21 آذر 1400 - 2:29 ب.ظ

معاون سازمان بیمه سلامت:

بیش از ۸۰ درصد نسخه‌ها الکترونیکی هستند

معاون سازمان بیمه سلامت گفت: سازمان بیمه سلامت تلاش زیادی کرده است که در ۲۴ استان بیشتر از ۸۰ درصد نسخه‌های تولید شده به صورت الکترونیک است.

به گزارش یاقوت وطن، رضایی، معاون سازمان بیمه سلامت اظهار کرد: سازمان‌های اصلی بیمه مانند سازمان بیمه سلامت و تامین اجتماعی تا حدود زیادی زیر ساخت‌های لازم برای اجرای طرح نسخه الکترونیک را فراهم کرده و این امر در شرایطی فراهم شده که بیمه شدگان بتوانند در بستر الکترونیک خدمات خود را دریافت کنند.

وی گفت: بخشی از مشکلات اجرای نسخه نویسی الکترونیک مربوط به برخی از بیمه‌هایی است که کمتر از ۵ درصد مردم زیر پوشش آن هستند که نتوانسته اند بستر‌ها و زیر ساخت‌های لازم را فراهم کنند و علت درخواست وزیر بهداشت از رئیس جمهور همین موضوع است.

رضایی ادامه داد: در حال حاضر که شرایطی مطلوبی داریم و سازمان بیمه سلامت تلاش زیادی کرده است که در  ۲۴ استان بیشتر از ۸۰ درصد نسخه‌های تولید شده به صورت الکترونیک است.

وی افزود: در حوزه نظام سلامت نباید کسی  برای تحقق نخسه الکترونیک تردید داشت باشد به دلیل اینکه این روش یک تحول اساسی است و ۵ سال برای فراهم کردن بستر‌ها و زیر ساخت‌ها اجرای آن فرصت داشتیم، اول دی ماه فرصت مناسب برای اجرای نسخه نویسی الکترونیکی است.

سالاریان معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی اظهار کرد: جامعه پزشکی از اجرای نادرست نسخه نویسی الکترونیکی ناراضی هستند به دلیل این که پرونده الکترونیک و امضای الکترونیک در کنار نسخه نویسی الکترونیکی فراموش شده است به دلیل با نسخه های الکترونیکی پزشک به پرونده پزشکی بیمار دسترسی پیدا می کند.

وی گفت: متاسفانه با سرعت پایین اینترنت نه تنها به فرایند درمان سرعت بخشی نمی‌کند بلکه پزشک درگیر پیدا کردن کدهای نسخه های الکترونیکی می شود.

سالاریان ادامه داد: باید از پزشکان استعلام گرفته شود که چند درصد از آنها از اجرای طرح نسخه‌های الکترونیکی راضی هستند اما متاسفانه تقریباً همه پزشکان از اجرای این طرح ناراضی هستند.

104

کد خبر: 31548

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب ها: , , , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0