2 اسفند 1400 - 10:40 ق.ظ

معاون قضایی دادستان کل کشور در بازدید از کارخانه آرد جرعه:

مانع تراشان برای تولید با قوه قضائیه طرف هستند

معاون قضایی دادستان کل کشور تولید کنندگان را سرداران جنگ اقتصادی خواند و حمایت از آن ها را وظیفه همگان، به ویژه قوه قضائیه دانست.

به گزارش یاقوت نیوز،

سعید عمرانی در بازدید از گروه صنایع غذایی آرد جرعه که پس از 9 سال مجددا راه اندازی شد، همراه با دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اصفهان و فرماندار و دادستان عمومی و انقلاب شاهین شهر گفت: باید تندیس صنعتگرانی همچون مدیر مجموعه آرد جرعه را ساخت و در یکی از میادین شهر اصفهان نصب کرد.

وی با بیان این که صنعتگران می توانند بدون داشتن دغدغه، یک زندگی لوکس برای خود درست کنند، ولی آن ها به یاری حاکمیت آمده و امر خطیر تولید

را بر عهده گرفته اند، پس باید پاس داشته شوند، اظهار کرد: امنیت غذایی مردم یکی از موراد مهمی است که اگر به آن توجه نشود، باعث ترس مردم نسبت

به سلامتی شان می شود و همین مسئله می تواند نا امنی ایجاد کند، لذا تولید در همه بخش ها به ویژه در بخش مواد غذایی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی تصریح کرد: این که از تولید کنندگان حمایت شود، وظیفه حاکمیت بوده و قوه قضائیه نیز به طور جدی در این مسیر گام گذاشته وهر کسی که بخواهد برای صنعت به جای مانع زدایی، مانع تراشی کند سر و کارش با دستگاه قضایی خواهد بود.

عمرانی تصریح کرد: برای ما مهم است که چرخ کارخانه ها بچرخد و نفس آن ها بند نیاید و آنچه ما در دستگاه قضایی دنبال می کنیم، این است که هیچ چرخ تولیدی از چرخش باز نماند و هیچ کارگری از کار بیکار نشود.

معاون قضایی دادستان کل کشور افزود: اکنون اقتصاد و معیشت مردم مستلزم کار جهادی است و باید سنگ های پیش پای تولید کنندگان برداشته شود.

وی ادامه داد: در گروه صنایع غذایی آرد جرعه تولید کنندگان دسترنج کشاورزان را به یک محصول لطیف تبدیل می کنند و متاسفانه طی سال های اخیر قدر

این تولید کننده دانسته نشد و اکنون همه باید دست در دست هم بدهیم تا اتفاقاتی که برای این مجموعه خواسته یا ناخواسته افتاده است، جبران شود.

عمرانی یکی از افتخارات ایران پس از انقلاب شکوهمند اسلامی را استقلال این کشور برشمرد و بیان کرد: امروز کارخانه ها و بنگاه های تولیدی هستند

که استقلال کشور را حفظ کرده و در شرایطی که قوه قضائیه و مجریه در کشور سری از هم جدا دارند و در اوج هماهنگی بسر می برند، باید تلاش کرد تا به بخش تولید آرامش بدهیم.

وی با بیان این نکته که تا چندی قبل این سربازان وسرداران بودند که در جنگ برابر دشمنان ایستادگی می کردند و امروز معادلات جنگ تغییر کرده است،

خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی این تولید کنندگان هستند که برابر دشمن ایستاده و من اطمینان دارم که دشمنان ما برای تک تک کارخانه ها و مراکز تولیدی برنامه مخرب دارند تا جلوی گردش چرخ آن ها را بگیرند.

معاون قضایی دادستان کل کشور صدای چرخ کارخانجات در کشور را به سمفونی زندگی تشبیه کرد و افزود: این سمفونی به کشور استقلال و به امید مردم استمرار می بخشد و ما نمی گذاریم کسی بخواهد این سمفونی را تخریب کند.

عمرانی با تاکید بر این که اقتصاد امضای طلائی، رانت و پول دارد، گفت: در دستگاه قضایی ما دنبال این هستیم که زوایای پنهان و تاریک اقتصاد را مدنظر

قرار دهیم و در نشست های مشترکی که با مسئولان وزارت صمت داشتیم، یک طرح موثر تحولی مطرح شده است که می تواند بخشی از بارمالی بازار را کاهش دهد.

عمرانی با بیان این که در بسیاری موارد این بار مالی بر تولید کننده و مصرف کننده تحمیل می شود و سود آن به جیب واسطه ها می رود، اظهار کرد: با طرح جامع وزارت صمت می توان جلوی این دلالی ها را نیز گرفت.

معاون قضایی دادستان کل کشور اضافه کرد: مسئولان باید سفره های مردم را درست کنند و معیشت را برای مردم آسان سازند، اما در شرایط کنونی اولویت تثبیت قیمت هاست تا در مراحل بعدی شکستن و کاهش آن ها در دستور کار قرار گیرد.

بنا بر این گزارش، سید رضا مرتضوی نیز در مراسمی که روز 27 آذرماه به مناسبت راه اندازی دوباره این مجموعه پس از 9 سال به دلیل مانع تراشی های برخی برگزار شد گفت: این مجموعه یکی از مراکز مهم نگهداری و ذخیره گندم استان بوده و جنبه استراتژیک دارد.

سال 1391 شورای تامین استان اصفهان، به دلیل اتمام ذخیره گندم در استان اصفهان، از این کارخانه درخواست کرد تا 75هزار تن گندمی را که

در اختیار داشت، تحویل مدیریت آن روزهای استان بدهد تا به مرور زمان این میزان را به آن ها بازگردانند، ولی این وعده هیچ وقت عملی نشد

تا با روی کارآمدن دولت سیزدهم، مدیران این مجموعه با اطلاع رسانی به مسئولان دولتی و پیگیری هایی که در قوه قضائیه شد، توانستند احقاق حق کنند

و صدای زمزمه تولید در این مجموعه بزرگ صنعتی دوباره به گوش رسید.

محمد عصارزادگان، مدیرعامل این مجموعه صنعتی در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: گروه صنایع غذایی آرد جرعه ظرفیت نگهداری 100 هزار تن گندم و تولید روزانه 600 تن آرد را دارد.

گفتنی است با راه اندازی دوباره این مجموعه در وهله اول 200 کارگر به صورت مستقیم به کار بازگشت شدند و به نظر می رسد ظرفیت اشتغال زایی بیشتری

نیز در این کارخانه موادغذایی وجود داشته باشد.

کد خبر: 49151

منبع: یاقوت نیوز

برچسب ها: , , , , , , , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0