12 بهمن 1401 - 4:00 ب.ظ

تشدید ضوابط سخت‌گیرانه آنتی‌دوپینگ در وزنه‌برداری

آژانس بین‌المللی کنترل دوپینگ (ITA) که مسئولیت انجام تمام مراحل آنتی‌دوپینگ را در فدراسیون بین‌المللی وزنه‌برداری برعهده دارد، راهبرد جدیدی را تدوین کرده و از این پس تمرکز بیشتری روی نمونه‌گیری خارج از مسابقه و نظارت بر تیم‌ها و ورزشکاران خواهد داشت.

به گزارش یاقوت نیوز؛  فدراسیون بین‌المللی وزنه‌برداری (IWF) در بیانیه‌ای اعلام کرد: این فدراسیون و نمایندگان آن از جمله ITA اختیار دارند هر نوع اطلاعات مورد نیاز را جمع‌آوری کرده و تحقیقات لازم در تمام امور انجام دهند. بر این اساس آنها می‌توانند از ورزشکاران، سایر افراد یا فدراسیون‌های عضو درخواست کنند اطلاعات، سابقه، مواد یا هر چیزی که بنابر اعلام ITA/IWF می‌تواند شواهدی برای کشف موارد نقض قوانین آنتی دوپینگ باشد، در اختیار این ۲ ارگان بین‌المللی قرار دهند.

در ادامه این بیانیه آمده است: اختیارات فوق شامل درخواست تحویل دستگاه‌هایی مانند تلفن همراه، لپ‌تاپ، هارد دیسک، تبلت، دستگاه‌های ذخیره‌سازی موبایل و غیره، یا ارائه دسترسی به اسنادی مانند صورت‌حساب‌های تلفن، صورت‌حساب بانکی، یادداشت‌ها، فایل‌ها، مکاتبات، ایمیل‌ها، پیام‌ها، سرورها و غیره توسط ورزشکاران یا افراد دیگر است. مطابق ماده (۵.۸.۱۲) عدم پاسخ به یک درخواست به منزله عدم همکاری، مشمول محرومیت تا سقف ۶ سال، لغو نتایج از جمله بازگرداندن (ضبط) عناوین، جوایز، مدال‌ها، امتیازات و جوایز نقدی است.

در چند سال گذشته قوانین سختگیرانه‌ای از سوی کمیته بین‌المللی المپیک برای ترویج ورزش پاک اعمال شده و شمار سهمیه‌های وزنه‌برداری نیز کم شده است. فدراسیون بین‌المللی وزنه‌برداری برای هر کشور در المپیک پاریس سه سهمیه را به زنان و سه سهمیه به مردان اختصاص داده است. مسابقات وزنه‌برداری بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس در ۱۰ وزن در ۲ بخش زنان و مردان برگزار می‌شود.

بنا به اعلام فدراسیون بین‌المللی وزنه‌برداری در بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس وزنه‌برداری مردان در دسته های ۶۱، ۷۳، ۸۹، ۱۰۲ و به اضافه ۱۰۲ کیلوگرم برگزار می‌شود و زنان نیز در پنج دسته ۴۹، ۵۹، ۷۱، ۸۱ و به اضافه ۸۱ کیلوگرم به روی تخته رقابت خواهند رفت.

کد خبر: 75241

منبع: یاقوت نیوز

برچسب ها: , , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0