13 مرداد 1401 - 12:00 ق.ظ

حمایت مالی از مددجویان کارآفرین ازطریق مراکز حمایت شغلی

سرپرست دفتر امور توانبخشی روزانه وتوانبخشی پزشکی سازمان بهزیستی کشور از حمایت مالی مددجویان کارآفرین از طریق مراکز حمایت شغلی خبر داد و گفت: در رویکرد جدید علاوه بر به‌کار گماری مددجویان در تولید، فرصت‌هایی نیز برای ایجاد کسب و کار از طریق وام‌های کم بهره برای آنان درنظر گرفته می‌شود.

رامین رضایی با اشاره به فعالیت ۱۶ مرکز حمایت شغلی مددجویان بهزیستی، افزود: از چهار سال پیش در این مراکز برای اشتغال پایدار مددجویان اقدام کردیم اما مشکلاتی در این مسیر وجود داشت بنابراین در نشستی که اخیرا در تبریز داشتیم تلاش کردیم با حضور کارشناسان حرفه آموزی نسبت به بررسی چالشها و اتخاذ رویکرد جدید در به‌کارگماری این افراد اقدام شود و امیدواریم تسهیلاتی برای ایجاد راهکارهای نوین در به‌کارگماری مددجویان از طریق بخش غیردولتی توفیقاتی حاصل کنیم.

وی اضافه کرد: در گذشته فقط به دنبال این بودیم مددجویان از طریق واحدهای تولیدی مشغول به کار شوند و کمتر به این مساله توجه داشتیم که با کسب مهارت، شغل کسب کنند؛ در رویکرد جدید علاوه بر به‌کارگماری مددجویان در تولید، فرصت هایی برای ایجاد کسب و کار از طریق وام های کم بهره، حمایت مالی خواهیم داشت که میزان وام بستگی به طرح های مددجویان دارد.

سرپرست دفتر امور توانبخشی روزانه و توانبخشی پزشکی سازمان بهزیستی کشور تاکید کرد: محدودیتی در پرداخت وام بانکی نداریم و می‌توان گفت متناسب با  طرح و در صورت نیاز از یک میلیون تا چند ۱۰ میلیون تومان می‌توانیم حمایت مالی داشته باشیم؛ اعتبارات بانکی در اختیار بخش مشارکت های مردمی در واحد اشتغال بهزیستی گذاشته شده است.

رضایی افزود: برای مجموعه ای از کارآفرینان که طرح هایی تعریف کردند، فعالیت‌هایی انجام شده است. این حمایت‌ها در مراکز حمایت شغلی اجرا می شود. در صورت وجود متقاضی برای تاسیس این مراکز امسال در نظر داریم مراکز حمایت شغلی را توسعه دهیم.

وی با بیان اینکه تاکنون ۱۸۶۰ نفر از حمایت‌های مراکز حمایت شغلی برخوردار شده ‌اند، افزود: طبیعی است که برخی مددجویان با علاقه به مراکز ورود پیدا می کنند اما برخی ها این توان را ندارند. تقریبا ۶۲ درصد مددجویان از ۳۲۰۰ نفر ورودی مراکز حمایت شغلی، خروجی موفق داشته‌اند و بقیه یا منصرف شدند یا اینکه هنوز مشغول مهارت‌آموزی هستند.

سرپرست دفتر امور توانبخشی روزانه و توانبخشی پزشکی سازمان بهزیستی کشور گفت: برای مددجویان از طریق ارتباط با کارآفرینان پس از یادگرفتن مهارت، فضای ایجاد کار فراهم می شود و تا یک سال نیز از آنان مراقبت داریم تا در کسب و کار تداوم شغلی داشته باشند.

رضایی افزود: این فضاهای کاری از مهارت های ساده تا فنی، از فعالیت خدماتی در یک شرکت یا مهندسی در شرکت فناوری و مشاغل خانگی متغیر است. هر مرکز حمایت شغلی تا ۶۰ نفر ظرفیت حرفه آموزی دارد.

کد خبر: 72997

برچسب ها: , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0