23 اسفند 1401 - 8:00 ق.ظ

خاندوزی خبر داد:

تفاهم ایران و عراق برای رفع مشکلات بانکی و ارزی

وزیر امور اقتصادی و دارایی که برای‌ شرکت در پنجمین نشست کمیسیون مشترک اقتصادی بین جمهوری اسلامی ایران و عراق به بغداد سفر کرده، از تفاهم دو کشور برای رفع مشکلات بانکی و ارزی خبر داد.

به گزارش یاقوت نیوز، از وزارت امور اقتصادی و دارایی، سید احسان خاندوزی در گفت‌وگوی با برنامه تلویزیونی ضمن تشریح توافقات انجام شده در این کمیسیون و نتایج دیدار با نخست وزیر عراق افزود: برای سرعت بخشیدن به توافقات اقتصادی بین کشورها، کمیسیون‌های اقتصادی مشترک بین ایران و کشورهای شریک اقتصادی برگزار می‌شود و مدتی بود که درصدد بودیم تا در راستای رفع مشکلات فعالان اقتصادی ایران در عراق و گسترش روابط تجاری دو کشور مقدمات پنجمین کمیسیون اقتصادی مشترک ایران و عراق را فراهم کنیم.

وی گفت: این کمیسیون امروز با حضور نمایندگان مرتبط و فعال در عراق و همچنین دو نفر از روسای کمیسیون های مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

وزیر اقتصاد یادآور شد: در خصوص رفع موانع سرمایه‌گذاری شرکت‌های ایرانی در حوزه برق، صنعت و معدن، پروژه‌های مشترک آبی بین دو کشور، ظرفیت های ترانزیتی ایران و عراق، حل و فصل مشکل مزمن و طولانی مدت راه آهن شلمچه_ بصره و ایجاد سه شهرک صنعتی مشترک در نقاط مرزی دو کشور و رفع برخی مشکلات بانکی و ارزی که بین ایران و عراق وجود داشت، تفاهماتی صورت گرفت.

خاندوزی گفت: بعد از خاتمه جلسه کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور، بنده دیداری با نخست وزیر عراق داشتم که با توجه به تاکیدات آقای نخست وزیر مبنی براینکه با سرعت باید به سمت اجرایی سازی و عملیاتی کردن این توافقات برویم امیدواریم که ۲۰ درصد افزایشی که امسال در تجارت بین ایران و عراق رخ داده برای سال ۱۴۰۲ عدد بالاتری را تجربه کند.

وی تاکید کرد: ظرفیت‌های اقتصادی دو کشور بسیار بالا است و با وجود اینکه طرف‌های ثالث و بدخواهان تلاش می‌کنند تا دو کشور از سطح روابط اقتصادی فعلی بالاتر نرود، فرصت‌های سرمایه‌گذاری بسیار خوبی در حوزه‌های فنی مهندسی و دانش بنیان ایران وجود دارد و قابلیت های بسیار بالایی برای اینکه بازارعراق، زیرساخت ها و پروژه‌های عراقی توسط شرکت‌های ایرانی فعال شود، وجود دارد که ما تمام تلاشمان در مصوبات کمیسیون این بود موانع موجود را برداریم.

وزیر اقتصاد اظهار امیدواری کرد که با رفع این موانع و اراده طرف عراقی و همچنین ظرفیت‌های فعالان اقتصادی ایران در سال آینده رکوردهای جدیدی در روابط تجاری دو کشور به دست آید.

کد خبر: 75788

نویسنده: زینب ظهیری

برچسب ها: , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0