21 خرداد 1403 - 2:00 ب.ظ

نقش اول مربیان استقلالی در سقوط خودروسازان

یاقوت نیوز- رضا عنایتی در 20 بازی همراه خودروسازان تنها 19 امتیاز به‌دست آورد و این عملکرد باعث شد دوران حضور پیکانی‌ها در لیگ برتر به پایان برسد.

به گزارش یاقوت نیوز؛ تیم فوتبال پیکان در فصل بیست و سوم رقابت‌های لیگ برتر کار خود را با رسول خطیبی آغاز کرد و مدیران این باشگاه در پایان هفته پنجم، قرارداد این مربی را به مدت یک فصل دیگر تمدید کردند اما عمر مربیگری خطیبی در پیکان تا هفته دهم بیشتر دوام نیاورد و او در پایان هفته دهم که با تساوی یک بر یک برابر شمس آذر همراه بود اخراج شد و رضا عنایتی راهی پیکان شد. عنایتی ۵ بازی هدایت پیکان را در نیم فصل اول بر عهده داشت که حاصل آن کسب ۳ تساوی و ۳ شکست بود. پیکان برابر تراکتور و استقلال تهران نتوانست عملکرد خوبی داشته باشد و در هر بازی دو گل دریافت کرد تا بازنده از زمین بازی خارج شود.

با پایان نیم فصل اول و آغاز نقل و انتقالات مدیران این باشگاه تصمیم گرفتند تیم خود را تقویت کنند و علی اصغر صادقی، علی قربانی، فرشید اسماعیلی، محمد ستاری و معین عباسیان را جذب کردند و در مقابل امید سینگ، امیر شبانی، رضا غندی پور، شاهین ثاقبی، عبداله حسین، منصور باقری و مهرداد بایرامی از جمع شاگردان عنایتی جدا شدند تا این تیم یکی از باشگاه‌های فعال در نقل و انتقالات باشد.

با این تغییرات و شروع رقابت‌های نیم فصل دوم باز هم خودروسازان نتوانستند به پیروزی برسند. پیکانی ها به ترتیب در هفته‌های ۱۶ تا ۱۸ رو در روی نساجی، گل گهر و صنعت نفت آبادان قرار گرفت که هر ۳ بازی با نتیجه تساوی به پایان رسید تا روند تساوی‌های این تیم ادامه دار باشد. پیکان در هفته اول نیم فصل دوم مقابل نساجی یک بر یک مساوی کرد، در بازی دوم به نتیجه 2 بر 2 تساوی با گل‌گهر رسید و در بازی سوم هم مقابل صنعت نفت آبادان به نتیجه دو بر دو رسید. با احتساب بازی های پیکان تا هفته هجدهم آنها از ۱۸ بازی خود در لیگ برتر، ۱۱ بار به نتیجه تساوی رسیدند و در این زمینه بالاتر از سایر تیم‌ها قرار گرفتند.

البته پیکانی ها در ادامه بازی های نیم‌فصل دوم به امتیازات ارزشمندی رسیدند.  ۳ پیروزی به دست آمده پیکان در نیم‌فصل دوم مقابل سپاهان، ملوان و استقلال خوزستان سبب شد آنها به نوعی جزو تیم‌های بالای جدول در نیم‌فصل دوم قرار بگیرند.اما این روند خوب ادامه نداشت و ترمز خودروسازان در ۳ هفته بعدی با کسب دو تساوی و یک شکست کشیده شد. آن‌ها مقابل مس رفسنجان و هوادار به تساوی رضایت دادند و مقابل شمس آذر شکست خوردند. در هفته بیست و ششم پس از آنکه ۷ تقابل پیکان و آلومینیوم در لیگ برتر مساوی شد، برای اولین‌بار مصاف دو تیم برنده داشت و آلومینیوم، پیکان را مغلوب کرد.

روند سینوسی پیکانی ها در هفته های آتی هم ادامه داشت.آنها در هفته بیست و هفتم مقابل ذوب‌آهن تن به شکست دادند و در هفته بیست و هشتم مقابل تراکتور به تساوی رسیدند. تساوی ارزشمند مقابل تراکتور باعث شد تا شمار امتیازات پیکانی‌ها در 6 دیدار قبلی روی هم به 3 برسد تا شاگردان رضا عنایتی با کسب 26 امتیاز در فاصله 4 امتیازی تا منطقه قرمز جدول، کمترین خطر را برای سقوط به لیگ یک احساس کنند.

در ادامه و با آغاز رقابت های هفته بیست و نهم در جدال ۲ تیم مدعی سقوط، فولاد و پیکان در ورزشگاه شهدای فولاد به مصاف هم رفتند که تقابل‌شان با تساوی ۲-۲ تمام شد. حامد پاکدل و علی قربانی برای پیکان و لوکاس کاندیدو و حمید بوحمدان برای تیم فولاد در این بازی گل زدند. پیکان و فولاد با این تساوی ۲۷ و ۲۶ امتیازی شدند و به‌ترتیب در رده‌های سیزدهم و چهاردهم قرار گرفتند تا همچنان خطر سقوط را احساس کنند.

خودروسازان در هفته پایانی پیکارهای لیگ مقابل استقلال هم شکست خوردند و با توجه به نتایج سایر تیم‌ها به لیگ آزادگان سقوط کردند. این دومین سقوط پیکانی‌ها به دسته پایین‌تر طی ۹ سال اخیر تلقی می‌شود و نکته مهم اینجاست که هر دو مرتبه هم با مربیان استقلالی چنین اتفاق تلخی برای خودروسازان رخ داده است. پیکان بهار سال ۹۴ با هدایت صمد مرفاوی به لیگ آزادگان سقوط کرد و هفته پایانی لیگ بیستم نیز در حالی چنین اتفاق تلخی برایش رخ داد که رضا عنایتی ملی پوش اسبق استقلال تحت عنوان سرمربی روی نیمکت آنها نشسته بود. حالا باید منتظر بمانیم و ببینیم پیکانی‌ها فصل آینده با چه مربی در لیگ آزادگان حضور پیدا خواهند کرد.

کد خبر: 91638

نویسنده: : آرزو غفوری

منبع: یاقوت نیوز

برچسب ها: , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0