20 آذر 1400 - 1:51 ب.ظ

مدیرعامل احیا استیل فولاد بافت عنوان کرد:

احیا استیل فولاد بافت؛ تنها واحد صنعتی در جذب نیروهای بومی منطقه

یاقوت نیوز- مدیرعامل شرکت احیا استیل فولاد بافت عنوان کرد: فاز دو شرکت احیا استیل فولاد بافت مطابق با اهداف برنامه پیش‌بینی شده در پایان سال 1401به بهره برداری خواهد رسید و امروز بیش از39 درصد شاهد پیشرفت فیزیکی این پروژه بوده ایم.

به گزارش یاقوت نیوز؛  عطارد گودرزی در حاشیه نمایشگاه متافو اظهار کرد: پروژه فاز 2 حدود 250 نفر اشتغالزایی مستقیم و بیش از 7 برابر به صورت غیر مستقیم در صنعت فولاد اشتغال زایی به دنبال دارد.

مدیرعامل شرکت احیا استیل فولاد بافت گفت: برای گندله سازی مجموعه در حال پیگیری دو روش هستیم که روش اول استفاده از خط اعتباری فاینانس چین است و اقدامات اولیه، گزارشات زیست محیطی و گزارشات فیزیکی در حال ارزیابی می باشد که در صورت تایید از طریق فاینانس صورت پذیرد همچنین به صورت همزمان سهامداران در حال جمع آوری پکیج مالی هستند و قطعا در طی 2 ماه آینده کار اجرایی آغاز خواهد شد اما بازه زمانی این پروژه حدود 3سال پیش بینی شده است.

وی با اشاره به اینکه فاز دوم آهن اسفنجی با توجه به توانمندی و تخصص مهندسان و متخصصان داخلی در حال انجام است، افزود: همچنین ۸۵ درصد از قطعات و تجهیزات مورد نیاز از داخل تامین خواهد شد و بخش گندله‌سازی نیز با بهره گیری از مهندسان ایرانی احداث و راه اندازی می‌شود که بین ۷۵ تا ۸۰ درصد قطعات و تجهیزات آن از داخل کشور تامین خواهد شد.

 عطارد گودرزی عنوان کرد: بافت یک منطقه کمتر توسعه یافته است و باید به این شهرستان بیشتر توجه شود اما وجود کارخانه احیا استیل بافت در این منطقه باعث مهاجر پذیر شدن شهر شده که قبل از احداث با کم شدن جمعیت این منطقه روبه رو بودیم.

**احیا استیل فولاد بافت؛ تنها واحد صنعتی در جذب نیروهای بومی منطقه

مدیرعامل شرکت احیا استیل فولاد بافت ادامه داد: احیا استیل فولاد بافت در عمل به مسوولیت های اجتماعی، عملکرد خوبی داشته از جمله در بحث کمک های معیشتی، لایروبی رودخانه های فصلی، ارتقای سطح فرهنگی به خصوص در بخش اشتغالزایی اقدامات زیادی انجام داده ایم که عملا تنها واحد صنعتی در جذب نیروهای بومی منطقه هستیم که با تولیدی شرکت روند مهاجرت معکوس شده است.

وی عنوان کرد: این شرکت در سال جاری موفق به تمدید و اخذ چند گواهینامه‌ جهانی استاندارد شده که شاخص‌های مهمی برای پیشبرد اهداف سازمانی محسوب می شود.

گودرزی گفت: فولاد بافت در خرداد ماه امسال موفق به تمدید گواهینامه سیستم مدیریت کیفیت مبتنی بر ISO9001:2015 و همچنین اخذ گواهینامه استانداردهای ISO14001:2015 و ISO45001:2018 در حوزه ایمنی، بهداشت و سلامت کارکنان و محیط زیست از شرکت SGS شد.

مدیرعامل شرکت احیا استیل فولاد بافت افزود: فولاد بافت در بحث مهارت‌ها و شایستگی کارکنان هم موفق به پیاده‌سازی و دریافت استاندارد ISO10015:2019 مدیریت توسعه و شایستگی کارکنان شد که پیاده‌سازی و دریافت گواهینامه و همچنین تمدید آنها می‌تواند شاخص‌های مهمی برای پیشبرد اهداف سازمان باشد.

**25درصد مدیران احیا استیل بافت، بانوان هستند

وی با اشاره به نقش بانوان در صنعت فولاد کشور اظهار کرد: صنعت فولاد به دو قسمت تقسیم  می شود. قسمت سخت و خشن که فقط به دلیل قدرت بدنی یا توان جسمی یا فیزیکی امکان حضور بانوان وجود ندارد اما در بخش های دیگر بانوان به صورت پر رنگ حضور دارند و خوشبختانه در مجموعه احیا استیل حدود 25 درصد از مدیران بانوان هستند و پرسنل خانم در قسمت های مختلف حضور دارند و هیچ بحث تبعیضی در این زمینه وجود ندارد.

**نیروی انسانی از سرمایه های اصلی شرکت

گودررزی نیروی انسانی را سرمایه‌های اصلی شرکت دانست و افزود: در حوزه منابع انسانی و آموزش، طرح طبقه‌بندي مشاغل، بطور کامل در شرکت اجرایی شد و با هدف توسعه مهارت‌ها و توانمندي‌هاي کارکنان، برنامه ریزی مستقیمی براي حوزه آموزش در لایه هاي آکادمیک، تربیت مربی، کارگاه‌های آموزشی و… انجام شده است.

مدیرعامل شرکت احیا استیل فولاد بافت نمایشگاه متافو 1400 را فرصت مناسبی را برای تعامل و تبادل اطلاعات و تجربیات میان متقاضیان، مصرف‌کنندگان، عرضه‌کنندگان و توزیع‌کنندگان دانست و گفت: هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی متالورژی و ریخته‌گری(ایران‌متافو)  توانمندی‌های حوزه صنعت و معدن کشور را به خوبی به نمایش گذاشت.

لازم بذکر است؛ کارخانه فولاد بافت یکی از طرح‌های هشتگانه شرکت ملی فولاد ایران است که در راستای خودکفایی صنعتی و رفع وابستگی به محصولات استراتژیک به‌عنوان بزرگ‌ترین مجتمع فولادسازی در جنوب شرق کشور در زمینی بالغ‌بر ۶۱۲ هکتار احداث شده که با با فن‌آوری احیاء مستقیم به روش PERED در حال فعالیت می باشد.

کد خبر: 31537

منبع: یاقوت نیوز

برچسب ها: , , , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0