاقات فصل گذشته را برای خود رقم بزند ولی معادلات برای آنها آنطور که می خواستند پیش نرفت. در هفته بیست و هشتم صنعت‌نفت آبادان میزبان شمس‌آذر قزوین بود. در این بازی شمس‌آذر با گل فراز امامعلی در دقیقه 5 جلو افتاد ولی در دقیقه 7 میثم تهی‌دست گل او را پاسخ داد. شمس‌آذر خیلی زود دوباره به گل رسید و محمد پاپی دقیقه 13 بازی را 2 بر یک کرد. در شرایطی که بازی تا دقایق پایانی به سود شاگردان سعید دقیقی در جریان بود، میثم تهیدست باز هم گل زد تا کار 2-2 مساوی شود. با این نتیجه صنعت‌نفت آبادان 22 امتیازی شد و در رده شانزدهم جدول باقی ماند. صنعت‌نفت آبادان که رفته رفته امیدهایش برای بقا کم و کمتر می شد و تا قبل از شروع بازی‌های هفته بیست و نهم دیگر امید زیادی به بقا نداشت، در جدال با ذوب‌آهن ۲ بر یک شکست خورد و سقوطش قطعی شد. کمال کامیابی‌نیا و مجید علیاری در این بازی برای ذوبی‌ها گل زدند و‌ حسین سنگرگیر هم گلزن ‌صنعت‌نفت آبادان بود. ‌صنعت‌نفت با این نتیجه ۲۱ امتیازی ماند و به لیگ دسته یک سقوط کرد تا دیدار هفته پایانی برای آن ها حالت تشریفاتی داشته باشد.

با بررسی تمام اتفاقات لیگ بیست و سوم برای صنعت نفت میتوان گفت یکی از مشکلات صنعت‌نفت آبادان در لیگ بیست‌وسوم، میهمان‌نوازی بیش از حد این تیم بود که باعث شد بازی‌های خانگی آبادانی‌ها برای رقبا حکم دیداری تدارکاتی را داشته باشد. صنعت‌نفت آبادان در لیگ بیست‌وسوم میهمان‌نوازترین تیم بود. برزیلی‌های ایران از 12 هفته‌ای که میزبان بوده‌اند، تنها 7 امتیاز کسب کرده‌اند و رقبا موفق شدند 29 امتیاز دیگر را کسب کنند تا اوضاع نفت آبادان در ورزشگاه تختی جالب نباشد. ورزشگاه تختی آبادان جای اینکه خانه امن صنعت‌نفت باشد، خانه امن رقبا بود. در واقع صنعت‌نفت آبادان حتی اگر نصف امتیازات بازی‌های خانگی یعنی 18 امتیاز را کسب می‌کرد (11 امتیاز بیشتر از شرایط فعلی)، می‌توانست جایگاه بهتری از قعرنشینی لیگ بیست‌وسوم داشته باشد ولی اینگونه نشد.

کد خبر: 91620

نویسنده: : آرزو غفوری

برچسب ها: , , , , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0