12 شهریور 1401 - 10:00 ق.ظ

مجله فرهنگی هنری «رازان ۲۱» رونمایی شد

آیین رونمایی بیست‌ویکمین شماره فصلنامه فرهنگی هنری رازان صبح روز جمعه یازدهم شهریورماه با حضور جمعی از اهالی فرهنگ و هنر در کتابفروشی طلوع شهر اراک برگزار شد.

یوسف نیک‌فام مدیر مجله فرهنگی هنری رازان در ابتدا درباره زنده‌یاد استاد محمدعلی مددی پیشکسوت هنر مجسمه‌سازی کشور گفت: این شماره به زندگی و آثار این هنرمند اختصاص یافته است.

سپس آرش زرنیخی به تجربیاتش در مجموعه تاریخ گفتاری استان مرکزی در رازان اشاراتی داشت و درباره مظاهر آذرپی هنرمند نقاش اراکی و گفتگویش با او در این شماره از مجله سخن گفت.

مجله فرهنگی هنری «رازان ۲۱» رونمایی شد
 آیین رونمایی بیست‌ویکمین شماره فصلنامه فرهنگی هنری رازان در کتابفروشی طلوع

محمد مددی نیز در این رویداد به زندگی محمدعلی مددی اشاراتی کرد.

در ادامه مانی زیاری به معرفی کتاب تازه منتشر شده «دیباچه‌ای کوتاه بر نوآوری» نوشته مارک دادسن و دیوید گان و ترجمه محمد نخستین پرداخت.

در پایان برنامه یوسف نیک‌فام درباره چگونگی گفت‌وگو در تاریخ شفاهی سخن گفت.

یکی از مهم‌ترین آثار حجمی زنده‌یاد استاد محمدعلی مددی، نقاش و مجسمه‌ساز اهل روستای نوازن اراک، تندیس ابوریحان بیرونی با جنس برنزی است که در سال هفتادوسه در بوستان لاله تهران نصب شده است.

پشت جلد آن به یکی از آثار آبرنگ مظاهر آذرپی، نقاش و مجسمه‌ساز پیشکسوت اراکی اختصاص یافته است. تاریخ گفتاری استان مرکزی این شماره نیز به گفت‌وگوی آرش زرنیخی با مظاهر آذرپی به عنوان چاوش‌خوان رنگ‌ها پرداخته شده است.

بیست‌ویکمین شماره فصلنامه فرهنگی هنری رازان ویژه یادنامه زنده‌یاد استاد محمدعلی مددی، پیشکسوت نقاشی و مجسمه‌سازی ایران منتشر شد.

کد خبر: 74033

برچسب ها: ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0