2 تیر 1403 - 12:00 ق.ظ

جایگاه پنجمی بهترین نتیجه ذوب آهن در 6 سال اخیر

یاقوت نیوز- تیم فوتبال ذوب آهن اصفهان بعد از کش و قوس‌های فراوان در طول لیگ بیست و سوم توانست در جایگاه پنجم جدول رده بندی قرار بگیرد تا نسبت به سال گذشته 4 رتبه پیشرفت و 8 امتیاز بیشتر کسب کند.

به گزارش یاقوت نیوز؛ آخرین سالی که ذوب‌آهن رنگ موفقیت را در فوتبال کشورمان دید و امیدوار به قهرمانی شد به لیگ هفدهم بازمی‌گردد که زیر نظر امیر قلعه‌نویی در نیم فصل دوم فوق‌العاده کار کرد و حتی تیم تازه شکل گرفته برانکو را نیز در هفته‌های پایانی با نتیجه ۲ بر یک در ورزشگاه فولادشهر شکست داد. با این حال تنها رتبه نایب قهرمانی با فاصله ۹ امتیازی با پرسپولیس به دلیل لغزش‌های زیاد نیم فصل اول به سبزپوشان رسید. پس از این فصل روزهای تیره و تار ذوب‌آهن آغاز شد و آنها تا آستانه سقوط هم پیش رفتند اما حضور مهدی تارتار سبب شد تا در لیگ بیست و یکم و بیست و دوم ذوب‌آهن با رتبه‌های هفتمی و نهمی فصل را به پایان ببرند. با این حال طی این مدت هم این تیم فراز و نشیب های زیادی داشت تا برای فصل جدید مدیران ذوب‌آهن با توجه به شرایطی که برای محمد ربیعی ایجاد شد به سراغ این مربی بروند و او را به اصفهان بیاورند. سبزپوشان اصفهانی لیگ بیست و سوم را خوب شروع کردند و در پایان نیم‌فصل نخست با ۲۵ امتیاز از ۶ برد، ۷ تساوی و ۲ باخت در رده پنجم جدول رده‌بندی قرار گرفتند.

در نیم‌فصل دوم اما به یک‌باره همه چیز عوض شد، وقتی باشگاه فولاد خوزستان به طور رسمی با ربیعی مذاکره کرد، ذوب آهن دیگر نتایج خوبی نگرفت و در ۶ بازی فقط ۲ امتیاز کسب کرد.  ربیعی یک‌بار در رختکن از بازیکنان خداحافظی کرد و یک‌بار نیز به صورت رسمی استعفا داد اما هیأت مدیره باشگاه ذوب‌آهن با جدایی ربیعی از جمع سبزپوشان مخالفت کرد تا این مربی در اصفهان ماندگار شود. پس از بازگشت مجدد این سرمربی، شاهد تغییرات ملموسی در نتیجه‌گیری تیم این اصفهانی بودیم. آن‌ها که در نیم‌فصل دوم هیچ بردی نداشتند و در کارنامه بازی های خود از هفته شانزدهم تا بیست و یکم ۴ شکست مقابل ملوان، سپاهان، پرسپولیس، استقلال خوزستان و 2 تساوی مقابل هوادار و مس رفسنجان به ثبت رسانده بودند موفق شدند در هفته بیست و سوم تراکتور را در تبریز با نتیجه پرگل و دور از انتظار 4 بر یک شکست دهند تا همچنان تیمی فوق‌العاده در مسابقات خارج از خانه باشند.

در ادامه و خیلی زود نوبت به پیروزی بعدی رسید و سفیدوسبزها با نتیجه 2 بر صفر از سد آلومینیوم گذشتند تا کارنامه‌شان پس از استعفای ربیعی طی سه دیدار، 6 امتیاز باشد. البته این پیروزی ها برای ذوبی ها در چهار هفته آتی روند سینوسی گرفت به نحوی که شاگردان ربیعی تا پایان هفته بیست و هشتم یکی در میان امتیازات را از دست دادند.  آن‌ها در دیدار خانگی خود مقابل نساجی تن به شکست دادند و در ادامه و با آغاز رقابت های هفته بیست و ششم در ورزشگاه آزادی ۳ امتیاز ارزشمند را تقدیم به آبی های پایتخت کردند. در هفته بیست و هفتم باز هم بخت با این تیم اصفهانی یار بود و آنها توانستند به سه امتیاز خانگی مقابل پیکان دست پیدا کنند اما در ادامه مقابل فولاد خوزستان شکست خوردند.

بعد از این ماجرا ذوب‌آهن بار دیگر به روند خوب خود برگشت و توانست با 2 پیروزی در دو هفته پایانی مقابل صنعت نفت و گل گهر ۶ امتیاز به اندوخته های خود اضافه کند. به این ترتیب شاگردان محمد ربیعی با ۱۱ برد، ۹ تساوی و ۱۰ باخت و کسب ۴۲ امتیاز در جایگاه پنجم جدول رده‌بندی لیگ برتر فوتبال قرار گرفتند اما این‌بار با صدر جدول ۲۶ امتیاز فاصله داشتند.با این نتایج ذوب‌آهن توانست بعد از نایب‌قهرمانی در فصل هفدهم لیگ برتر، بهترین نتیجه خود را در سال‌های اخیر به دست بیاورد و ربیعی نتایجی بهتر از تارتار، سرمربی قبلی ذوب‌آهن به جا بگذارد.

کد خبر: 91863

برچسب ها: , , , , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0