16 دی 1401 - 4:29 ب.ظ

دریای زندگی همیشه در جزر و مد است

جزر و مد به تهیه‌کنندگی محسن توکل‌فرد و کارگردانی علی عبدالعلی‌زاده و به سفارش صداو سیمای مرکز خوزستان تهیه شده که پخش آن به تازگی از شبکه دوم سیما به اتمام رسید

بازیگران آن : رضا فیاضی، افسانه ناصری، مهدی امینی خواه ، نصرالله رادش،علی غریب، ایلیا بعنونی نژاد وبا حضور بازیگران جدید و بومی در کنار چهره های شناخته شده دیگر می باشند.

لطیف جنوبی اصل، سالها پیش از ماهشهر به تهران مهاجرت کرده و در حال حاضر با  خانواده اش در تهران است و حالابه دلیل مشکلاتی که برای او پیش آمده است مجبور می‌شود از تهران به زادگاهش خوزستان مهاجرت کنند و در خانه باغ متروکه ای که از پدرش به ارث رسیده به همراه خانواده‌اش مستقر شوند. و این آغاز داستان است

روایت قصه تا حدودی جذاب و گیرا می باشد چرا که  اشاره به مشکلات و گرانی و تورم زندگی در شهر تهران و پرداخت به موضوعاتی همچون جوانان ، ازدواج،  ایجاد اشتغال و .. با دستمایه  طنز و در قالب کمدی موقعیت است و اگردر زمان مناسبتری مثل نوروز پخش می شد طبیعتا مخاطب بیشتری جذب می کرد.

همانطور که می دانید در ظاهر هدف کمدی تفریح و خنده است اما در حقیقت مسائل جدی  بصورت شوخی  مطرح شده و تماشاگر از قبل می داند که اتفاق جدی رخ نخواهد داد .زندگی خانواده آقا لطیف هم  اینگونه است

قسمتهای اول خوب پیش می رود و در جذب  مخاطب موفق است تا زمانیکه موضوع  به مهمانهایی ختم می شود که به  مهمانپذیر جزر و مد  رفت و آمد دارند که جذابیت اولیه از دست رفته و موضوع کشدار می شود.

بیشتر سکانسهای در خانه باغ لطیف جنوبی ودر حاشیه رودخانه جراحی می‌ گذرد، اما اسکله ،پارک ساحلی شهرداری بندرامام ،اسکله بندر سی میلی، بازار ماهشهر، پارک ارم شهر چمران، معابر و خیابان‌ها  نیز به تصویر کشیده شده است. که شاید بتوان گفت به نوعی معرفی جاذبه های گردشگری و بوم گردی  بندر ماه شهر و بندر امام را نیز هدف قرار داده است.

از جنبه‌ی کارگردانی سریال ،یک اثر معمولی در دنیای تلویزیون محسوب می‌شود شخصیت پردازی ها  سطحی است با این  وجود بازی زیر پوستی و روان نصراله رادش در نقش مالک و مهدی امینی خواه  در نقش فریبرز قابل قبول است.

ایلیا بعنونی نژاد به عنوان کوچکترین فرد هنرمند در مجموعه  نقش سینا  ا  به خوبی ایفا نمود. رضا فیاضی نقش  آفرین  کاراکتر اصلی مجموعه می باشد که در قسمت اول  شخصیتی بسیار ساده لوح و بی خیال دارد ولی به طرز عجیبی در قسمتهای بعدی  به پدری با فکر و آینده نگر  تبدیل می شود که این تناقض پرداخت به شخصیت  مخاطب را گیج می کند.

شاید بتوان کم و کاستی های این سریال  را محدودیت هایی دانست که در تلویزیون وجود دارد و دست کارگردان خیلی باز نیست. اگر موفق به دیدن این مجموعه نشدید می توانید در آرشیو نرم افزار تلویبیون به تماشای آن بنشینید.

کد خبر: 75160

نویسنده: شبدیس بختیاری

منبع: یاقوت نیوز

برچسب ها: , , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0