26 خرداد 1403 - 9:00 ق.ظ

دو نیم فصل متفاوت برای آبی های خوزستان

یاقوت نیوز- بررسی کل اتفاقات لیگ برتر فوتبال برای تیم فوتبال استقلال خوزستان

به گزارش یاقوت نیوز؛ تیم فوتبال استقلال خوزستان که سال گذشته و بعد از چهار سال دوری با نایب‌قهرمانی در لیگ دسته‌اول پا به میدان مسابقات لیگ برتر گذاشت در لیگ بیست و سوم جایگاهی بهتر از چهاردمی کسب نکرد.
شاگردان سیروس پورموسوی در نیم‌فصل نخست لیگ بیست‌وسوم عملکردی دور از انتظار داشتند؛ به‌طوری‌که آن‌ها در جدال با رقبا، از 45 امتیاز ممکن فقط 8 امتیاز به‌دست آوردند و همین مسئله باعث شد تا آن‌ها قعرنشین نیم‌فصل نخست شوند و با کسب تنها یک برد، پذیرش 5 تساوی و تحمل 9 باخت به کارشان در نیم‌فصل اول پایان دادند و میانگین حدود ۰.۵۳ امتیاز از هر مسابقه در کارنامه آبی‌های خوزستان به‌ثبت رسید. پور موسوی سرمربی این تیم اهوازی پس از بازی هفته هفتم که یک بر صفر مقابل پیکان شکست خورد از سمت خود استعفا داده بود اما مدیران این باشگاه استعفای او را نپذیرفتند. شاگردان پور موسوی در نیم‌فصل اول علی‌رغم بازی‌های خوبی که مقابل حریفان خود داشتند توانستند در جایگاه شانزدهم لیگ قرار بگیرند.
با توجه به‌ثبت این عملکرد، پیش‌بینی می‌شد که آبی‌پوشان اهوازی کاندیدای نخست سقوط دوباره به لیگ آزادگان باشند اما شرایط در نیم‌فصل دوم متفاوت برای استقلالی‌ها پیش رفت. آبی‌پوشان اهوازی در بازار نقل‌وانتقالات زمستانه جزو تیم‌های فعال بازار بودند و توانستند فهرست خود را دگرگون کنند. جذب بازیکنانی مانند عثمان اندونگ، ساویو روبرتو، آسو رستم، دوستونبک تورسونوف و پیمان رنجبری باعث شد تا ترکیب استقلال خوزستان برای حضور در نیم‌فصل دوم تغییرات جالب‌توجه و پرشماری داشته باشد و جذب 4 بازیکن خارجی جدید باعث شد تا هواداران خوزستانی نسبت به افزایش شانس بقای تیم‌شان در سطح اول فوتبال ایران بیش از پیش امیدوار شوند. آبی‌پوشان اهوازی در آغاز نیم‌فصل دوم لیگ برتر فوتبال ایران، در قزوین به مصاف شمس‌آذر رفتند. البته این مسابقه پیش از جذب رستم و تورسونوف برگزار شد اما در حضور بازیکنانی از جمله عثمان اندوگ و ساویو روبرتو، آبی‌پوشان اهوازی موفق شدند برابر شگفتی‌ساز نیم‌فصل نخست لیگ برتر امتیاز کسب کنند و جالب آنکه بعد از نیم‌فصل ناکامی در ثبت کلین‌شیت، دروازه استقلال خوزستان هم در نبرد با شمس‌آذر قزوین بسته ماند تا آن‌ها در اولین مسابقه از نیم‌فصل دوم به اولین امتیاز دست پیدا کنند. شاگردان پورموسوی در گام بعدی خود در نیم‌فصل دوم لیگ برتر در خانه به مصاف آلومینیوم اراک رفتند که در این مسابقه، آسو رستم و دوستونبک تورسونوف هم در دسترس کادر فنی استقلال خوزستان بود تا آن‌ها با ترکیبی کاملاً متفاوت نسبت به نیم‌فصل نخست پا به میدان مسابقه بگذارند و با یک کامبک دیدنی از سد آلومینیوم هم گذشتند.
در ادامه و در هفته های هجدهم و نوزدهم به ترتیب آبی پوشان اهوازی شکست مقابل تراکتور و استقلال تهران را پذیرا شدند اما به یکباره در هفته بیستم یک اتفاق کاملاً جالب‌توجه و چرخش ۱۸۰ درجه‌ای برای شاگردان پورموسوی رخ داد و آنها توانستند ذوب‌آهن را در اصفهان شکست دهند. در ادامه و در ۶ هفته برگزار شده در نیم فصل دوم ، استقلال خوزستان با یک شکست مقابل پیکان در هفته بیست و دوم، ۴ تساوی مقابل فولاد، گل گهر، ملوان و سپاهان کسب کرد و تنها یک پیروزی مقابل صنعت نفت دستاورد آبی پوشان اهوازی در طی این شش هفته بود تا جمع آوری قطره چکانی امتیازات توسط این تیم ادامه داشته باشد. اما باخت ناباورانه برابر نساجی در هفته بیست و هفتم مجددا استقلال خوزستان را به همان بحران قبلی بازگرداند. شاگردان سیروس پورموسوی پس از چهار بازی، طعم تلخ شکست را مقابل هواداران خود و در جدال با یکی از رقبای اصلی‌شان چشیدند و چهارتایی شدند.
در رقابت های هفته بیست و هشتم و بیست و نهم نیز یک شکست مقابل پرسپولیس و یک پیروزی برای استقلالی ها مقابل مس رفسنجان به ثبت شد تا اینکه تیم فوتبال استقلال خوزستان با پیروزی مقابل هوادار در هفته پایانی رقابت ها، بقای خود را برای یک فصل دیگر در بالاترین سطح فوتبال ایران قطعی کرد. شاگردان سیروس پورموسوی با سه گل توانستند میهمان خود هوادار تهران را در هم بکوبند و با توجه به نتایج دیگر رقبا، بقای خود را در لیگ برتر جشن بگیرند.

کد خبر: 91661

نویسنده: : آرزو غفوری

برچسب ها: , , , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0