27 خرداد 1403 - 11:00 ق.ظ

هوادار تهران و  بدترین خط دفاعی لیگ

یاقوت نیوز- هوادار تهران در پایان لیگ بیست و سوم فوتبال با 29 امتیار در بین پنج تیم قعر نشین جدول رده بندی قرار گرفت تا زنگ خطر برای این تیم با شروع فصل جدید به صدا درآید.

به گزارش یاقوت نیوز؛ بنفش‌پوشان تهرانی هر چند توانستند برای سومین فصل پیاپی سهمیه خود را در لیگ برتر حفظ کنند اما آنچه در کارنامه شاگردان مسعود شجاعی در فصل جاری عجیب است، شمار بالای گل‌های خورده‌شان است؛ به‌طوری‌که هوادارِ رده دوازدهمی بعد از صنعت‌نفتِ سقوط کرده، صاحب بدترین خط دفاعی لیگ است و 45 بار دروازه این تیم در 29 بازی اخیر باز شده است.

مدیران باشگاه نوپایِ تهرانی بعد از مسابقات هفته سیزدهم و شکست 5گله تیم‌شان در خانه مقابل سپاهان بود که تصمیم به برکناری محمود فکری گرفتند؛ آن‌هم در حالی‌که فکری در طول 13 مسابقه توانسته بود تنها 10 امتیاز به‌دست آورد و با این کارنامه ضعیف، نام هوادار در رتبه سیزدهم جدول به چشم می‌آمد و بنفش‌پوشان در فاصله تنها یک امتیازی با منطقه خطر حضور داشتند. بعد از یک بازی سرمربیگری موقت محمود شجاعی که با تساوی 2-2 هوادار در قائمشهر مقابل نساجی به پایان رسید، از هفته پانزدهم، فعالیت مسعود شجاعی در کسوت سرمربی هوادار آغاز شد؛ آن‌هم در حالی‌که این ستاره نام‌آشنای فوتبال ایران بعد از نیم‌فصل دوری از میادین، تصمیم به خداحافظی از مستطیل سبز گرفت و در قامت سرمربی بنفش‌پوشان فعالیت خود را آغاز نمود.

بنفش‌پوشان با هدایت شجاعی شروع درخشانی داشتند و آن‌ها در 2 بازی پیاپی برابر استقلال خوزستان در لیگ برتر و جام حذفی برنده شدند و گلی هم دریافت نکردند. سپس تساوی در رفسنجان مقابل مسِ متحول‌شده با هدایت محرم نویدکیا، دستاورد بعدی شاگردان مسعود شجاعی در تیم هوادار بود. آن‌ها در خانه موفق شدند بردی 2 بر یک را هم برابر شمس‌آذر به‌دست آورند و سپس ذوب‌آهن را با نتیجه تساوی 2-2 متوقف کردند تا کسب 3 برد در 5 مسابقه، صعود به رتبه یازدهم جدول و البته رسیدن به جمع 16 تیم برتر، ماحصل تلاش شجاعی در 5 حضور ابتدایی‌اش روی نیمکت هوادار باشد.

مسعود شجاعی اولین شکست خود روی نیمکت هوادار را مقابل تیم اسبق خود متحمل شد و با نتیجه 4 بر 2 بنفش‌پوشان در تبریز برابر تراکتور شکست خوردند و سپس باختی یک‌گله را مقابل استقلال متحمل شدند تا نرم‌نرمک از روزهای آرمانی‌شان فاصله بگیرند. 2 تساوی پیاپی در جدال با آلومینیوم اراک و فولاد خوزستان، شمار بازی‌های بدون برد متوالی هوادار را به عدد 4 رساند تا اینکه آن‌ها موفق شدند بردی ارزشمند را در خانه برابر گل‌گهر سیرجان به‌دست آورند اما بعد از این برد، مجدداً ترمز هوادار کشیده شد و آن‌ها در جدال با پیکان به تساوی 2-2 رضایت دادند که کسب تنها 6 امتیاز از 18 امتیاز ممکن، نشان از روند سینوسی بنفش‌پوشان در ادامه راه با هدایت شجاعی دارد.

در ادامه و در هفته بیست و پنجم هوادار با نتیجه 2 بر یک مقابل صنعت‌نفت آبادان برنده شد اما این پیروزی آخرین برد رسمی هوادار محسوب می‌شود؛ چرا که بعد از جدال با حریف آبادانی، بنفش‌پوشان در انزلی متوقف شدند و سپس باخت‌های سریالی هوادار در لیگ برتر و جام حذفی آغاز شد و آن‌ها مقابل پرسپولیس و سپاهان با نتیجه 2 بر صفر شکست خوردند و در جدال با گل‌گهر سیرجان (جام حذفی) و نساجی مازندران هم در هر مسابقه 5 گل دریافت کردند تا در 5 بازی اخیر تنها یک گل زده و یک امتیاز به‌دست آورده باشند.

در دو هفته پایانی لیگ هم تیم هوادار سنت شکنی نکرد و با پذیرش شکست 5گله برابر نساجی و دریافت سه گل از استقلال خوزستان با ۳۹ امتیاز در جایگاه دوازدهم ایستاد ؛ آن‌هم در حالی‌که هوادار در لیگ بیست‌ویکم با هدایت رضا عنایتی توانسته بود با 34 امتیاز در رتبه یازدهم کارش را به پایان ببرد و در فصل گذشته هم بنفش‌پوشان 33 امتیاز با هدایت ساکت الهامی به‌دست آورده بودند تا ضعیف‌ترین عملکرد هوادار در تاریخ لیگ برتر در لیگ بیست‌وسوم به‌ثبت برسد.

 

کد خبر: 91705

نویسنده: : آرزو غفوری

برچسب ها: , , , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0