22 مهر 1401 - 10:36 ب.ظ

سخنگوی پیشین وزارت امور خارجه گفت

واکنش مهمانپرست به خبر منتشر شده در خبرگزاری فارس، مصاحبه در فارس کامل منتشر نشد

صبح امروز خبری از دکتر مهمانپرست سخنگوی پیشین وزارت امور خارجه در خبرگزاری فارس منتشر شد که ایشان نسبت به نحوه تنظیم و انتشار آن انتقاد داشتند .

 

صبح امروز خبری از دکتر مهمانپرست سخنگوی پیشین وزارت امور خارجه در خبرگزاری فارس منتشر شد که ایشان نسبت به نحوه تنظیم و انتشار آن انتقاد داشتند .

دکتر رامین مهمانپرست در گفت و گویی نسبت به خبر منتشر شده در فارس بیان داشت؛ مصاحبه ای که خبرگزاری فارس منتشرکرده است مربوط به کنفرانس خبری در بابلسر است که در رابطه با ریشه نا آرامی های اخیر و طراحی دشمنان کشور برای سو استفاده از آن سوال شد که فقط بخشی از آن منتشر گردید.

وی افزود؛ بنده اظهار داشتم اگر هرج و مرجی صورت بگیرد حتما فرصت طلبان و دشمنان کشور به دنبال ناآرامی و تجزیه کشور هستند و باید جلوی آن را بگیریم ولی برای پرداختن به ریشه های این ناآرامی به نظر می آید حتما مسائل اقتصادی و آن چیزی که برای آینده جوانان ما مهم باشد نقش جدی دارد و باید برای آن اتاق فکری طراحی شود و تصمیمات جدی گرفته شود.

دیپلمات ارشد جمهوری اسلامی ایران با اشاره به نا آرامی های اخیر و اینکه ریشه آن در چه مسائلی نهفته است، گفت؛ باید اشاره به این موضوع شود که اولا شرایط اقتصادی برای مردم خیلی سخت شده و یکی از دلایلش می تواند بحث تحریم ها باشد و حتما هم تاثیر دارد ولی اصولا تغییرات بزرگی برای مسائل اقتصادی کشور باید صورت پذیرد و جراحی های بزرگی که بتواند وزن سنگین دولت را کاهش دهد.

مهمانپرست بابیان اینکه بخش خصوصی باید مورد حمایت قرار بگیرد و فعالتر شود، افزود؛ باید در ساختار بودجه بتوانیم هزینه های دولتی را کاهش دهیم و بودجه های عمرانی افزایشی شود تا اشتغال ایجاد شده و سطح رفاه عمومی ارتقا پیدا کند.

سخنگوی پیشین وزارت امور خارجه گفت؛ کشور ما حدود 40 میلیون جوان دارد و این جوانان احتیاج به اشتغال ، تحصیلات عالیه، مسکن و تسهیلات برای ازدواج و فضای مناسب برای اوقات فراغت و تفریح دارند که برای تامین این نیازها باید تدابیر مناسبی صورت بگیرد.

وی خاطرنشان کرد؛ شرایط سخت اقتصادی کشور ،مسئله بیکاری بویژه برای فارغ التحصیلانی که نتوانستند شغل مورد نظر خودشان را پیدا کنند
آزار دهنده است و جوانان کشورمان نباید نسبت به آینده با ابهام و نا امیدی روبرو باشند.

مهمانپرست بیان کرد؛ وقتی ما در یک موقعیتی قرار داریم که مخالفین و دشمنان جدی و دیرینه ای وجود دارند و آنها منتظر یک بهانه ای هستند برای اینکه در کشور هرج و مرج و آشوب به وجود بیاید ما باید بیشتر مراقبت کنیم.

سخنگوی پیشین وزارت امورخارجه گفت؛ شاید راهکار اصلی این باشد که با جوانان صحبت شود و برای مشکلاتشان راه حل پیدا کنیم.

این دیپلمات ارشد جمهوری اسلامی گفت؛ می توان آینده ای بسیار روشن برای مردم بویژه جوانان رقم زد ، این کار شدنی است ، ما کشور ثروتمندی داریم ، منابع زیادی در کشور وجود دارد و موقعیت جغرافیای استثنایی و یک تاریخ، تمدن غنی به همراه جوانان با استعداد در کشور وجود دارد.

مهمانپرست بیان داشت؛ امیدواریم به سمتی حرکت کنیم که ضمن صحبت با جوانان و شنیدن سخنانشان ، برای آینده آنها طراحی مناسبی صورت بگیرد و یک تحول بزرگ اقتصادی در کشور صورت بگیرد و زمینه افزایش رفاه مردم و همینطور اشتغال مناسب برای مردم و جوانان فراهم شود.

وی با اشاره به اینکه قطعا بخشی از این کار به روابط خارجی برمی‌گردد افزود؛ دیپلماسی اقتصادی در این مقطع می توانندخیلی کمک کننده باشد تا روابط خارجی توسعه پیدا کند و محور و تمرکزی اصلی در روابط خارجی بر کارهای اقتصادی باشد.

کد خبر: 74902

نویسنده: احمد طبقچی

برچسب ها: , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0