27 خرداد 1403 - 4:00 ب.ظ

دانشگاه اصفهان در میان ۱۳ دانشگاه برتر در زمینه خلاقیت و نوآوری

یاقوت نیوز- مدیر ناحیه نوآوری، فناوری و کارآفرینی دانشگاه اصفهان، گفت: دانشگاه اصفهان در زمینه پرورش خلاقیت و نوآوری‌های جدید، یکی از ۱۳ دانشگاه برتر کشور است.

به گزارش یاقوت نیوز؛ رضا طاهری، مدیر ناحیه نوآوری، فناوری و کارآفرینی دانشگاه اصفهان اظهار کرد: ایده باید ابتدا نوآورانه و سپس مبتنی بر دانش و دارای مطالعات درستی از بازار باشد و به معنای دقیق‌تر بتواند در بازار مشتری پیدا کند. اگر این ایده‌های جدید به سخت افزار تبدیل شوند و تجسم بیابند، پدیدهٔ «اختراع» شکل‌ گرفته است.

او با بیان اینکه در مرکز رشد و واحد کارآفرینی دانشگاه اصفهان ایده‌های نوآورانه مبتنی بر دانش باید در بازار موفق شوند و کسب‌وکار ایجاد کنند تا مورد حمایت قرار بگیرید، افزود: این ویژگی، پارامتر و متر و معیار ما برای سنجش است. البته واحدهای دیگری نیز در دانشگاه وجود دارند که چنین معیاری در آنها مطرح نیست. برای مثال ما در دانشگاه مرکز نظریه‌پردازی داریم که کسب‌وکار در آن مورد بررسی قرار نمی‌گیرد.

طاهری در مورد چگونگی حمایت دانشگاه اصفهان از ایده‌های خلاقانه، تصریح کرد: موضوعات پیرامون خلاقیت و کسب‌وکارهای مرتبط با ایده در دانشگاه اصفهان در چند ساختار انجام می‌شوند. واحدهای کارآفرینی و نوآوری در دانشکده‌ها هسته‌های اولیه و ابتدای مسیری هستند که دانشجویان می‌توانند پیرامون موضوعات نوآورانه گرد هم آمده و اقداماتی انجام دهند. تعدادی از این گروه‌های دانشجویی در صورت داشتن موفقیت نسبی بیشتری نسبت به سایرین، می‌توانند برای استقرار در مرکز رشد واحدهای فناوری دانشگاه اصفهان درخواست دهند.

مدیر ناحیه نوآوری، فناوری و کارآفرینی دانشگاه اصفهان، ادامه داد: این واحدها در مرکز رشد به مدت سه سال مورد حمایت قانونی و ارزیابی قرار می‌گیرند. پس از گذشت سه سال واحدهایی که موفقیت بیشتری داشتند به ناحیه نوآوری و فناوری دانشگاه اصفهان وارد می‌شوند و به این ترتیب قراردادهای بلند مدت با دانشگاه می‌بندند.

طاهری در مورد امکان استفاده از ایده‌های نوآورانه توسط نهادهای خارج از دانشگاه، اظهار کرد: اخیراً با همهٔ فرمانداران شهرستان‌های استان جلسه‌ای داشتیم تا از اقداماتی که در حوزه خلاقیت و نوآوری در دانشگاه انجام می‌شود، برای رفع نیازهای میدانی و اجرایی دستگاه‌های دولتی شهرستان‌ها استفاده شود. او در پایان افزود: تعداد مراکز این چنین زیاد است، اما بخش خصوصی و دانشگاه‌های آزاد و غیر دولتی از لحاظ مقررات دست بازتری دارند زیرا می‌توانند به طور اشتراکی با کسب‌وکارها فعالیت کنند. به عنوان مثال دانشگاه آزاد اسلامی می‌تواند چند درصد از سهام یک شرکت را از آن خود کند، اما دانشگاه دولتی چنین اجازه‌ای ندارد. بنابراین ممکن است دانشگاه‌هایی که دولتی نیستند، اما دانش، بستر و زیربنای لازم را دارند، عملکرد بهتری نسبت به ما در حوزه نوآوری و خلاقیت داشته باشند. در میان دانشگاه‌های دولتی، دانشگاه اصفهان در زمینه پرورش خلاقیت و نوآوری‌های جدید، یکی از ۱۳ دانشگاه برتر کشور است.

کد خبر: 91761

نویسنده: : زینب ظهیری

منبع: یاقوت نیوز

برچسب ها: , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0